Gå til innhold

Synes du vi bør ha ytringsfrihet i Norge ? (brant koran -> brant kirke)


AnonymBruker

Bør vi ha ytringsfrihet i Norge?  

5 stemmer

  1. 1. Bør vi ha ytringsfrihet i Norge?

    • Ja, det er et viktig prinsipp
      5
    • Ja, men kun for ytringer som ikke støter noen (PS: Dette er ikke ytringsfrihet)
      0
    • Nei
      0
    • Vet ikke
      0


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er konsekvent. Men ingen bøker er hellig for meg. Jeg spør meg også om hvem som tar med sine barn på en anti-islam demonstrasjon. 

Jeg ville personlig ikke tent på en koran eller en bibel offentlig, eller for å fyre i peisen min, men jeg mener det bør være lov å gjøre i en demonstrasjon. Det er ytringsfrihet. Men det er upassende for barn å være nær en SIAN demonstrasjon da det er mange voldelige antirasister der, og det fort kan bli en farlig situasjon. Jeg synes heller ikke SIAN er edle folk, som har de beste intensjoner, men en del av ytringsfriheten er å selv måtte tolerere att andre har meninger som man selv ikke liker.

I den Islamske Staten var det forbudt å være noe annet en sunni-muslim. Ett slikt samfunn ønsker ikke jeg. Der man skal passe seg for å uttrykke kritikk og late som man er noe man ikke er for å tekkes de troende. Jeg liker ikke SIAN , men jeg liker ikke han kødden som brente kirker heller. Jeg liker ikke ekstremister. Men jeg tolererer att folk har andre meninger enn meg, det er det som er demokrati. Det å forby det andre mener er ikke forenlig med demokrati. 

 

 

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Alle har rett til å ytre seg, men det er forskjell på det å brenne noe (utøve materiell vold) og det å bruke ytringsfriheten sin. Du bruker ikke ytringsfriheten din med å brenne noe, det du gjør er å misbruke den. Vær glad for at vi har en lov i Norge der man kan ytre seg. Det finnes land der folk blir drept hvis de sier sine meninger. Jeg synes ærlig takt at du er litt bortskjemt. Det finnes større problemer i verden enn å henge seg oppi religion. Ta heller å bruk din makt på noe som faktisk kan gjøre verden bedre. Du gjør ikke verden bedre med å spre hat. Hvis du er så engasjert og bryr deg om Norge, så ta heller å tenk over hva du kan gjøre for de som bor i dette landet. Det finnes barn i Norge som ikke har råd til å feire bursdagen sin. Det finnes mange på sykehjem som må ligge i egen avføring fordi det er lite bemanning der. Det er mye du kan gjøre om du bryr deg om Norge. Ja jeg kaller deg for bortskjemt og utakknemlig fordi du ikke setter pris på de mulighetene du har her i livet. Det er som sagt mye du kan gjøre for verden, men det virker bare som at du mangler noe å sette fingeren på. Du kan aldri fjerne religion uansett hvor mange helligbøker som blir brent. Bruk heller live ditt på noe du faktisk kan forandre for religion har eksistert og kommer fortsatt til å eksistere også når du har forlatt denne verden for godt.   

Anonymkode: 81cf4...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har rett til å ytre seg, men det er forskjell på det å brenne noe (utøve materiell vold) og det å bruke ytringsfriheten sin. Du bruker ikke ytringsfriheten din med å brenne noe, det du gjør er å misbruke den. 

Anonymkode: 81cf4...0d2

Det må du gjerne hevde. Ikke alle er enige i det.

Anonymkode: 38164...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan vel ikke gå på butikken å kjøpe bilder av dine barn. Gud er en myte, din familie er ekte kjøtt og blod. Den som hater mest her er han som tente på kirker. Han slipper billig unna i denne tråden. 

Jeg personlig hater ikke mye. Jeg er bare skarp når jeg diskuterer religion, og folk som er rasistiske i sin tankegang. Type bagatelliserer "nedover" og hetser "oppover".  Det er ofte antirasister kommer med den sammenligningen. Vi sparker ikke nedover sier de. Som om muslimer var under dem. Det er rasisme det.

Det er hets å si att jeg hater fordi jeg er for religionskritikk. Så du hater like mye selv. Det er i minste fall ganske grovt å trekke inn dine barn i dette.

Du burde ikke bruke dine barn i en diskusjon om religion. Det er lavmål.

 

 

Anonymkode: 2ccf6...1e0

Mine barn er voksne og du har ingen problemer med å få tak i bilder av dem.  Jeg er fullstendig uenig med deg i at det er lavmål at jeg bruker mine barn i en diskusjon, uansett hva den gjelder.  Å kalle det lavmål er en hersketeknikk.

Anonymkode: 5c587...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine barn er voksne og du har ingen problemer med å få tak i bilder av dem.  Jeg er fullstendig uenig med deg i at det er lavmål at jeg bruker mine barn i en diskusjon, uansett hva den gjelder.  Å kalle det lavmål er en hersketeknikk.

Anonymkode: 5c587...d59

Det er ikke ulovlig å brenne fotografier.

image.jpeg.353438d5bb2e90b5e0a83dbabd3c68b8.jpeg

Anonymkode: 38164...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ulovlig å brenne fotografier.

image.jpeg.353438d5bb2e90b5e0a83dbabd3c68b8.jpeg

Anonymkode: 38164...c49

Ville du brent et bilde av kongen sammen med det norske flagget?

Anonymkode: 5c587...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville du brent et bilde av kongen sammen med det norske flagget?

Anonymkode: 5c587...d59

Jeg har ikke noe uoppgjort med kongen. Trump kunne jeg nok godt brent et bilde av.

men nå syntes jeg det blir vel mye Whataboutism her.

Anonymkode: 38164...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde noen feks brent et prideflagg ( regnbueflagget) eller et samisk flagg hadde det blitt oppstyr. Det hadde blitt mindre oppstyr med et norskt flagg eller en bibel. Det er en merkelig forskjellsbehandling på hvem man fritt kan krenke og dem man ikke kan krenke. I noen kulturer er det mer vanlig å gå i tog i gatene og skrike hatefulle slagord, man kaster stein og brenner flagg og bilder. Man lærer opp neste generasjon til det samme. Kanskje man skal være et eksempel for de som kommer etter å bruke andre virkemidler i ytringsfrihetens navn.  

Anonymkode: cb124...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde noen feks brent et prideflagg ( regnbueflagget) eller et samisk flagg hadde det blitt oppstyr. Det hadde blitt mindre oppstyr med et norskt flagg eller en bibel. Det er en merkelig forskjellsbehandling på hvem man fritt kan krenke og dem man ikke kan krenke. I noen kulturer er det mer vanlig å gå i tog i gatene og skrike hatefulle slagord, man kaster stein og brenner flagg og bilder. Man lærer opp neste generasjon til det samme. Kanskje man skal være et eksempel for de som kommer etter å bruke andre virkemidler i ytringsfrihetens navn.  

Anonymkode: cb124...b52

Du har veldig gode poeng her.  Hvorfor er det så ille i dag å være mot homofili?  Jeg har en datter som har en kone, og to barn med sin kone.  Mange er så overstrømmende positive at det blir kunstig.

Selv ville jeg aldri brent et bilde av kongen, eller brent det norske flagg i gatene.  Jeg ville heller ikke brent koranen eller bibelen.  Hva ville jeg tjent på det?  Kulturen i USA er annerledes, og der er det greit å tisse på flagget, brenne det eller whatever.  Det mener de er tegn på demokrati og frihet som de fleste har søkt dit i de siste århundrene.  Dette har jeg hatt diskusjoner om overthere.  Jeg ville aldri brenne eller tisse på et flagg, uansett.

Anonymkode: 5c587...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...