Gå til innhold

Nedtur


RamonaK

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Glitter skrev:

Skjønner det føltes tungt, har også fått den der. Eller. At smerten kommer ikke til å forsvinne, men at jeg kan lære meg å leve bedre med den. Det er jo litt hardt å høre når man vil nettopp det, at smerten skal forsvinne. 

Også synes jeg også du var skikkelig flink og modig som klarte å fortelle om alt dette! 

Takk. Det endte opp med at jeg bare snakket og snakket. Ja du har helt rett, man lever jo liksom i håpet at man kan bli bedre, og at det ikke skal gjøre så vondt hele tiden. Da er det vondt å høre at man må lære seg å leve med det, og at det ikke er noen spesiell hjelp å få. Snakket også om det at følelser ikke er farlig, og lære seg å stå i følelsene. Jeg sa at jeg vet at følelsene ikke er farlige, men at det er så altoppslukende vondt , at det blir nesten som en skikkelig tannverk eller migrene. Man vet at det ikke er farlig, og at etter en stund blir det litt bedre. Man når det står på gjør det så vondt at det tar over alt, og det eneste man vil er at smerten skal forsvinne. Og jeg står jo i følelsene hele tiden, noen ganger får det et destruktivt utløp. Men mesteparten av tiden gjør en jo sitt beste med å holde ut. Føler at det å si at følelser ikke er farlig og at man må lære seg å stå i det blir for enkelt og bagatelliserende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, RamonaK skrev:

Takk. Det endte opp med at jeg bare snakket og snakket. Ja du har helt rett, man lever jo liksom i håpet at man kan bli bedre, og at det ikke skal gjøre så vondt hele tiden. Da er det vondt å høre at man må lære seg å leve med det, og at det ikke er noen spesiell hjelp å få. Snakket også om det at følelser ikke er farlig, og lære seg å stå i følelsene. Jeg sa at jeg vet at følelsene ikke er farlige, men at det er så altoppslukende vondt , at det blir nesten som en skikkelig tannverk eller migrene. Man vet at det ikke er farlig, og at etter en stund blir det litt bedre. Man når det står på gjør det så vondt at det tar over alt, og det eneste man vil er at smerten skal forsvinne. Og jeg står jo i følelsene hele tiden, noen ganger får det et destruktivt utløp. Men mesteparten av tiden gjør en jo sitt beste med å holde ut. Føler at det å si at følelser ikke er farlig og at man må lære seg å stå i det blir for enkelt og bagatelliserende. 

Ja. Er helt enig i alt du skriver. Mesteparten av tiden klarer man jo faktisk å stå i det, men så blir de destruktive "feilene" så mye mer synlig enn alt man faktisk får til. Lett å føle seg mislykket da. Lett å snakke om alle disse valgene. Man blir faktisk så sliten at det på et tidspunkt føles nærmest umulig å stå i mot. Fordi det blir så vondt og verden føles så feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, RamonaK skrev:

Nå har mannen vært her en stund da. Han reiste for en uke siden i dag. Nei, jeg drar ikke menn hjem til meg , og selvfølgelig drar jeg ikke fra barna. Nei, med unntak av et par timer en gang i blant har jeg ingen til å passe barna. Menn finnes overalt, så det er ikke noe vanskelig. Jeg er fullstendig klar over at det hele er uansvarlig av meg, og at å holde på på den måten ikke er bra.  Er derfor det ble tatt opp med psykiatern.

Du skriver fornuftig her ,du evner å ordne opp i både det ene og det andre og så er du liksom så ute av kontroll at du har sex med tilfeldig menn?  

Anonymkode: 55e5a...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver fornuftig her ,du evner å ordne opp i både det ene og det andre og så er du liksom så ute av kontroll at du har sex med tilfeldig menn?  

Anonymkode: 55e5a...0ff

Jeg er ikke ute av kontroll hele tiden. Men jeg har det vondt hele tiden, og noen ganger da blir jeg ganske destruktiv og da ender jeg opp med å gjøre dumme ting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Ja. Er helt enig i alt du skriver. Mesteparten av tiden klarer man jo faktisk å stå i det, men så blir de destruktive "feilene" så mye mer synlig enn alt man faktisk får til. Lett å føle seg mislykket da. Lett å snakke om alle disse valgene. Man blir faktisk så sliten at det på et tidspunkt føles nærmest umulig å stå i mot. Fordi det blir så vondt og verden føles så feil. 

Ja, det har du rett i. Man kan gjøre bra mesteparten av tiden og så gjør man en stor sum ting, som ender opp med å bli det man fokuserer på. Ja , noen ganger er det nesten umulig å stå imot enten fordi man er helt utslitt eller fordi det gjør så sable vondt at man føler man bare må gjøre noe for å få det til å forsvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 timer siden, RamonaK skrev:

Ja, håper bare jeg får fortsette...

Ja får håpe det, du har jo noe å jobbe med i terapi. Rart om de bare avslutter nå, men det er mye man må lære seg å leve med når det har vart i så mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja får håpe det, du har jo noe å jobbe med i terapi. Rart om de bare avslutter nå, men det er mye man må lære seg å leve med når det har vart i så mange år. 

Ja, er litt redd for at det skal bli sånn at plutselig var jeg ferdig, og jeg følte jeg ikke var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja, er litt redd for at det skal bli sånn at plutselig var jeg ferdig, og jeg følte jeg ikke var det. 

Da må du spør rett ut om det og si at du ikke føler deg ferdig med terapi. Si du trenger mer hjelp, det er en ærlig sak det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Da må du spør rett ut om det og si at du ikke føler deg ferdig med terapi. Si du trenger mer hjelp, det er en ærlig sak det. 

Ja, jeg vet jo ikke noe konkret alt er opp i lufta. Virker ikke som om det er noe særlig plan for noen behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, RamonaK skrev:

Ja, jeg vet jo ikke noe konkret alt er opp i lufta. Virker ikke som om det er noe særlig plan for noen behandling. 

Å? Det var nå rart, du må jo få behandling. Men snakk om det neste gang så det ikke blir misforståelser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Å? Det var nå rart, du må jo få behandling. Men snakk om det neste gang så det ikke blir misforståelser :) 

Ja får vel gjøre det. Det er vel den eneste måten å finne ut av det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, RamonaK skrev:

Nå har mannen vært her en stund da. Han reiste for en uke siden i dag. Nei, jeg drar ikke menn hjem til meg , og selvfølgelig drar jeg ikke fra barna. Nei, med unntak av et par timer en gang i blant har jeg ingen til å passe barna. Menn finnes overalt, så det er ikke noe vanskelig. Jeg er fullstendig klar over at det hele er uansvarlig av meg, og at å holde på på den måten ikke er bra.  Er derfor det ble tatt opp med psykiatern.

Det må virkelig ha vært litt av en risikosport du har bedrevet, med tanke på at din voldelige og sinte ektemann har vært boende hos deg en god stund nå. Skjønner ikke at du har turt å være utro med en slik ektemann pustende i nakken. Eller mener du at du kun har ligget rundt et par barnefrie timer den siste uken? Og er du såpass attraktiv at du bare kan gå ut på gata å vinke til deg menn?

Eller kan det hende at dette også er en blanding av fantasi og virkelighet?

Anonymkode: b6423...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må virkelig ha vært litt av en risikosport du har bedrevet, med tanke på at din voldelige og sinte ektemann har vært boende hos deg en god stund nå. Skjønner ikke at du har turt å være utro med en slik ektemann pustende i nakken. Eller mener du at du kun har ligget rundt et par barnefrie timer den siste uken? Og er du såpass attraktiv at du bare kan gå ut på gata å vinke til deg menn?

Eller kan det hende at dette også er en blanding av fantasi og virkelighet?

Anonymkode: b6423...fe5

At han har vært her har jo vært en av grunnene til at ting har vært vanskelig å takle. Å tingen er at når jeg gjør destruktive ting tenker jeg overhodet ikke på konsekvensene av det. 

Nei jeg går da ikke ut å vinker til meg menn, men poenget mitt var vel mer at det er ikke vanskelig hvis man prøver. Hmm, vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det. Og så mange menn har det ikke vært de siste ukene ,  poenget er vel heller at det burde ha vært null. 

Nei det er ikke noen blanding av fantasi og virkelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må virkelig ha vært litt av en risikosport du har bedrevet, med tanke på at din voldelige og sinte ektemann har vært boende hos deg en god stund nå. Skjønner ikke at du har turt å være utro med en slik ektemann pustende i nakken. Eller mener du at du kun har ligget rundt et par barnefrie timer den siste uken? Og er du såpass attraktiv at du bare kan gå ut på gata å vinke til deg menn?

Eller kan det hende at dette også er en blanding av fantasi og virkelighet?

Anonymkode: b6423...fe5

Og nei jeg er er ikke spesielt attraktiv synes jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må virkelig ha vært litt av en risikosport du har bedrevet, med tanke på at din voldelige og sinte ektemann har vært boende hos deg en god stund nå. Skjønner ikke at du har turt å være utro med en slik ektemann pustende i nakken. Eller mener du at du kun har ligget rundt et par barnefrie timer den siste uken? Og er du såpass attraktiv at du bare kan gå ut på gata å vinke til deg menn?

Eller kan det hende at dette også er en blanding av fantasi og virkelighet?

Anonymkode: b6423...fe5

Synes du skal skjerpe deg. Hva får du ut av å dømme på denne måten og sette det hun sier i tvil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Glitter skrev:

Synes du skal skjerpe deg. Hva får du ut av å dømme på denne måten og sette det hun sier i tvil? 

Takk. Du er snill ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må virkelig ha vært litt av en risikosport du har bedrevet, med tanke på at din voldelige og sinte ektemann har vært boende hos deg en god stund nå. Skjønner ikke at du har turt å være utro med en slik ektemann pustende i nakken. Eller mener du at du kun har ligget rundt et par barnefrie timer den siste uken? Og er du såpass attraktiv at du bare kan gå ut på gata å vinke til deg menn?

Eller kan det hende at dette også er en blanding av fantasi og virkelighet?

Anonymkode: b6423...fe5

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver slik du gjør. Tenker du at det er fritt frem å tråkke litt ekstra på trådstarter? Opplever du det som merkelig at hun har brukt sex som selvskading? I såfall kan jeg opplyse deg om at det ikke er uvanlig, og at det som regel følger med en solid dose skam og skyld. 

Hva er intensjonen med det du skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, XbellaX skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver slik du gjør. Tenker du at det er fritt frem å tråkke litt ekstra på trådstarter? Opplever du det som merkelig at hun har brukt sex som selvskading? I såfall kan jeg opplyse deg om at det ikke er uvanlig, og at det som regel følger med en solid dose skam og skyld. 

Hva er intensjonen med det du skriver?

Jeg opplever noe av det ts og andre forteller om som merkelig ja, og jeg er ikke den eneste har jeg skjønt. Mange er naive med tanke på ting som blir skrevet  uten at noen skal påstå at noen lyver eller krydrer historien om seg selv, det er nå så. Jeg leste et annet sted her inne om at det er noen som liker å dikte om utrolige historier om seg selv og at folk har blitt lurt før. Flere eksempler på det fra Real Life også. En generell regel er at det ikke er lurt å tro på alt som de hører eller leser, og det burde være lov å stille spørsmål i så måte. Jeg er generelt en skeptisk person, det er nå så og jeg har vanskeligheter med å stole på andre, så er det sagt også. 

 

Anonymkode: b6423...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever noe av det ts og andre forteller om som merkelig ja, og jeg er ikke den eneste har jeg skjønt. Mange er naive med tanke på ting som blir skrevet  uten at noen skal påstå at noen lyver eller krydrer historien om seg selv, det er nå så. Jeg leste et annet sted her inne om at det er noen som liker å dikte om utrolige historier om seg selv og at folk har blitt lurt før. Flere eksempler på det fra Real Life også. En generell regel er at det ikke er lurt å tro på alt som de hører eller leser, og det burde være lov å stille spørsmål i så måte. Jeg er generelt en skeptisk person, det er nå så og jeg har vanskeligheter med å stole på andre, så er det sagt også. 

 

Anonymkode: b6423...fe5

Det er forsåvidt greit å være skeptisk til ting man leser osv, men man trenger jo ikke trampe over den andre personen heller. Og hvis man har spørsmål går det jo an å spørre på en hyggelig måte. Det er viktig å huske at det sitter en virkelig person i andre enden. Personlig synes jeg ikke min historie er spesielt merkelig, har hørt noen helt fryktelige og merkelige livshistorier opp igjennom årene. Mye av det jeg gjør er fullstendig irrasjonelt, jeg er klar over det, men det er jo en del av å være syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En generell regel er at det ikke er lurt å tro på alt som de hører eller leser, og det burde være lov å stille spørsmål i så måte

Å komme med spørsmål er ikke det samme som å komme med stygge påstander om et annen menneske slik du har gjort i denne tråden.

Anonymkode: f0ccd...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...