Gå til innhold

Synes du vi bør ha ytringsfrihet i Norge ? (brant koran -> brant kirke)


AnonymBruker

Bør vi ha ytringsfrihet i Norge?  

5 stemmer

  1. 1. Bør vi ha ytringsfrihet i Norge?

    • Ja, det er et viktig prinsipp
      5
    • Ja, men kun for ytringer som ikke støter noen (PS: Dette er ikke ytringsfrihet)
      0
    • Nei
      0
    • Vet ikke
      0


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, og derfor er det fullt lovlig å brenne en såkalt "hellig bok".

Anonymkode: 38164...c49

Det er ikke lovlig å brenne det norske flagget.  Det er en dyp krenkelse mot den norske nasjonen.  Det samme er med hellige bøker.

Anonymkode: 5c587...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lovlig å brenne det norske flagget.  Det er en dyp krenkelse mot den norske nasjonen.  Det samme er med hellige bøker.

Anonymkode: 5c587...d59

Det er fullt lovlig å brenne det norske flagget. Det er også full lovlig å brenne "hellige bøker".

 

Anonymkode: 38164...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lovlig å brenne det norske flagget.  Det er en dyp krenkelse mot den norske nasjonen.  Det samme er med hellige bøker.

Anonymkode: 5c587...d59

Så du synes det fornuftig å ha lover hvor de som blir mest krenket skal få det som de vil, i så fall skal jeg love deg at jeg blir super krenket av alt mulig rart, faktisk jeg blir krenket av alle religioner så alle religioner må forbys. :D  

Eller, betyr ikke mine følelser noe? Hvem skal bestemme hvems følelser som betyr noe? En voldelig mobb ? De mest voldelige er de mest krenkede og derfor for lovene i sin vei ?

Hvordan skal du drive et samfunn på denne måten, dette er en oppskrift på et dysfunksjonelt samfunn, noe ala det mange innvandrere rømte fra. Men, jeg tror du har rett, vi ser det med "cancel culture" og "woke her og der", du vil nok få viljen din og ytringsfriheten vil bli strammet inn på, men om landet blir et bedre sted å bo i på sikt av den grunn er jeg meget skeptisk til.

Vi så det med kjønnslemlestelse av guttunger, jøder ble super krenket av dette, de følte seg så krenket at de sa de ville flytte til Israel om de ikke fikk lov til å kjønnslemleste guttunger i Norge, så de fikk viljen sin, ble landet bedre av dette, nei for mange guttunger ble det ikke det. Jeg tror ikke dette er veien å gå.

Anonymkode: 6e4ec...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Religionskritikk er sunt. Det er det som får sivilisasjonen fremover. Å håne er rett vei å gå. I følge de religionene så skulle vel en som brenner en bibel eller koran blitt straffet av gud. Men disse religiøse psykopatene de stoler ikke på att gud kan gjøre jobben selv, derfor så dreper de folk for blasfemi i feks Pakistan, eller Afganistan. nei, de har lite tiltro til gud disse religiøse. De vil gjøre drittjobben for han. Det er de psykopatene helt klare til. Tenk att ingen av disse sykofantene som har forsvart sinnet mot den som brant koranen, har sagt ett eneste negativt ord om han som brente kirken som hevn. Det er på denne måten islam vinner og tar hegemoni over sivilisasjoner som hadde kommet ett stykke vekk fra middelalderen. Disse sykofantene som støtter hvert sårede hjerte er de samme som undergraver vår sivilisasjon. 

 

 

Fremtidens nikabkledde kvinner takker dere sykofantene!

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han som brente koranen hadde nok kjøpt den selv. Sin egen eiendom kan man brenne. Jeg tviler på att han som tente på kirkene eide kirkene, dessuten er de så store, så det utgjør fare for de som slukker den også.

 

Det er trist å se slike som hevder det burde være straffbart å brenne en koran, en koran er en samling eventyr skrevet av en ørkenvandrer. Den burde ikke ha noen relevans i dag. Ingen hadde brent noe hvis noen fyrte opp en bibel.

 

Det er dobbelstandard på hva som er ok å brenne. Den anonyme brukeren som mente det burde være straffbart over her, ville ikke sagt det samme om det var en bibel som brant. Det er rart hvor rasistiske antirasister er. Det er motsatt rasisme. Selvhat osv.

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Det er ikke Ok å brenne bibel heller! 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke Ok å brenne bibel heller! 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Selvfølgelig er det helt greit å brenne bibelen og koranen og toraen osv. Det er ord på papir.

Tenk om du brukte din omsorg på noe som betyr noe praktisk for folk. Kan du forklare på en saklig måte hva som er feil med å brenne en bibel? har du lest bibelen? Den boken har stått som inspirasjon for heksebrenning, inkvisisjonen, kvinneundertrykkelse osv. Koranen har inspirert terror, kvinneundertrykkelse, drap, sharia osv. Du høyakter det jeg forakter. Jeg har like stor rett til å utrykke meg som du har. Att du blir støtt er FAEN meg ditt problem, ikke mitt. Du støter meg ved dine ord!! Er mine følelser verdt mindre enn dine? HVA SLAGS SAMFUNN VIL DU HA??? Er det du som er den som skal dømme? ER DU GUD?

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke Ok å brenne bibel heller! 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Ingen tvinger deg til å gjøre det.

Anonymkode: 38164...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det helt greit å brenne bibelen og koranen og toraen osv. Det er ord på papir.

Tenk om du brukte din omsorg på noe som betyr noe praktisk for folk. Kan du forklare på en saklig måte hva som er feil med å brenne en bibel? har du lest bibelen? Den boken har stått som inspirasjon for heksebrenning, inkvisisjonen, kvinneundertrykkelse osv. Koranen har inspirert terror, kvinneundertrykkelse, drap, sharia osv. Du høyakter det jeg forakter. Jeg har like stor rett til å utrykke meg som du har. Att du blir støtt er FAEN meg ditt problem, ikke mitt. Du støter meg ved dine ord!! Er mine følelser verdt mindre enn dine? HVA SLAGS SAMFUNN VIL DU HA??? Er det du som er den som skal dømme? ER DU GUD?

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Er det da greit at du brenner bilder av mine barn på gater og torg?

Anonymkode: 5c587...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er ditt hat så mye bedre enn andres hat. Hvorfor er dine hatefulle ytringer så mye bedre enn andre sine hatefulle ytringer.?Hvorfor  klandrer du andre for å dømme når du selv dømmer?. Hat så mye du vil for meg, dessverre  er det bare du selv som blir følelsesmessig rammet av det. Hat gjør deg blind for nyanser, sint og deprimert. Å brenne og hetse fører ikke til noen positiv forandring i verden. Bare mer hat og hets. 

Anonymkode: cb124...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er ditt hat så mye bedre enn andres hat. Hvorfor er dine hatefulle ytringer så mye bedre enn andre sine hatefulle ytringer.?Hvorfor  klandrer du andre for å dømme når du selv dømmer?. Hat så mye du vil for meg, dessverre  er det bare du selv som blir følelsesmessig rammet av det. Hat gjør deg blind for nyanser, sint og deprimert. Å brenne og hetse fører ikke til noen positiv forandring i verden. Bare mer hat og hets. 

Anonymkode: cb124...b52

Bra skrevet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det helt greit å brenne bibelen og koranen og toraen osv. Det er ord på papir.

Tenk om du brukte din omsorg på noe som betyr noe praktisk for folk. Kan du forklare på en saklig måte hva som er feil med å brenne en bibel? har du lest bibelen? Den boken har stått som inspirasjon for heksebrenning, inkvisisjonen, kvinneundertrykkelse osv. Koranen har inspirert terror, kvinneundertrykkelse, drap, sharia osv. Du høyakter det jeg forakter. Jeg har like stor rett til å utrykke meg som du har. Att du blir støtt er FAEN meg ditt problem, ikke mitt. Du støter meg ved dine ord!! Er mine følelser verdt mindre enn dine? HVA SLAGS SAMFUNN VIL DU HA??? Er det du som er den som skal dømme? ER DU GUD?

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Du snakker om ytringsfrihet og det handler om retten til å kunne ytre seg for å få frem et budskap. Ikke for å krenke andre mennesker og drive med ødeleggelser. Når du brenner noe som andre mennesker har et sterkt forhold til, så utøver du en form for vold og krenkelse. Vold er mere enn bare fysisk vold. Dette faller inn under materiell vold. Hadde dette skjedd i privaten bak fire vegger, ja da hadde jeg ikke hatt noe jeg skulle sagt. Men å gjøre slike handlinger mens folk ser på, inkludert barn ja da mister jeg rett og slett respekten. Hvis du mener at det er en ting du eier, javel men ikke utsett barn for en slik skremmende handling. Selv om du mener at det er greit å utøve vold på en fysisk ting som ikke lever, så tenk litt over hva det gjør med andre barn. Det er mange ganger jeg selv har klikket og ville knust pc’n min i sinne, men jeg har valgt å aldri gjøre det fremfor barn fordi det er rett og slett ikke greit. Barn kan bli redde når de ser at vi som skal være deres forbilder driver å ødelegger ting i ren hat og sinne. Man gjør bare ikke slik. Foresten jeg har diskutert dette på en saklig måte, det er nok du som er krenket her for jeg har ikke sagt noe om at du ikke får lov å ytre deg. Du kan ytre deg, så mye du vil og det har jeg også rett til. Jeg er ingen Gud og jeg dømmer ingen, men enkelte type holdninger synes jeg skal diskuteres. Jeg gir deg ikke en tommel opp for noe jeg mener er feil. 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det da greit at du brenner bilder av mine barn på gater og torg?

Anonymkode: 5c587...d59

Jeg kan vel ikke gå på butikken å kjøpe bilder av dine barn. Gud er en myte, din familie er ekte kjøtt og blod. Den som hater mest her er han som tente på kirker. Han slipper billig unna i denne tråden. 

Jeg personlig hater ikke mye. Jeg er bare skarp når jeg diskuterer religion, og folk som er rasistiske i sin tankegang. Type bagatelliserer "nedover" og hetser "oppover".  Det er ofte antirasister kommer med den sammenligningen. Vi sparker ikke nedover sier de. Som om muslimer var under dem. Det er rasisme det.

Det er hets å si att jeg hater fordi jeg er for religionskritikk. Så du hater like mye selv. Det er i minste fall ganske grovt å trekke inn dine barn i dette.

Du burde ikke bruke dine barn i en diskusjon om religion. Det er lavmål.

 

 

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker om ytringsfrihet og det handler om retten til å kunne ytre seg for å få frem et budskap. Ikke for å krenke andre mennesker og drive med ødeleggelser. Når du brenner noe som andre mennesker har et sterkt forhold til, så utøver du en form for vold og krenkelse. Vold er mere enn bare fysisk vold. Dette faller inn under materiell vold. Hadde dette skjedd i privaten bak fire vegger, ja da hadde jeg ikke hatt noe jeg skulle sagt. Men å gjøre slike handlinger mens folk ser på, inkludert barn ja da mister jeg rett og slett respekten. Hvis du mener at det er en ting du eier, javel men ikke utsett barn for en slik skremmende handling. Selv om du mener at det er greit å utøve vold på en fysisk ting som ikke lever, så tenk litt over hva det gjør med andre barn. Det er mange ganger jeg selv har klikket og ville knust pc’n min i sinne, men jeg har valgt å aldri gjøre det fremfor barn fordi det er rett og slett ikke greit. Barn kan bli redde når de ser at vi som skal være deres forbilder driver å ødelegger ting i ren hat og sinne. Man gjør bare ikke slik. Foresten jeg har diskutert dette på en saklig måte, det er nok du som er krenket her for jeg har ikke sagt noe om at du ikke får lov å ytre deg. Du kan ytre deg, så mye du vil og det har jeg også rett til. Jeg er ingen Gud og jeg dømmer ingen, men enkelte type holdninger synes jeg skal diskuteres. Jeg gir deg ikke en tommel opp for noe jeg mener er feil. 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Jeg tror du er litt ute på viddene her altså.... Om folk vil elske bøker, så betyr det ikke att jeg trenger å elske den boken. Det ville være min rett å brenne den boken jeg selv har betalt for. Selv om jeg ikke ville gjort det. Jeg tenner ikke bøker i fyr. Men jeg er helt for de som vil brenne "mein kamf" eller koranen eller lignende kan gjøre det om de ønsker det. Det finnes folk som elsker Mein Kampf også, skal de kunne kreve den samme toleransen du prediker her?

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du er litt ute på viddene her altså.... Om folk vil elske bøker, så betyr det ikke att jeg trenger å elske den boken. Det ville være min rett å brenne den boken jeg selv har betalt for. Selv om jeg ikke ville gjort det. Jeg tenner ikke bøker i fyr. Men jeg er helt for de som vil brenne "mein kamf" eller koranen eller lignende kan gjøre det om de ønsker det. Det finnes folk som elsker Mein Kampf også, skal de kunne kreve den samme toleransen du prediker her?

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Det er stor forskjell på det å brenne noe alene og det å brenne noe foran andre inkludert barn. Det er materiell vold og det synes ikke jeg er greit. Selv om du eier noe, så har du ingen rett til å utøve materiell vold på andre mennesker. Jeg hadde sagt det samme om du hadde knust et glass med vilje foran andre eller ødelagt et bord i sinne. Vold er uakseptabelt og det er ikke mindre ugreit bare fordi du gjør det i offentlighet. Ferdig snakket.  

Anonymkode: 81cf4...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på det å brenne noe alene og det å brenne noe foran andre inkludert barn. Det er materiell vold og det synes ikke jeg er greit. Selv om du eier noe, så har du ingen rett til å utøve materiell vold på andre mennesker. Jeg hadde sagt det samme om du hadde knust et glass med vilje foran andre eller ødelagt et bord i sinne. Vold er uakseptabelt og det er ikke mindre ugreit bare fordi du gjør det i offentlighet. Ferdig snakket.  

Anonymkode: 81cf4...0d2

Så du ville være ferdig snakket om noen brant Mein Kamph også da? Det burde også være forbudt? Bare av morbid nyskjerrighet spør jeg deg. Jeg forventer ikke noe saklig svar.....

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du ville være ferdig snakket om noen brant Mein Kamph også da? Det burde også være forbudt? Bare av morbid nyskjerrighet spør jeg deg. Jeg forventer ikke noe saklig svar.....

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Ja det er uakseptabelt. Det er ikke greit å ødelegge ting foran andre mennesker uansett. Vold er vold uansett om det er en bil du ødelegger eller en hellig bok. 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ærlig talt at du skal ta deg en prat med folk som har vært utsatt for materiell vold. Sånn kan ødelegge mennesker. Har ikke noe mere respekt for deg enn folk som utøver det. Bare det at du synes at det er greit med en slik form for vold sier noe om deg. Du snakker om kvinneundertrykkelse osv, men har du tatt et titt på deg selv og dine holdninger? Hva gjør deg som synes at materiell vold er greit bedre enn de som kanskje synes at kvinneundertrykkelse er greit? Om du vil bli en voldsutøver, så er du på rett vei. Det er slik voldsutøvere har startet sin «karriere». Mine følelser, mine følelser, mine følelser. Jeg har rett, jeg har rett, jeg har rett. Det er dere skyld og ikke min. Jaja lykke til sier jeg bare. 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er uakseptabelt. Det er ikke greit å ødelegge ting foran andre mennesker uansett. Vold er vold uansett om det er en bil du ødelegger eller en hellig bok. 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Du er konsekvent. Men ingen bøker er hellig for meg. Jeg spør meg også om hvem som tar med sine barn på en anti-islam demonstrasjon. 

Jeg ville personlig ikke tent på en koran eller en bibel offentlig, eller for å fyre i peisen min, men jeg mener det bør være lov å gjøre i en demonstrasjon. Det er ytringsfrihet. Men det er upassende for barn å være nær en SIAN demonstrasjon da det er mange voldelige antirasister der, og det fort kan bli en farlig situasjon. Jeg synes heller ikke SIAN er edle folk, som har de beste intensjoner, men en del av ytringsfriheten er å selv måtte tolerere att andre har meninger som man selv ikke liker.

I den Islamske Staten var det forbudt å være noe annet en sunni-muslim. Ett slikt samfunn ønsker ikke jeg. Der man skal passe seg for å uttrykke kritikk og late som man er noe man ikke er for å tekkes de troende. Jeg liker ikke SIAN , men jeg liker ikke han kødden som brente kirker heller. Jeg liker ikke ekstremister. Men jeg tolererer att folk har andre meninger enn meg, det er det som er demokrati. Det å forby det andre mener er ikke forenlig med demokrati. 

 

 

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er uakseptabelt. Det er ikke greit å ødelegge ting foran andre mennesker uansett. Vold er vold uansett om det er en bil du ødelegger eller en hellig bok. 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Det er hverken "vold" eller ulovlig å ødelegge sine egne eiendeler.

Anonymkode: 38164...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes ærlig talt at du skal ta deg en prat med folk som har vært utsatt for materiell vold. Sånn kan ødelegge mennesker. Har ikke noe mere respekt for deg enn folk som utøver det. Bare det at du synes at det er greit med en slik form for vold sier noe om deg. Du snakker om kvinneundertrykkelse osv, men har du tatt et titt på deg selv og dine holdninger? Hva gjør deg som synes at materiell vold er greit bedre enn de som kanskje synes at kvinneundertrykkelse er greit? Om du vil bli en voldsutøver, så er du på rett vei. Det er slik voldsutøvere har startet sin «karriere». Mine følelser, mine følelser, mine følelser. Jeg har rett, jeg har rett, jeg har rett. Det er dere skyld og ikke min. Jaja lykke til sier jeg bare. 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Nå er du ute av fornuften. Nå hetser du.

Du må forstå att å sette ting på spissen, er noe annet enn å være på vei til å bli voldelig. Du hevder jo selv du har rett, og tråkker på meg, så hvorfor skal jeg diskutere finere enn deg? Som om jeg var en voldsutøver. Bli litt saklig kanskje?

Du snakker om dine følelser og om barn som blir vitne til materiell vold. Og sier Jeg skal bli en voldsutøver? Jeg skjønner kanskje du ikke er helt i vater. Så dette blir mitt siste svar til deg. Du er tydeligvis veldig ensporet. Hvem hetser og hater nå?

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...