Gå til innhold

Nå forstår jeg hvorfor flest menn tar selvmord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, ISW skrev:

Jeg synes nesten man bør gå i seg selv framfor å ta en offerrolle ovenfor eksterne årsaker.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt det er tøft å føle at en blir valgt bort, men jeg er ikke tilhenger av incels og slikt. Det er bare patetisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, ISW skrev:

Men dette er noe jeg synes jeg ser veldig mye av, og ikke for å være slem, så ser jeg det kanskje mest i IT-bransjen 😊

Man har kanskje en god utdannelse og en ganske god jobb, men man er litt sosialt klønete, uerfaren og bærer kanskje på en rimelig sterk sjalusi. Spørsmålet «hvorfor får ikke jeg kjæreste når alle andre har det?» blir til «Jeg som er så snill og ordentlig fortjener kjæreste» blir til «Jenter er idioter som ikke vil være sammen med meg!» Dette blir igjen til hat og bitterhet. I verste fall til seksuelle overgrep eller Philip Manshaus.
 

Jeg synes nesten man bør gå i seg selv framfor å ta en offerrolle ovenfor eksterne årsaker. Det er kun ved å gå i seg selv man oppnår bedring. Hvis jeg veide 140 kg og ingen ville ha meg, så mener jeg det er sunnere for meg å erkjenne at jeg må slanke meg, og gjøre det, framfor å idioterklære alle norske jenter som overflatiske og ikke se alle mine fantastiske egenskaper under alt fettet 😅 sistnevte hjelper jo ingenting.

 

6 minutter siden, kupton skrev:

Enig.

Med den retorikken er vel heller ikke veien så lang til å "gå i seg selv" og ta selvmord? De tenker *jeg er en idiot siden jenter ikke vil være sammen med meg*

Anonymkode: b247a...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker forbi hverandre, dette er helt nytteløst. Stadig flere menn ender opp alene og barnløse fordi kvinnene kjemper om de beste mennene med status. Disse går på rundgang, menn med høy status får flere kull med barn med flere kvinner.

 

https://www.nrk.no/norge/dramatisk-okning-i-andelen-barnlose-i-norge-1.13759502

Stadig flere menn forblir barnløse livet ut, selv om de gjerne kunne ønske seg barn. Det samme gjelder ikke kvinner.

 Én av årsakene er at kvinner ikke vil ha barn med menn med lavere status, sier forsker.

Menn og kvinner vil i like stor grad ha barn, men det er gapet mellom de som er frivillig og ufrivillig barnløse som er stort. Der er det nesten tre ganger flere menn som kvinner, og det vil øke.

Det er et holdnings- og kulturspørsmål og et etterslep av et kjønnsrollemønster som vi nok tenkte at vi hadde lagt bak oss.

... sier at dette forsterkes når en stadig større andel av dem som tar høyere utdanning er kvinner.

det er spesielt betenkelig at en så stor andel menn ikke får barn. Menn som ikke har barn, og heller ikke fast partner, har for eksempel en helt annen helserisiko enn dem som har familie, barn og etter hvert kanskje barnebarn, påpeker han.
 

 

Anonymkode: 7609b...140

Skjønner hva du mener :)

Anonymkode: f5029...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den retorikken er vel heller ikke veien så lang til å "gå i seg selv" og ta selvmord? De tenker *jeg er en idiot siden jenter ikke vil være sammen med meg*

Jeg tenker mer at det kanskje ikke er så smart å satse på at en jente skal storme inn på gutterommet, kaste seg over tastaturet, logge av gamingen, dra av en klærne og kaste en opp i senga.

Med å gå i seg selv tenker jeg på hva en gjør selv for å treffe en partner. Da må en logge av, gå ut av gutterommet, ta en titt i speilet, kanskje ta av seg "taperskjegget", vaske seg, ta på en ren skjorte, pusse skoene og gå ut. Da treffer en noen, og da må en prøve å være blid, hyggelig og være litt interessert i hva den andre bryr seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, ISW skrev:

Men du må hjelpe meg å forstå dette.

I et heterofilt forhold er det 1 kvinne og 1 mann. Flerkoneri praktiseres meg bekjent ikke i Norge. 1 mann kan bare være sammen med 1 kvinne på en gang. Det fødes omtrentlig like mange kvinner som menn. 

Hvordan kan det da være slik at flere kvinner har mann enn menn har kvinner?

Vet ikke hva som har skjedd med gutta på forumet her, det var virkelig innlegg av en art som overgår selv kvinneguiden forumet, så det skal dere ha, om dere tar det som et komplement eller ikke får være opp til dere.... :) 

 

1. Du har misforstått helt hva flerkoneri forbudet gjelder, det er IKKE forbudt for en kvinne (eller mann) å ha flere (sex)/samlivs-partnere på samme tidsperiode, hun kan til og med knulle dem samtidig om hun vil, helt lovlig. Hva giftemål har med denne saken å gjøre aner jeg ikke, men var sikkert en logikk et eller annet sted. Uansett, det er dermed fysisk mulig/lovlig for 1 jente å være sammen med 2 gutter samtidig, så da fikk vi ordnet opp i den "misforståelsen".

2. Det er flere gutter enn jenter i parreaktuell alder. Mye av det er pga innvandring. Ja om du går til føden og det plupper ut et barn er det ca 50/51% sjangse for at det er en gutt om du ikke har drevet med noe 'lurings' på forhånd, men om du plupper ut fra et fly eller båt på jakt etter lykken, er det ikke 50% sjangse for at du har utovertiss. Det er nemlig ikke noe 50% kjønnskrav på fly og båter. 35% av oslo er innvandrere, vet ikke hvor mange % som er født her og ikke men det er tydelig at immigrasjonen har vært ekstremt høy siste tiårene, og immigrasjonen er det sterk overvekt av menn i parrealder som fører til en betydelig effekt på kjøtt-markedet.

3. Hovedpoenget er uansett at kvinner heller venter på en "høystatus" mann, enn å "ta til takke" med en gjennomsnittlig mann, dvs at de "gode"mennene går på rundgang (og er dermed MER i forhold enn folk flest), mens andre menn havner i gruppen som velges bort, og er dermed mindre i forhold enn folk flest, her ser du et regneeksempel:

Jenter: A,B,  Gutter: C,D

Dag 1. A+C

Dag 2 B+C

A = i forhold 50% av tiden. B i forhold 50% av tiden. C i forhold 100% av tiden. D i forhold 0% av tiden (INCEL taper som må jobbe med seg selv og har elendige holdninger, angivelig)

 

Under finanskrisen ble 50% av ungdom i Europa arbeidsledige. opp fra 10% eller noe (er lei gidder ikke google eksakt%, ikke verdt det gitt nivået på denne tråden). Dvs, på noen måneder ble "plutselig" 40% av all ungdommen i Europa late og sluttet å "jobbe med seg selv", kanskje de alle sluttet å gre håret og klippe skjegget og vaske klærne, samtidig i en organisert aksjon. De burde jobbet med seg selv så de ikke havnet i 50% gruppen, alle 50%. Men hva ville skjedd om alle 50% som plutselig ble late akkuratt når de fikk sparken under finanskrisen og det ikke var noen ledige jobber, jobbet med seg selv, jo kanskje de ville dyttet ned noen andre og stokket om litt, men problemet ville vedvart for samfunnet som helhet. Problemet var ikke late ungdommer plutselig, det var mangel på arbeidsplasser som følge av hendelser utenfor ungdommens kontroll.

Vi kan selvfølgelig alltid si at enkeltindivider alltid må gjøre det beste ut av situasjonen for seg selv, men når samfunnet er på ville veier, er det også verdt å peke på samfunnsmessige problemer som fører til problemer for enkeltindivider. Fordi det er den eneste måten å løse problemer på samfunnsnivå.

En slave i USA i gamle dager, eller i Afrika idag, bør også "gjøre det beste ut av situasjonen sin", men det betyr ikke at det ikke er på plass med litt samfunnskritikk også. Når menn i så stor grad ender opp som tapere er vi utenfor enkeltindivder som må skylde seg selv, dette er et stort samfunnsmessigt problem som vil få store konsekvenser for riket på sikt, at det er verdt å virdere det ut over å bare se på det som ekle taper menn med dårlige holdninger.

 

Kom tilbake hit etter en tur på KG (som var en meget skuffende tur). Ble enda mer skuffet av dette. Men, sånn er livet, life sucks and then you die, noe sånt?

Anonymkode: 692d9...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

Når det gjelder selvmord blant menn tror jeg det delvis skyldes bedre gjennomføringsevne når det gjelder vold, i dette tilfellet mot seg selv. Ikke nødvendigvis en bra egenskap.

Ellers helt enig med ISW. Utrolig hvor sutrete enkelte menn er. De graver bare sin egen grav på sjekkemarkedet. Ja, det er nok generelt enklere for kvinner å få seg en one night stand, men det er stort sett vanskeligere for kvinner å finne en mann som vil være sammen med bare dem i et dedikert forhold. Her er det forskjell på kjønnene når det gjelder ønsker. Tror også flere menn enn kvinner er utilfredsstilte i klassiske monogame forhold.

For kvinner spiller også utseende litt mindre rolle, mens personlighet, selvsikkerhet og integritet er viktigere. Dette gir menn en fordel på kjønnsmarkedet fordi adferd er noe man kan endre, mens det er vanskeligere å endre utseende. Det er også enklere for eldre menn å finne yngre kvinner enn det er for eldre kvinner å finne yngre menn. Sånn sett kan man si at menn har flere fordeler på kjønnsmarkedet.

Min opplevelse er at norske kvinner stort sett ikke er drittsekker hvis ikke du er det først. Jeg har blitt avvist mange ganger på byen, nesten alltid på en vennlig måte og jeg har ikke tatt det personlig. Det er faktisk mulig å ta en innledende avvisning så bra at det i seg selv gjør at kvinna blir interessert. 

Jeg tror mange menn ikke forstår hvordan det er å være en attraktiv kvinne på byen, hun vil stadig blir avbrutt av mer eller mindre drita menn som kommer bort og vil ha oppmerksomhet. Det er ikke rart hun blir lei. Og skal du ha sjans kan du ikke være en av disse drita mennene. 

Den aller beste grunnholdningen for sjekking er å vise at du vil ha noen, men at du ikke trenger dem. Hvis du får til å vise og til og med føle og mene det, så har du et veldig godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er veldig harde mot single menn her. Jeg kjenner jo flere, inkludert et par ganske nære venner. De ligner ikke på beskrivelsen her i det hele tatt, og SPESIELT ikke at de er pågående sjekker som ikke takler avvisning.

Jeg tror det handle mest om at de har lav selvtillit ift damer. Noen er overvektige iog avskriver seg selv pga av det. Jeg vet ikke hva det handler om, men det er ikke kvinnehatende incels. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Grendel skrev:

Jeg synes dere er veldig harde mot single menn her. Jeg kjenner jo flere, inkludert et par ganske nære venner. De ligner ikke på beskrivelsen her i det hele tatt, og SPESIELT ikke at de er pågående sjekker som ikke takler avvisning.

Jeg tror det handle mest om at de har lav selvtillit ift damer. Noen er overvektige iog avskriver seg selv pga av det. Jeg vet ikke hva det handler om, men det er ikke kvinnehatende incels. 

Nå er vel mye av responsen her preget av tråsrarters holdning.  Men hvilken standard forventer disse vennene dine av kvinner? Jeg kjenner mange enslige kvinner som har det samme problemet. De har ikke det utseende en mann ser etter. 

Anonymkode: 07649...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.8.2020 den 6.56, kupton skrev:

Jeg har vært på flere titalls selvmordskurs både i Norge og internasjonalt. Utfordringen med å få seg kjæreste har aldri vært nevnt som årsak til kjønnsforskjellene. 

Ikke overraskende at den kompetansen er fraværende. Det tar nok noen tiår får de også forstår den problemstillingen. 

Anonymkode: 3e726...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke overraskende at den kompetansen er fraværende. Det tar nok noen tiår får de også forstår den problemstillingen. 

Anonymkode: 3e726...0e7

Hva bygger du påstanden din på? Kan du dokumentere noe som helst eller er alt "selvopplevd"?

Anonymkode: 4652f...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bygger du påstanden din på? Kan du dokumentere noe som helst eller er alt "selvopplevd"?

Anonymkode: 4652f...935

Kan du dokumentere at det ikke er en reell problemstilling? Du er ikke noe overbevisende. 

Anonymkode: 3e726...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke overraskende at den kompetansen er fraværende. Det tar nok noen tiår får de også forstår den problemstillingen. 

Anonymkode: 3e726...0e7

Enig. Kupton har nok ikke fulgt med i timen

Anonymkode: f5029...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du dokumentere at det ikke er en reell problemstilling? Du er ikke noe overbevisende. 

Anonymkode: 3e726...0e7

Jeg har ikke sagt noe som helst? Jeg er åpen for det du sier men vil gjerne høre hva du bygger det på?

Anonymkode: 4652f...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel mye av responsen her preget av tråsrarters holdning.  Men hvilken standard forventer disse vennene dine av kvinner? Jeg kjenner mange enslige kvinner som har det samme problemet. De har ikke det utseende en mann ser etter. 

Anonymkode: 07649...afa

Jeg vet ikke hvorfor de er single. Det er et lite mysterium for meg, men det er ikke sutrete folk som skylder på alle kvinner.

Mitt poeng her er uansett ikke at det er vanskeligere for menn å få kjæreste. Jeg tror ikke det er en viktig forklaring på selvmordstallene.

Jeg synes det interessant hvordan man snakker om menn som mislykkes. Det er mye forakt og lite sympati. Ikke minst fra andre menn. De fleste menn har det veldig bra, men nettopp derfor lander man kanskje ekstra hardt hvis man mislykkes. Man har ingen utenfor å skylde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Grendel skrev:

Jeg vet ikke hvorfor de er single. Det er et lite mysterium for meg, men det er ikke sutrete folk som skylder på alle kvinner.

Mitt poeng her er uansett ikke at det er vanskeligere for menn å få kjæreste. Jeg tror ikke det er en viktig forklaring på selvmordstallene.

Jeg synes det interessant hvordan man snakker om menn som mislykkes. Det er mye forakt og lite sympati. Ikke minst fra andre menn. De fleste menn har det veldig bra, men nettopp derfor lander man kanskje ekstra hardt hvis man mislykkes. Man har ingen utenfor å skylde på.

Hadde en bror som bodde i kjelleren til mine foreldre til langt opp i tredveåra. Han var veldig sjenert ang det motsatte kjønn. Faktisk måtte vi i familien jobbe litt med å invitere damer til oss og introdusere han for noen. Selv da var han usikker og tilbakeholden. Heldigvis var en av disse damene selv litt tak i og viste interesse. De er i dag gift og han er en super ektemann. Senere har jeg hørt at flere damer synes han er et varp. Han hadde bare gjort det vanskelig for damene å bli kjent med han. 

Anonymkode: 07649...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...