Gå til innhold

Ang journal.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men han har ikke skrevet noen ting fra sist samtale, så tror ønsket mitt ble respektert. 

Jeg synes du sa du skulle slutte å lese 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
8 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg synes du sa du skulle slutte å lese 😂

Måtte inn å se hehe :D Og ble meget fornøyd da han ikke har skrevet noe, passer perfekt for meg det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Måtte inn å se hehe :D Og ble meget fornøyd da han ikke har skrevet noe, passer perfekt for meg det :) 

Haha😆 ja skjønner jo det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hadde en veldig god samtale med sykepleieren i dag, vi snakket om journalnotat også. Han respekterte meg og det jeg trodde på, de var ikke så opptatt av diagnoser/psykoser men fungering til folk. Og jeg kunne når som helst si at jeg ville ikke ha kontakt med dem, men han syns det var fint at jeg var så åpen som jeg var men vi hadde ulik oppfatning av ting. Og det var greit at jeg ikke tok medisiner selv om de anbefalte det, de hadde ikke autoritet til å tvinge meg til noe som helst. Det var hvis jeg ble så dårlig at jeg bare lå og var redd osv og ikke klarte noe, da kunne de sende bekymringsmelding til legen min. Og jeg fikk sagt at jeg har aldri påstått at jeg var frisk, men at jeg ikke likte å være en psykose pasient. Igjen sa han at de var ikke så opptatt av diagnose men fungering, og min fungering er jo ikke så bra med eller uten medisiner. Og jeg har hatt et tøft liv, det kunne og gjøre noe med fungeringen. Han var ikke opptatt av hva som var rett og galt heller, så det er ikke sånn at de har rett og jeg har galt :) Så da er det fungeringen min som gjelder, ikke diagnose. Var bare redd legen min skulle se noe om psykose og vrangforestillinger, hun reagerte jo på diagnosen og jeg måtte absolutt ikke slutte på medisiner. Men sånn er jo leger, de vil folk skal ta medisiner. Og jeg var ikke aktiv psykotisk nå sa han, nei jeg er ikke det. Så da har vi det på det rene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Han har skrevet i journalen nå, der står det min mening og hans mening. Må vel være fornøyd med det. Helst ville jeg han skulle skrive "Hun har ikke psykotiske symptomer". Det kunne han ikke, psykiatrien har jo sitt syn. Men jeg er jo sletts ikke psykotisk nå og det er jo bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 minutter siden, RamonaK skrev:

Det er jo bra. Da har du jo fått frem din mening ovenfor dem 😀

Ja han skrev med respekt om min mening, og det kunne godt tolkes som noe alternativt hadde det ikke vært for at jeg fikk angst og dårlig fungering av det. Da så de på det som psykisk lidelse, skal ikke klage mer nå. Men om det er vits i å fortsette vet jeg ikke enda, har ikke bestemt meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja han skrev med respekt om min mening, og det kunne godt tolkes som noe alternativt hadde det ikke vært for at jeg fikk angst og dårlig fungering av det. Da så de på det som psykisk lidelse, skal ikke klage mer nå. Men om det er vits i å fortsette vet jeg ikke enda, har ikke bestemt meg. :) 

Syntes du skal fortsette jeg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Syntes du skal fortsette jeg 😀

Får se da etter ferien :) Legen kan jo finne på å si "Nei du kan ikke ha lappen med dine vrangforestillinger". Er det jeg er redd for, når man leser noe kan det se verre ut enn det er. Og jeg er jo ikke psykotisk, men får be hun ringe sykepleieren da hvis hun tror det. Jeg er jo alltid klar over tid og sted og ingen latenstid osv. Ikke det at jeg kjører bil men vil jo det, det er et mål jeg har. Syns det er på dispensasjon, det var noen som ødela det for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
På 1.7.2020 den 21.47, kupton skrev:

Sykepleieren må skrive journalnotat. Det er lovfestet.

Det sa han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Får se da etter ferien :) Legen kan jo finne på å si "Nei du kan ikke ha lappen med dine vrangforestillinger". Er det jeg er redd for, når man leser noe kan det se verre ut enn det er. Og jeg er jo ikke psykotisk, men får be hun ringe sykepleieren da hvis hun tror det. Jeg er jo alltid klar over tid og sted og ingen latenstid osv. Ikke det at jeg kjører bil men vil jo det, det er et mål jeg har. Syns det er på dispensasjon, det var noen som ødela det for meg. 

Ja skjønner at du har lyst til å kjøre bil. Jeg har ikke førerkort engang jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...