Gå til innhold

Nummenhet i fingrene ved sykling

Gjest annesophie

Anbefalte innlegg

Gjest annesophie

Når jeg sykler (Både utendørs og i helsestudio), opplever jeg ofte at jeg blir "nummen" i fingrene etter å ha holdt i styret i ca 10-15 minutter. I det siste har jeg også opplevd denne nummenheten i fingrene, spesielt på venstre hånd, når jeg våkner om morgenen. Jeg har normalt blodtrykk, men lurer på om dette er et tegn på dårlig blodomløp? Hva bør jeg gjøre?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk noen ganger opplevd det samma. Lurer også på hva det er. Innbiller meg at det kan være, som vin antyder, noe nevrologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gorken

Joda, dette virker kjent. Har opplevd det samme som deg og syntes faktisk det var ubehagelig.

Hva det kan være?. Sikkert flere ting, sovestillingen om natten kan gjøre deg "maur" i fingrene og du kan også føle en lammelse i armen. Nerver som kommer i klem av forskjellige årsaker, kan skape slike følelser.

En kiropraktor kan kankje hjelpe deg, det kan være noe øverst i ryggen. Eller så kan en Fysioterapaut hjelpe deg.

Vær ikke redd for å kontakte disse direkte, du trenger ikke innom lege, han finner som regel ikke ut noe av slike ting.

Selv ble jeg hjelpet av en Kiropraktor, det gjorde susen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gorken

Joda, dette virker kjent. Har opplevd det samme som deg og syntes faktisk det var ubehagelig.

Hva det kan være?. Sikkert flere ting, sovestillingen om natten kan gjøre deg "maur" i fingrene og du kan også føle en lammelse i armen. Nerver som kommer i klem av forskjellige årsaker, kan skape slike følelser.

En kiropraktor kan kankje hjelpe deg, det kan være noe øverst i ryggen. Eller så kan en Fysioterapaut hjelpe deg.

Vær ikke redd for å kontakte disse direkte, du trenger ikke innom lege, han finner som regel ikke ut noe av slike ting.

Selv ble jeg hjelpet av en Kiropraktor, det gjorde susen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Kan også være muskelknuter i nakken , eller at du er litt skjeiv....

Kan jo ringe en fysioterapaut og høre...

Hei!

Ja, det er vanlig. 1. Du binder deg. 2. Styret har feil vinkel så du strammer i underarmene. 3. Styret har for tykke eller tynne holker. 4. Sykkelen rister (passer best hvis du sykler på dårlig vei. ikke i studio). 5. Du glemmel å løsne grepet av og til.

Vær glad du ikke blir nummen andre steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...