Gå til innhold

Jeg bare undrer meg.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Jeg skal spørre henne om hun får reaksjoner på å være så åpen om å være alternativ som hun er. Jeg vet ikke så godt hvem hun er åpen med det for, om det kun er de som kjenner henne best, eller om det er overfor "alle", men det hadde vært interessant å vite svaret. Jeg tror imidlertid ikke hun blander inn engler i sin verden slik du gjør.

Ok. Jeg er ikke så åpen i RL om noe særlig, er ganske rolig av meg der. Så folk vet ikke så mye om meg i grunn, liker det best sånn. Har dårlig erfaring med å være åpen om ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
3 minutter siden, lazyfish skrev:

Jeg hadde en lignende opplevelse som deg Stjernestøv i våres. Opplevde mye spirituelt som fremstod bra en periode. Problemet var at det ble for mye og at jeg gled inn i noe som lignet psykose. Har fått god effekt av en liten dose zyprexa som gjør at jeg sover bedre osv. Det er forståelig at du gjør som du gjør, men vil samtidig oppfordre deg til å passe deg

Ja det kan lett gå en gal vei, kan bli for mye å takle. Godt du får hjelp av zyprexa da, det er jo en løsning når det blir for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et søsken som er alternativ av seg slik du er, stjernestøv. Jeg må dessverre innrømme at det er slitsomt å høre på når hen setter i gang, men vi får ikke gjort noe med det. For hen er dette like virkelig som julenissen er for barn. Prøver vi å si det samme til hen som vi sier til deg blir hen bare sint, så vi lar hen bare få ha sin tro og oppfatning av livet, den er uansett upåvirkelig slik den er hos deg. Men det er veldig vondt å se på at hen frarøves et normalt liv pga det og at hen er så ensom med dette. 

Anonymkode: 1ad6b...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et søsken som er alternativ av seg slik du er, stjernestøv. Jeg må dessverre innrømme at det er slitsomt å høre på når hen setter i gang, men vi får ikke gjort noe med det. For hen er dette like virkelig som julenissen er for barn. Prøver vi å si det samme til hen som vi sier til deg blir hen bare sint, så vi lar hen bare få ha sin tro og oppfatning av livet, den er uansett upåvirkelig slik den er hos deg. Men det er veldig vondt å se på at hen frarøves et normalt liv pga det og at hen er så ensom med dette. 

Anonymkode: 1ad6b...b53

Ok. Man kan da ha et normalt liv med dette? Det er det mange som har, men man trenger ikke gå å snakke om det med alle. Hvis folk er interessert er det ok å snakke om det, jeg har merket fort tidligere når folk har reagert så da tier jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

For all del ikke tro at jeg misjonerer, jeg skriver på det jeg tror på. Respekterer at andre har sine liv og sin tro. 

Det jeg reagerte på er setningen du siterte: 

Jeg kan aldri forestille meg at noen aktivt velger å vokse opp med brutale foreldre feks. Hvem ønsker og velger det? 

Anonymkode: 663a3...71c

"Ja si det,men sånn er det. " Svarer du.

 

************

Alle skal heldigvis få lov til å tro på akkurat det man vil, men ikke bland uskyldige barn inn i det. Angående misjoneringen: jo, du kan i blant bli misjonerende, men det er lenge siden du var det sist.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, XbellaX skrev:

Det jeg reagerte på er setningen du siterte: 

Jeg kan aldri forestille meg at noen aktivt velger å vokse opp med brutale foreldre feks. Hvem ønsker og velger det? 

Anonymkode: 663a3...71c

"Ja si det,men sånn er det. " Svarer du.

 

************

Alle skal heldigvis få lov til å tro på akkurat det man vil, men ikke bland uskyldige barn inn i det. Angående misjoneringen: jo, du kan i blant bli misjonerende, men det er lenge siden du var det sist.  

Det var litt flisespikkeri, dette er jo noe jeg mener. Andre trenger ikke mene eller tro det, har ingen intensjoner om å misjonere eller omvende folk. Uskyldige barn? Igjen så snakker jeg her om min tro, har ikke blandet inn noen andre. For min del må folk få tro på akkurat det de vil,, så da må vel jeg få tro på det jeg vil? Om det så er rosa elefanter? Tvinger ikke min tro på noen, det er heller ikke min hensikt. Jeg skriver for å få dele tanker med andre, kan ikke dele det i RL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
11 minutter siden, XbellaX skrev:

Det jeg reagerte på er setningen du siterte: 

Jeg kan aldri forestille meg at noen aktivt velger å vokse opp med brutale foreldre feks. Hvem ønsker og velger det? 

Anonymkode: 663a3...71c

"Ja si det,men sånn er det. " Svarer du.

 

************

Alle skal heldigvis få lov til å tro på akkurat det man vil, men ikke bland uskyldige barn inn i det. Angående misjoneringen: jo, du kan i blant bli misjonerende, men det er lenge siden du var det sist.  

Skader jeg barn med mine meninger og det jeg tror på? Ville aldri ha skadet et barn eller snakket til barn om sånne ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det var litt flisespikkeri, dette er jo noe jeg mener. Andre trenger ikke mene eller tro det, har ingen intensjoner om å misjonere eller omvende folk. Uskyldige barn? Igjen så snakker jeg her om min tro, har ikke blandet inn noen andre. For min del må folk få tro på akkurat det de vil,, så da må vel jeg få tro på det jeg vil? Om det så er rosa elefanter? Tvinger ikke min tro på noen, det er heller ikke min hensikt. Jeg skriver for å få dele tanker med andre, kan ikke dele det i RL. 

Du skal få tro på akkurat det du vil, det er ikke det som er problemet. Problemet er behovet for å til stadighet fortelle andre om det og der opplever jeg at du er akkurat nå. Du blir mer steil på dine meninger og du blir vanskeligere å kommunisere med fordi du hevder at din tolkning er den som er riktig. Søk i gamle tråder så vil du se at vi har snakket om dette mange ganger. Normalt sett er du åpen, du er tilgjengelig, vi kan være uenige om ulike tema, men vi kan snakke sammen. Nå er du i den fasen hvor du er (jeg opplever deg som) steil og ensporet. 

 

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Skader jeg barn med mine meninger og det jeg tror på? Ville aldri ha skadet et barn eller snakket til barn om sånne ting. 

Nei, det mener jeg ikke du gjør. Vi kommuniserer nok bare litt forbi hverandre akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Du skal få tro på akkurat det du vil, det er ikke det som er problemet. Problemet er behovet for å til stadighet fortelle andre om det og der opplever jeg at du er akkurat nå. Du blir mer steil på dine meninger og du blir vanskeligere å kommunisere med fordi du hevder at din tolkning er den som er riktig. Søk i gamle tråder så vil du se at vi har snakket om dette mange ganger. Normalt sett er du åpen, du er tilgjengelig, vi kan være uenige om ulike tema, men vi kan snakke sammen. Nå er du i den fasen hvor du er (jeg opplever deg som) steil og ensporet. 

 

Nei, det mener jeg ikke du gjør. Vi kommuniserer nok bare litt forbi hverandre akkurat nå. 

Så det er galt av meg å skrive om det? Det er da andre som har opplevd det samme, da finner jeg fellesskap. Er ikke ute etter å kverulere, jeg skriver jo bare det jeg tror på. Nei jeg hevder ikke at min tolkning av virkeligheten er den rette for alle, jeg sier jo det. Jeg respekterer Jehovas og visjon Norge og jeg, jeg tror ikke det samme som dem. Det går an å respektere hvert enkelt menneske for deres tro, jeg respekterer at du ikke tror på det jeg tror på. Skjønner? Det at jeg skriver om det er for min egen del, for å prate om det og ikke for å prøve å overbevise noen. Og min tro er ikke rett for alle, men den er rett for meg. Forstår du? 

Sykepleieren beskriver meg annerledes enn deg, han kan jeg snakke om sånne ting med. Han sier jeg forstår også deres synspunkter og sier det er bra, jeg er ikke ute etter å overbevise dem heller. Men det er jo greit å ha noen å snakke med om ting, går ikke rundt og snakker om dette til folk i min hverdag. Og jeg vet ikke hvor lenge jeg vil ha fact mer med det synet de har på meg, det er tross alt frivillig. Det er nå heldigvis ferietid nå :) Jeg klarer ikke å lyge når han spør om sånne ting, der vil de vite om det og liker at jeg er åpen om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Så det er galt av meg å skrive om det? Det er da andre som har opplevd det samme, da finner jeg fellesskap. Er ikke ute etter å kverulere, jeg skriver jo bare det jeg tror på. Nei jeg hevder ikke at min tolkning av virkeligheten er den rette for alle, jeg sier jo det. Jeg respekterer Jehovas og visjon Norge og jeg, jeg tror ikke det samme som dem. Det går an å respektere hvert enkelt menneske for deres tro, jeg respekterer at du ikke tror på det jeg tror på. Skjønner? Det at jeg skriver om det er for min egen del, for å prate om det og ikke for å prøve å overbevise noen. Og min tro er ikke rett for alle, men den er rett for meg. Forstår du? 

Sykepleieren beskriver meg annerledes enn deg, han kan jeg snakke om sånne ting med. Han sier jeg forstår også deres synspunkter og sier det er bra, jeg er ikke ute etter å overbevise dem heller. Men det er jo greit å ha noen å snakke med om ting, går ikke rundt og snakker om dette til folk i min hverdag. Og jeg vet ikke hvor lenge jeg vil ha fact mer med det synet de har på meg, det er tross alt frivillig. Det er nå heldigvis ferietid nå :) Jeg klarer ikke å lyge når han spør om sånne ting, der vil de vite om det og liker at jeg er åpen om det. 

Det er mengden det handler om, samt at dette er et gjentagende mønster for deg. Jeg skjønner at jeg ikke når inn til deg i dag

:- ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er mengden det handler om, samt at dette er et gjentagende mønster for deg. Jeg skjønner at jeg ikke når inn til deg i dag

:- ) 

Jeg forstår bare ikke hva du vil nå inn med, jeg sier jo at jeg ikke prøver å tre min tro over hodet på noen. Jeg kan bare stå for mine meninger og være ansvarlig for mitt liv og det jeg sier, hva andre sier og mener kan ikke jeg styre. Og jeg mener det blir jo feil hvis andre skal styre hva jeg kan og ikke kan mene, jeg liker ikke at Jehovas kommer på døren for å misjonere. Så da låser jeg døren for å slippe dem, så jeg er ikke for misjonering. Jeg mener vi lever i et fritt land her i Norge og kan mene hva vi vil, være hvem vi vil. Og det er sykepleieren enig i, han sa hvis jeg ville holde meg innenfor husets fire vegger var det opp til meg. Og han respekterer at vi tenker ulikt om ting. Det er når jeg blir dårlig av ting han reagerer, da kalles det psykisk sykdom.- Men han skrev jo sist at jeg taklet det, så da er det jo greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg kan bare stå for mine meninger og være ansvarlig for mitt liv og det jeg sier, hva andre sier og mener kan ikke jeg styre.

Det er nok de fleste enige i. Men du kan jo la være å svare "Ja, men sånn er det" når du får motforestillinger. Det er bedre å svare f.eks. "Jo, det tror jeg".

Mange har problemer med den delen av "troen" som går ut på at alt som skjer med oss, også mens vi er barn (det var her "uskyldige barn" ble trukket inn i diskusjonen), er resultat av valg vi gjør. For meg er det en grotesk parodi på "the secret / tenk positivt"-teorien som lett kan vris over til å skape unødvendig skyldfølelse.

Jeg er ikke interessert i å diskutere dette med deg nå, men på et diskusjonsforum er det nok lurt at alle skiller mellom "sånn er det" og "sånn tror / mener jeg det er".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Så det er galt av meg å skrive om det? Det er da andre som har opplevd det samme, da finner jeg fellesskap. Er ikke ute etter å kverulere, jeg skriver jo bare det jeg tror på. Nei jeg hevder ikke at min tolkning av virkeligheten er den rette for alle, jeg sier jo det. Jeg respekterer Jehovas og visjon Norge og jeg,

Du respekterer jo alt da, inkludert Visjon Norges som ber om penger for å beskytte mot Korona og stjeler penger fra pensjonister. Det sier litt. Har du ikke anstendighet til å si imot dette?

https://www.vgtv.no/video/193226/her-ber-visjon-norge-om-corona-penger 

Anonymkode: cf1b1...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 minutter siden, laban skrev:

Det er nok de fleste enige i. Men du kan jo la være å svare "Ja, men sånn er det" når du får motforestillinger. Det er bedre å svare f.eks. "Jo, det tror jeg".

Mange har problemer med den delen av "troen" som går ut på at alt som skjer med oss, også mens vi er barn (det var her "uskyldige barn" ble trukket inn i diskusjonen), er resultat av valg vi gjør. For meg er det en grotesk parodi på "the secret / tenk positivt"-teorien som lett kan vris over til å skape unødvendig skyldfølelse.

Jeg er ikke interessert i å diskutere dette med deg nå, men på et diskusjonsforum er det nok lurt at alle skiller mellom "sånn er det" og "sånn tror / mener jeg det er".

Og sånt skjer ikke i andre diskusjoner her? Er det bare meg du er ute etter å rette? Putte ord i munnen på? 

Det er ytringsfrihet her i landet, og jeg har ikke fått advarsel av admin. Jeg har lov å tro vi har valgt dette livet her før vi kom til jorden, jeg sier jo at jeg mener ikke alle må tro på det. Det er noe jeg tror på, tvinger ikke andre til å tro på det. Men forstår at dere har noe sterkt imot meg her inne, så skal ikke skrive mer om sånt til dere...min tro. Trodde man kunne det jeg så lenge det ikke var på psykiatri forum, men man kan ikke det. Dere er moralens voktere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Og sånt skjer ikke i andre diskusjoner her? Er det bare meg du er ute etter å rette? Putte ord i munnen på? 

Det er ytringsfrihet her i landet, og jeg har ikke fått advarsel av admin. Jeg har lov å tro vi har valgt dette livet her før vi kom til jorden, jeg sier jo at jeg mener ikke alle må tro på det. 

Hva er poenget å tro på noe det ikke finnes fnugg av bevis for? Hvorfor ikke tro på Julenissen, Påskeharen, Det Flyvende Spaghettimonster og at månen er en ost i samme lengen?

Anonymkode: cf1b1...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du respekterer jo alt da, inkludert Visjon Norges som ber om penger for å beskytte mot Korona og stjeler penger fra pensjonister. Det sier litt. Har du ikke anstendighet til å si imot dette?

https://www.vgtv.no/video/193226/her-ber-visjon-norge-om-corona-penger 

Anonymkode: cf1b1...724

Jeg kan ikke stå inne for hva andre gjør hvis det er det du mener? Hver og en har ansvar for sitt eget liv her i livet, det visjon Norge gjør må de stå til ansvar for. Det er ikke opp til meg å dømme dem heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg kan ikke stå inne for hva andre gjør hvis det er det du mener? Hver og en har ansvar for sitt eget liv her i livet, det visjon Norge gjør må de stå til ansvar for. Det er ikke opp til meg å dømme dem heller. 

Men du respekterer dem. Det har du selv skrevet. Respekterer du også pedofile?

Anonymkode: cf1b1...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget å tro på noe det ikke finnes fnugg av bevis for? Hvorfor ikke tro på Julenissen, Påskeharen, Det Flyvende Spaghettimonster og at månen er en ost i samme lengen?

Anonymkode: cf1b1...724

Det kan ikke sammenlignes!! Mange har et åndelig liv. Men bevares folk får tro at månen er en ost for min del, de kan tro de er en katt eller whatever. Jeg styrer ikke andres liv, men jeg har rett til å tro hva jeg vil. Vi lever i Norge og ikke Pakistan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du respekterer dem. Det har du selv skrevet. Respekterer du også pedofile?

Anonymkode: cf1b1...724

Jeg respekterer at alle mennesker har en sjel, at det er et lysglimt i alle. Det er den ulven vi mater som får makt, noen mennesker er gode mens andre er onde. Det kan ikke jeg hjelpe for, hver og en er ansvarlig for sitt liv og må stå til ansvar for det de gjør. Nei jeg respekterer ikke pedofile, de fortjener å få sine baller kuttet av hvis de misbruker barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Og sånt skjer ikke i andre diskusjoner her? Er det bare meg du er ute etter å rette? Putte ord i munnen på? 

Jeg prøvde faktisk bare å skrive noe som kunne virke oppklarende i akkurat denne diskusjonen.

Jeg har "rettet" / pirket / nyansert i maaange tråder her i årenes løp. Det trodde jeg nesten du hadde fått med deg?

Jeg la ikke ord i munnen på deg, det var et sitat. Jeg synes alle skal skille mellom "sånn er det" og "sånn tror jeg det er", det skrev jeg ovenfor også.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...