relling Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Under innendørs fotballspilling 17.03.02 føltes det som noen sparket meg hardt under fotsålen. På legevakten ble følgende vurdering gjort: Partiell skade av plantaris fascia. Slik jeg skjønner det er dette altså en delvis avrivning av seneplaten. Jeg fikk beskjed om at denne typer skader ikke opereres, men leges ved tid. Skal gå på krykker i to uker. Synes dette virker rart. Kan seneplaten gro til igjen uten inngrep? Er ikke denne i spenn? Foten er hoven med en blålig misfarving over fascia plantaris. Bør jeg få en ny vurdering av foten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 relling. Vanligvis ryker ikke hele senefestet til plantarfascien. Arrvev som dannes blir sterkt og foten vil fungere bra etter hvert. Men det tar tid, ofte 4-5 uker, minst. Som du forstår , er det vanligvis ikke aktuelt med operativ behandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulfot Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 relling. Vanligvis ryker ikke hele senefestet til plantarfascien. Arrvev som dannes blir sterkt og foten vil fungere bra etter hvert. Men det tar tid, ofte 4-5 uker, minst. Som du forstår , er det vanligvis ikke aktuelt med operativ behandling. Jeg har fått samme diagnose pluss noen til. Men en ting er helt sikkert, jeg er ikke blitt frisk. Første gang jeg fikk dette var for snart fire år siden. Siden da har det kommet og gått med jevne mellomrom. Jeg har ikke drevet med trening siden jeg fikk det første gangen. Jeg har nå vært sykemeldt siden feb og går på krykker for at belsatningen skal være så minimal som mulig, uten at det har hjulpet nevneverdig. Men jeg har også fått to andre diagnoser. Den ene er beinhinnebetennelse i muskelfestene til fotbladene og den andre er hulfot noe som beskrives som motsatt av plattfot. Ja ikke vet jeg, det eneste jeg vet er at jeg er møkka lei og har brukt massevis av penger på alternative behandlinger. Jeg kan ikke engang gå på butikken og handle og på det verste kryper jeg rundt hjemme fordi det er så fryktelig vondt under fotene. Jeg er tross alt bare 26 år og mener at det er alt for ungt til at jeg skal gå rundt på dette viset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.