Gå til innhold

Ang journal.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
12 timer siden, XbellaX skrev:

Skjønner godt følelsen av ubehag ved at "alle" skal lese det, bare husk at det kun er dem som er involvert i teamet rundt deg og som skal ta avgjørelser. Om jeg var deg ville jeg droppet å lese journalen fordi det kommer sjeldent noe positivt ut av det. Dessuten legger det endel bånd på deg og gjør at du blir forsiktig med hva du sier. Snakk fritt og åpent om det som opptar deg/det du strever med, det er det han er der for. Blås i journalen, den er ikke viktig for deg. De kjenner til deg, de har sett deg syk og de har sett deg litt mer stabil, det er ingen overraskelse eller noe nytt for dem at du svinger.

Ja kanskje jeg skal bare blåse i å lese det, det er kanskje det beste. Ja det svinger jo så de er jo vant til det, bare han ikke ble irritert på meg nå da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
14 timer siden, kupton skrev:

Sykepleieren må skrive journalnotat. Det er lovfestet.

Ok. Men et kort notat holder vel?

Han var heldigvis ikke irritert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har dokumentasjonsplikt, og kort fortalt hvis f.eks legen e.l. dør skal da legen som tar over kunne skjønne hva dere har snakket om o.l.

https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/helsepersonelloven-med-kommentarer/dokumentasjonsplikt#paragraf-40-krav-til-journalens-innhold-m-m

Anonymkode: ef820...7f0

Bare mener at det går an å skrive seg i kortfattethet, ikke skrive i detaljer hva vi snakket om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg sliter med mitt, men psykose er ikke en av dem. Ville bare si det. Det kommer jeg til å si til sykepleieren også, da mener han vel at jeg ikke trenger han på besøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg sliter med mitt, men psykose er ikke en av dem. Ville bare si det. Det kommer jeg til å si til sykepleieren også, da mener han vel at jeg ikke trenger han på besøk? 

Jeg tror nok han fortsatt kommer til å mene at du trenger han på besøk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg sliter med mitt, men psykose er ikke en av dem. Ville bare si det. Det kommer jeg til å si til sykepleieren også, da mener han vel at jeg ikke trenger han på besøk? 

Nå styrer du fælt stjernestøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, RamonaK skrev:

Jeg tror nok han fortsatt kommer til å mene at du trenger han på besøk 😀

Bare tenkte at han sa det bar en grunn til at jeg fikk gratis behandling, og det var en grunn til at jeg kom. Ja fact er jo der for de med psykose, men det gjelder ikke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
46 minutter siden, XbellaX skrev:

Nå styrer du fælt stjernestøv.

Bare mener at rett skal være rett, fact er der for de med psykose problemer. Jeg har jo ikke det. Jeg sliter i hverdagen med rarhet og angst, men det er jo ikke psykose? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Bare mener at rett skal være rett, fact er der for de med psykose problemer. Jeg har jo ikke det. Jeg sliter i hverdagen med rarhet og angst, men det er jo ikke psykose? 

Jeg skjønner ikke hvorfor du styrer med et tilbud som faktisk er litt ok å ha i hverdagen. Hva hjelper det deg å avslutte samtalene med sykepleieren, kan du ikke bare ta i mot det du blir tilbudt? Så kan du og din sykepleier diskutere dette sammen, fordi uansett hva man kaller det Stjernestøv så har du det vitterlig ikke ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du styrer med et tilbud som faktisk er litt ok å ha i hverdagen. Hva hjelper det deg å avslutte samtalene med sykepleieren, kan du ikke bare ta i mot det du blir tilbudt? Så kan du og din sykepleier diskutere dette sammen, fordi uansett hva man kaller det Stjernestøv så har du det vitterlig ikke ok.

Jo kan jo ta imot det jeg blir tilbudt, men da gir jeg dem også rett til å kalle det vrangforestillinger og psykose. Jeg er ikke helt med på det, er sikker på at jeg er helt annerledes enn de andre pasientene. Ja kan diskutere det med han neste gang, får se hva han skriver i journalen. Tror jeg kommer til å slite med ting alltid, har alltid gjort det også. Blir ikke kvitt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jo kan jo ta imot det jeg blir tilbudt, men da gir jeg dem også rett til å kalle det vrangforestillinger og psykose. Jeg er ikke helt med på det, er sikker på at jeg er helt annerledes enn de andre pasientene. Ja kan diskutere det med han neste gang, får se hva han skriver i journalen. Tror jeg kommer til å slite med ting alltid, har alltid gjort det også. Blir ikke kvitt det. 

Jeg tror også at dette er noe du må streve med resten av livet. Du har det periodevis vanskelig både på og uten medisiner. Uansett hva man kaller det så trenger du den lille hjelpen du får. Jeg skjønner at det er en prinsippsak for deg, men alternativet er å ikke ha disse få samtalene. Diskuter det med ham, fortell hvordan du opplever det og hvor vanskelig dette er. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Jeg tror også at dette er noe du må streve med resten av livet. Du har det periodevis vanskelig både på og uten medisiner. Uansett hva man kaller det så trenger du den lille hjelpen du får. Jeg skjønner at det er en prinsippsak for deg, men alternativet er å ikke ha disse få samtalene. Diskuter det med ham, fortell hvordan du opplever det og hvor vanskelig dette er. 

 

Ja det er vanskelig både på og uten medisiner, derfor ser jeg ingen grunn til å ta medisiner. Og nå er pulsen høy igjen og, gikk jo ned den når jeg kuttet ut medisiner. Men kroppen er jo i forsvarsposisjon nå og da går vel pulsen opp. Får se hva han sier til det, vi har diskutert det før. Han sier vi har ulik oppfatning av ting, at det har med min funksjonsevne å gjøre. Men jeg har jo alltid fungert dårlig, har ikke taklet livet så bra i det hele tatt av ulike årsaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er vanskelig både på og uten medisiner, derfor ser jeg ingen grunn til å ta medisiner. Og nå er pulsen høy igjen og, gikk jo ned den når jeg kuttet ut medisiner. Men kroppen er jo i forsvarsposisjon nå og da går vel pulsen opp. Får se hva han sier til det, vi har diskutert det før. Han sier vi har ulik oppfatning av ting, at det har med min funksjonsevne å gjøre. Men jeg har jo alltid fungert dårlig, har ikke taklet livet så bra i det hele tatt av ulike årsaker. 

Jeg synes du har taklet livet ganske godt med tanke på alt du har opplevd og erfart. Du har kjempet deg gjennom det og det står det respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Jeg synes du har taklet livet ganske godt med tanke på alt du har opplevd og erfart. Du har kjempet deg gjennom det og det står det respekt av.

Takk for det, det er godt å høre sånt og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for det, det er godt å høre sånt og :) 

har han ferie i juli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

har han ferie i juli?

Han har ferie om to uker, da skal vi ikke treffes før midten av august. Jeg kunne få en samtale med psykiateren når han var på ferie, noe jeg er veldig usikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Bare tenkte at han sa det bar en grunn til at jeg fikk gratis behandling, og det var en grunn til at jeg kom. Ja fact er jo der for de med psykose, men det gjelder ikke meg. 

Ikke heng deg opp i detaljer. Det er jo godt å ha noen å prate med er det ikke? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, RamonaK skrev:

Ikke heng deg opp i detaljer. Det er jo godt å ha noen å prate med er det ikke? 😆

Jo det er jo det da 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men han har ikke skrevet noen ting fra sist samtale, så tror ønsket mitt ble respektert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...