Gå til innhold

Kosttilskudd og styrketrening

Gjest Sara

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente som trener mye styrke.

Hva slags kosttilskudd bør jeg ta for å få best utbytte av treningen og for å bygge muskler lettere?

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest guggen

sørg først for at du har et bra nok kosthold

og et bra nok treningsprogram

og får hvilt nok

deretter kan du tenke på tilskudd

jeg vil anbefale

vitaminer

og proteiner (så sant du ikek får nok gjennom kosten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man trener styrke for å bygge muskler får man ganske enkelt ikke alt man trenger med et sundt kosthold. Sistnevnte er selfølgelig påkrevd, men for å tilføre kroppen det ekstra den trenger for å bygge opp musklene trenger man noe ekstra. (Man kan liksom ikke spise et 5-kilo's sundt måltid 6 ganger om dagen f.eks.)

Et eksempel på et godt kosttilskudd er Kreatin, som gjerne taes sammen med druesukker. Det finnes mange forskjellige fabrikater, og man må gjerne prøve seg litt fra før man finner det som passer best.

"..................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for alle svar:)

Prøver så godt jeg kan å ha et sundt kosthold, og tror da jeg klarer det ganske bra..

Spiser ca seks ganger om dagen med jevne mellomrom, og spise lite om gangen.. Kutter ut alt søtt, sauser, smør osv. og drikker mye vann og spiser mye frukt..

Men tror nok jeg får i meg litt for lite protein. Får man kun i seg nok protein gjennom å bruke pulver, el kan man spise spesielle matvarer??

Legger man ikke på seg av kreatin? Lyst til å øke i muskler, men ikke bli noe tykkere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...