Gå til innhold

Ang journal.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Er det riktig av meg å si at sykepleieren ikke må skrive i journalen det vi snakker om? Det er ting jeg ikke vil skal stå der, ja jeg leser alt de skriver. Skrev han ikke måtte skrive ned det vi snakket om i dag, men fikk ikke noe svar. Nå lurer jeg på om han er irritert over det? Kan jo spør om det i morgen da, men det er jo meg det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo si det, ingenting galt i det, men det er jo ikke sikkert han lar være å skrive noe om det likevel. Det kommer vel an på hva det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, Glitter skrev:

Du kan jo si det, ingenting galt i det, men det er jo ikke sikkert han lar være å skrive noe om det likevel. Det kommer vel an på hva det gjelder. 

Får se da, mener de trenger ikke skrive ordrett hva vi snakket om :) Bare et kort notat, det holder det. Men tror nok han respekterer det, hadde sikkert ikke tid til å svare når jeg tenker meg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nok lett helsepersonell vil kunne tolke slike ønsker og anmodninger i retning av psykdom à la milde paranoide forestillinger. 

Anonymkode: ff32d...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok lett helsepersonell vil kunne tolke slike ønsker og anmodninger i retning av psykdom à la milde paranoide forestillinger. 

Anonymkode: ff32d...4fc

Liker ikke at hvem som helst kan lese om meg, det har ikke med sykdom å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Liker ikke at hvem som helst kan lese om meg, det har ikke med sykdom å gjøre. 

Ja, jeg skjønner den. Og noen har jo en voldsom skrivekløe virker det som og skriver side opp og side ned. Jeg tør ikke lese min jeg, jeg prøvde en gang men det ble for mye for meg. Så jeg må vel bare stole på at de skriver sannheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
17 minutter siden, RamonaK skrev:

Ja, jeg skjønner den. Og noen har jo en voldsom skrivekløe virker det som og skriver side opp og side ned. Jeg tør ikke lese min jeg, jeg prøvde en gang men det ble for mye for meg. Så jeg må vel bare stole på at de skriver sannheten. 

Ja det er det, noen ganger kan det bli langt og detaljert, det liker jeg ikke. Holder med et kort notat, burde sikkert slutte med å lese det jeg også. Blir jo litt frustrert noen ganger, samtidig føler jeg de skriver om meg med respekt. Var verre med den gamle psykiateren, og han er der nå mens den nye er på ferie. Men skal jo ikke snakke med han nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det er det, noen ganger kan det bli langt og detaljert, det liker jeg ikke. Holder med et kort notat, burde sikkert slutte med å lese det jeg også. Blir jo litt frustrert noen ganger, samtidig føler jeg de skriver om meg med respekt. Var verre med den gamle psykiateren, og han er der nå mens den nye er på ferie. Men skal jo ikke snakke med han nå :) 

Det er jo bra du holder deg oppdatert om hva de skriver da😄 psykiateren på aat skrev at jeg var alkoholiker, da ble jeg sint, jeg er jo avholds. nei jeg liker heller ikke det. Nei, det er bra du slipper han da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Det er jo bra du holder deg oppdatert om hva de skriver da😄 psykiateren på aat skrev at jeg var alkoholiker, da ble jeg sint, jeg er jo avholds. nei jeg liker heller ikke det. Nei, det er bra du slipper han da. 

Ja jeg liker å følge med, noen ganger har det rett og slett stått feil. Derfor vil jeg at de holder seg til korte notater og ikke lar fantasien ta over :) Uff skrev han virkelig at du var alkoholiker når du er avholds? Det ble jo helt feil da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg liker å følge med, noen ganger har det rett og slett stått feil. Derfor vil jeg at de holder seg til korte notater og ikke lar fantasien ta over :) Uff skrev han virkelig at du var alkoholiker når du er avholds? Det ble jo helt feil da. 

Ja korte notater er best, det må jo være mest praktisk for dem også . Ja, de mente det lukta alkohol av meg hele tiden. Bare tullball. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja korte notater er best, det må jo være mest praktisk for dem også . Ja, de mente det lukta alkohol av meg hele tiden. Bare tullball. 

Ja det er jo greit for dem og det med korte notater, fort gjort da. Uff så kjedelig å bli så mistenkeliggjort, det er nok ikke lett å forholde seg til. Da må man jo bevise at det ikke stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jo greit for dem og det med korte notater, fort gjort da. Uff så kjedelig å bli så mistenkeliggjort, det er nok ikke lett å forholde seg til. Da må man jo bevise at det ikke stemmer. 

De tror meg nå da, at jeg ikke drikker mener jeg. Jeg blir så utrolig ustabil når jeg drikker så best å holde seg unna 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, RamonaK skrev:

De tror meg nå da, at jeg ikke drikker mener jeg. Jeg blir så utrolig ustabil når jeg drikker så best å holde seg unna 😄

Ja best å holde seg unna alkohol :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja best å holde seg unna alkohol :) 

Godt med en cider i varmen da😄 alkoholfri for meg, men fortsatt godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, RamonaK skrev:

Godt med en cider i varmen da😄 alkoholfri for meg, men fortsatt godt. 

Ja jeg tenkte jeg skulle ta en cider en dag med alkohol, men vet jo aldri når jeg trenger vival eller migrenemedisin. Vet ikke om det er så lurt å kombinere, men en cider må være lov :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg tenkte jeg skulle ta en cider en dag med alkohol, men vet jo aldri når jeg trenger vival eller migrenemedisin. Vet ikke om det er så lurt å kombinere, men en cider må være lov :) 

Absolutt lov. Tror det går bra så lenge man ikke drikker så mye. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Er det riktig av meg å si at sykepleieren ikke må skrive i journalen det vi snakker om? Det er ting jeg ikke vil skal stå der, ja jeg leser alt de skriver. Skrev han ikke måtte skrive ned det vi snakket om i dag, men fikk ikke noe svar. Nå lurer jeg på om han er irritert over det? Kan jo spør om det i morgen da, men det er jo meg det gjelder. 

Hvorfor har du kontakt med sykepleier hvis du er frisk?

Anonymkode: 3fbc0...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det, noen ganger kan det bli langt og detaljert, det liker jeg ikke. Holder med et kort notat, burde sikkert slutte med å lese det jeg også. Blir jo litt frustrert noen ganger, samtidig føler jeg de skriver om meg med respekt. Var verre med den gamle psykiateren, og han er der nå mens den nye er på ferie. Men skal jo ikke snakke med han nå :) 

Skjønner godt følelsen av ubehag ved at "alle" skal lese det, bare husk at det kun er dem som er involvert i teamet rundt deg og som skal ta avgjørelser. Om jeg var deg ville jeg droppet å lese journalen fordi det kommer sjeldent noe positivt ut av det. Dessuten legger det endel bånd på deg og gjør at du blir forsiktig med hva du sier. Snakk fritt og åpent om det som opptar deg/det du strever med, det er det han er der for. Blås i journalen, den er ikke viktig for deg. De kjenner til deg, de har sett deg syk og de har sett deg litt mer stabil, det er ingen overraskelse eller noe nytt for dem at du svinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du kontakt med sykepleier hvis du er frisk?

Anonymkode: 3fbc0...2bb

Har jeg sagt jeg er frisk? Jeg har mine problemer jeg sliter med jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...