Gå til innhold

Nå forstår jeg hvorfor flest menn tar selvmord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det sto i avisen her at 1 av 4 menn ikke har barn. Mange kvinner blir sammen med menn som har vært samboer/gift før, og som har barn fra før. Noen menn forblir enslige livet ut. 

Anonymkode: b247a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sto i avisen her at 1 av 4 menn ikke har barn. Mange kvinner blir sammen med menn som har vært samboer/gift før, og som har barn fra før. Noen menn forblir enslige livet ut. 

Anonymkode: b247a...214

Det er fordi kvinner velger "oppover". Kvinner velger mannlige partnere som har minst like høy, helst høyere, sosial status og inntekt enn dem selv. Da blir de mennene som sitter nederst ved bordet valgt bort.

Anonymkode: 7609b...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drit lei av å lese at det er vanskeligere for en mann å få kjæreste enn for en kvinne. Det er nok lettere for en kvinne som «tar alt» å finne sex på byen enn for en tilsvarende mann. Men ikke å finne noen man faktisk vil være sammen med. 
 

Det går tretten på dusinet av menn som sitter desperate hjemme og synes de fortjener en partner, fortjener sex, og i bunn og grunn synes at alle kvinner er duste som ikke vil ha han. Kvinner tenner ikke på desperasjon. Kvinner vil ha menn som har noe å tilby i forholdet, som ikke trenger å være materielt, men kanskje gode diskusjoner, felles interesser, trygghet og omsorg. Slike betraktninger bør menn også gjøre. Hvis det eneste ønsket og kravet er at man får sex, er utgangspunktet totalt feil. 
 

Enhver mann som er i denne situasjonen bør, i stedet for å bli bitter og desperat og i verste fall ende opp som Philip Manshaus, gå i seg selv og tenke gjennom hva han kan tilby i et forhold, hva han ønsker i et forhold og hvordan han kommuniserer det. Er svaret begredelig, er det DET man bør jobbe med, i stedet for å synes at norske jenter er drittsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi kvinner velger "oppover". Kvinner velger mannlige partnere som har minst like høy, helst høyere, sosial status og inntekt enn dem selv. Da blir de mennene som sitter nederst ved bordet valgt bort.

Anonymkode: 7609b...140

Ja, det har jo vært slik i alle tider, ikke sant? At det er kvinnene som velger og mennene som blir valgt ("blir gift", som det het for noen få generasjoner siden)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro det eller ei, men vi kvinner blir også valgt bort over en lav sko. 

Anonymkode: 0b401...7ba

Ja. Jeg ville nok blitt valgt bort av mange, selv om jeg er kvinne og er pen. Har med mine sosiale ferdigheter å gjøre og at jeg har mye psykisk sykdom. Men jeg blir ikke bitter av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ISW skrev:

Jeg er så drit lei av å lese at det er vanskeligere for en mann å få kjæreste enn for en kvinne. Det er nok lettere for en kvinne som «tar alt» å finne sex på byen enn for en tilsvarende mann. Men ikke å finne noen man faktisk vil være sammen med. 
 

Det går tretten på dusinet av menn som sitter desperate hjemme og synes de fortjener en partner, fortjener sex, og i bunn og grunn synes at alle kvinner er duste som ikke vil ha han. Kvinner tenner ikke på desperasjon. Kvinner vil ha menn som har noe å tilby i forholdet, som ikke trenger å være materielt, men kanskje gode diskusjoner, felles interesser, trygghet og omsorg. Slike betraktninger bør menn også gjøre. Hvis det eneste ønsket og kravet er at man får sex, er utgangspunktet totalt feil. 
 

Enhver mann som er i denne situasjonen bør, i stedet for å bli bitter og desperat og i verste fall ende opp som Philip Manshaus, gå i seg selv og tenke gjennom hva han kan tilby i et forhold, hva han ønsker i et forhold og hvordan han kommuniserer det. Er svaret begredelig, er det DET man bør jobbe med, i stedet for å synes at norske jenter er drittsekker.

Jeg synes innlegget ditt demonstrerer mitt poeng veldig klart.

Poenget mitt er ikke å fordele skyld, men at menn som mislykkes ikke får spesielt mye sympati og forståelse. Problemet blir plassert hos dem selv, og sånn må det kanskje være. Selv om jeg ikke har noen løsning, kan det være en forklaring på at mange begår selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, ISW skrev:

Jeg er så drit lei av å lese at det er vanskeligere for en mann å få kjæreste enn for en kvinne. Det er nok lettere for en kvinne som «tar alt» å finne sex på byen enn for en tilsvarende mann. Men ikke å finne noen man faktisk vil være sammen med. 
 

 

Det har ikke alltid vært slik. Gruppen ufrivillig barnløse menn vokser, og forskerne tror de bare vil bli flere. Her er det relativt bred konsensus blant fagfolk om årsaken:

Kvinner vil ikke ha menn med lavere status enn dem selv.

Kvinner når de skal velge partner rangerer etter faktorer som utdanning, inntekt og sosial status. Og i all den tid det er flere norske kvinner enn menn med høy utdanning, sier det seg selv at vi har et problem. Ingen ønsker imidlertid å bremse norske kvinner med et ønske om høy utdanning, men resultatet blir da:

Noen menn får mange damer - andre får ingen.

Samtidig får vi en gruppe høyt utdannede kvinner som må kjempe med nebb og klør for de aller beste mennene.

 

 

Anonymkode: 7609b...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg synes innlegget ditt demonstrerer mitt poeng veldig klart.

Poenget mitt er ikke å fordele skyld, men at menn som mislykkes ikke får spesielt mye sympati og forståelse. Problemet blir plassert hos dem selv, og sånn må det kanskje være. Selv om jeg ikke har noen løsning, kan det være en forklaring på at mange begår selvmord.

Men dette er noe jeg synes jeg ser veldig mye av, og ikke for å være slem, så ser jeg det kanskje mest i IT-bransjen 😊

Man har kanskje en god utdannelse og en ganske god jobb, men man er litt sosialt klønete, uerfaren og bærer kanskje på en rimelig sterk sjalusi. Spørsmålet «hvorfor får ikke jeg kjæreste når alle andre har det?» blir til «Jeg som er så snill og ordentlig fortjener kjæreste» blir til «Jenter er idioter som ikke vil være sammen med meg!» Dette blir igjen til hat og bitterhet. I verste fall til seksuelle overgrep eller Philip Manshaus.
 

Jeg synes nesten man bør gå i seg selv framfor å ta en offerrolle ovenfor eksterne årsaker. Det er kun ved å gå i seg selv man oppnår bedring. Hvis jeg veide 140 kg og ingen ville ha meg, så mener jeg det er sunnere for meg å erkjenne at jeg må slanke meg, og gjøre det, framfor å idioterklære alle norske jenter som overflatiske og ikke se alle mine fantastiske egenskaper under alt fettet 😅 sistnevte hjelper jo ingenting.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke alltid vært slik. Gruppen ufrivillig barnløse menn vokser, og forskerne tror de bare vil bli flere. Her er det relativt bred konsensus blant fagfolk om årsaken:

Kvinner vil ikke ha menn med lavere status enn dem selv.

Kvinner når de skal velge partner rangerer etter faktorer som utdanning, inntekt og sosial status. Og i all den tid det er flere norske kvinner enn menn med høy utdanning, sier det seg selv at vi har et problem. Ingen ønsker imidlertid å bremse norske kvinner med et ønske om høy utdanning, men resultatet blir da:

Noen menn får mange damer - andre får ingen.

Samtidig får vi en gruppe høyt utdannede kvinner som må kjempe med nebb og klør for de aller beste mennene.

 

 

Anonymkode: 7609b...140

Men du må hjelpe meg å forstå dette.

I et heterofilt forhold er det 1 kvinne og 1 mann. Flerkoneri praktiseres meg bekjent ikke i Norge. 1 mann kan bare være sammen med 1 kvinne på en gang. Det fødes omtrentlig like mange kvinner som menn. 

Hvordan kan det da være slik at flere kvinner har mann enn menn har kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, ISW skrev:

Men du må hjelpe meg å forstå dette.

I et heterofilt forhold er det 1 kvinne og 1 mann. Flerkoneri praktiseres meg bekjent ikke i Norge. 1 mann kan bare være sammen med 1 kvinne på en gang. Det fødes omtrentlig like mange kvinner som menn. 

Hvordan kan det da være slik at flere kvinner har mann enn menn har kvinner?

Alle har ikke noen hele tiden. De beste mennene går på rundgang.

Anonymkode: 7609b...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle har ikke noen hele tiden. De beste mennene går på rundgang.

Anonymkode: 7609b...140

Men pr i dag klokken 15.38 er det da uomtvistelig like mange heterofile menn som heterofile kvinner som har kjæreste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, ISW skrev:

Men pr i dag klokken 15.38 er det da uomtvistelig like mange heterofile menn som heterofile kvinner som har kjæreste? 

Det vet du ingen ting om.

 

Anonymkode: 7609b...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, ISW skrev:

Jeg synes nesten man bør gå i seg selv framfor å ta en offerrolle ovenfor eksterne årsaker. Det er kun ved å gå i seg selv man oppnår bedring. Hvis jeg veide 140 kg og ingen ville ha meg, så mener jeg det er sunnere for meg å erkjenne at jeg må slanke meg, og gjøre det, framfor å idioterklære alle norske jenter som overflatiske og ikke se alle mine fantastiske egenskaper under alt fettet 😅 sistnevte hjelper jo ingenting.

Veier du 140 kg kan du ihvertfall gjøre noe med det selv. Har du asperger og er trygda er det nyttesløst.

Anonymkode: ec234...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet du ingen ting om.

 

Anonymkode: 7609b...140

Hehe jo, det gjør jeg faktisk med matematisk sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinner er nok litt mer opptatt av å tenke familie og fremtid når de treffer en mann. Det er egentlig veldig lurt. Jeg har en venninne som er gift med en med Asberger. Trivelig mann og de er glad i hverandre. Men hun føler at hun må ta seg av han som et ekstra barn i tillegg til felles barn. Hun må jobbe og stå for hovedinntekten fordi han ikke klarer å jobbe, men likevel må hun ta seg av det meste hjemme. Ikke alle kvinner klarer å forplikte seg til et slikt forhold.

Anonymkode: 07649...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, ISW skrev:

Hehe jo, det gjør jeg faktisk med matematisk sikkerhet.

Neppe.

En økende andel menn forblir enslige og barnløse. I en tid preget av økte sosiale klasseskiller havner de på siden av samfunnet.

De usynlige har i regelen en stusslig og ensom virkelighet å forholde seg til, og de møter lite anerkjennelse og støtte.

 

https://www.bt.no/btmeninger/kronikk/i/5bR7E/usynlige-menn

Anonymkode: 7609b...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neppe.

En økende andel menn forblir enslige og barnløse. I en tid preget av økte sosiale klasseskiller havner de på siden av samfunnet.

De usynlige har i regelen en stusslig og ensom virkelighet å forholde seg til, og de møter lite anerkjennelse og støtte.

 

https://www.bt.no/btmeninger/kronikk/i/5bR7E/usynlige-menn

Anonymkode: 7609b...140

Det du ser ut til å ikke ha skjønt er regnestykket heterofil kvinne i forhold + heterofil mann i forhold = like mange heterofile menn som heterofile kvinner i et forhold. Legg merke til benevnelsen like mange. Når en heterofil kvinne er i et forhold med en heterofil mann, er det selvfølgelig like mange av begge kjønn som er i et forhold. 

Anonymkode: f5029...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du ser ut til å ikke ha skjønt er regnestykket heterofil kvinne i forhold + heterofil mann i forhold = like mange heterofile menn som heterofile kvinner i et forhold. Legg merke til benevnelsen like mange. Når en heterofil kvinne er i et forhold med en heterofil mann, er det selvfølgelig like mange av begge kjønn som er i et forhold. 

Anonymkode: f5029...02e

Vi snakker forbi hverandre, dette er helt nytteløst. Stadig flere menn ender opp alene og barnløse fordi kvinnene kjemper om de beste mennene med status. Disse går på rundgang, menn med høy status får flere kull med barn med flere kvinner.

 

https://www.nrk.no/norge/dramatisk-okning-i-andelen-barnlose-i-norge-1.13759502

Stadig flere menn forblir barnløse livet ut, selv om de gjerne kunne ønske seg barn. Det samme gjelder ikke kvinner.

 Én av årsakene er at kvinner ikke vil ha barn med menn med lavere status, sier forsker.

Menn og kvinner vil i like stor grad ha barn, men det er gapet mellom de som er frivillig og ufrivillig barnløse som er stort. Der er det nesten tre ganger flere menn som kvinner, og det vil øke.

Det er et holdnings- og kulturspørsmål og et etterslep av et kjønnsrollemønster som vi nok tenkte at vi hadde lagt bak oss.

... sier at dette forsterkes når en stadig større andel av dem som tar høyere utdanning er kvinner.

det er spesielt betenkelig at en så stor andel menn ikke får barn. Menn som ikke har barn, og heller ikke fast partner, har for eksempel en helt annen helserisiko enn dem som har familie, barn og etter hvert kanskje barnebarn, påpeker han.
 

 

Anonymkode: 7609b...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Men dette er noe jeg synes jeg ser veldig mye av, og ikke for å være slem, så ser jeg det kanskje mest i IT-bransjen 😊

Man har kanskje en god utdannelse og en ganske god jobb, men man er litt sosialt klønete, uerfaren og bærer kanskje på en rimelig sterk sjalusi. Spørsmålet «hvorfor får ikke jeg kjæreste når alle andre har det?» blir til «Jeg som er så snill og ordentlig fortjener kjæreste» blir til «Jenter er idioter som ikke vil være sammen med meg!» Dette blir igjen til hat og bitterhet. I verste fall til seksuelle overgrep eller Philip Manshaus.
 

Jeg synes nesten man bør gå i seg selv framfor å ta en offerrolle ovenfor eksterne årsaker. Det er kun ved å gå i seg selv man oppnår bedring. Hvis jeg veide 140 kg og ingen ville ha meg, så mener jeg det er sunnere for meg å erkjenne at jeg må slanke meg, og gjøre det, framfor å idioterklære alle norske jenter som overflatiske og ikke se alle mine fantastiske egenskaper under alt fettet 😅 sistnevte hjelper jo ingenting.

Manhaus er et ganske ekstremt eksempel å sammenligne med synes jeg. De sjarmløse holdningene du beskriver finnes der ute, men jeg tviler på om det er representativt for flertallet av single menn. Vi snakker tross alt om en ganske stor andel av befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...