Gå til innhold

Psykose.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Merker at jeg har mer angst og mer migrene.Hvorfor skriver dere alltid det at jeg er frisk? Mitt funksjonsnivå er veldig lavt. 

Hva tenker du selv om egen helse/uhelse? Jeg opplever at du veksler mellom å mene at du er frisk og syk, og at du stadig kjenner etter om du merker negativ forskjell etter at du sluttet på medisinen. Får en følelse av at du innerst inne vet at det ikke var lurt å slutte på medisin, men at du ikke vil innrømme det ovenfor deg selv fordi du har så lyst til å greie seg uten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Akkurat nå, Glitter skrev:

Hva tenker du selv om egen helse/uhelse? Jeg opplever at du veksler mellom å mene at du er frisk og syk, og at du stadig kjenner etter om du merker negativ forskjell etter at du sluttet på medisinen. Får en følelse av at du innerst inne vet at det ikke var lurt å slutte på medisin, men at du ikke vil innrømme det ovenfor deg selv fordi du har så lyst til å greie seg uten. 

 

Jeg tenker jeg fungerer veldig dårlig og har mye angst og migrene, det er bare fakta. Jeg tror jeg har negative symptomer som ved psykose, men tror det har andre grunner enn psykotiske symptomer. Har lest om mange dårlig fungerende som har hatt skremmende opplevelser, som opplever å ikke bli trodd. Og at de må slutte å snakke om det. Jeg tror det var lurt å slutte med medisiner og vil ikke ta det igjen, tar seroquel om kvelden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg tror ikke det har en sammenheng slik psykiatrien tror men angst og sånne ting, de tror jeg får angst pga det åndelige. Angsten er der uansett. 

Ok, jeg vetnikke helt hva det åndelig går ut på d

Anonymkode: 8ace4...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, Glitter skrev:

Hva tenker du selv om egen helse/uhelse? Jeg opplever at du veksler mellom å mene at du er frisk og syk, og at du stadig kjenner etter om du merker negativ forskjell etter at du sluttet på medisinen. Får en følelse av at du innerst inne vet at det ikke var lurt å slutte på medisin, men at du ikke vil innrømme det ovenfor deg selv fordi du har så lyst til å greie seg uten. 

 

Jeg mener ikke jeg er frisk, da hadde jeg vel ikke sittet i sofaen hele dagen. Hadde vel vært i jobb da og hatt et meningsfylt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg mener ikke jeg er frisk, da hadde jeg vel ikke sittet i sofaen hele dagen. Hadde vel vært i jobb da og hatt et meningsfylt liv. 

Hvilken sykdom har du, mener du? Diagnose?

Anonymkode: 2c976...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sykdom har du, mener du? Diagnose?

Anonymkode: 2c976...53a

Jeg mener jeg har nerveproblemer, angst og masse migrene. Diagnose er for meg diffust, mulig ptsd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg mener jeg har nerveproblemer, angst og masse migrene. Diagnose er for meg diffust, mulig ptsd. 

Hva er nerveproblemer?

Anonymkode: 2c976...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er nerveproblemer?

Anonymkode: 2c976...53a

No de sa i gamle dager om folk som slet med nerveproblemer, altså psykiske lidelser. Det har jeg. Som far min sa "Hun trenger nervemedisiner" om personer som slet med nervene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men i psykiatrien kaller de det schizoaffektiv og det respekterer jeg jo, det er jo psykiatri. 

Det at psykiatrien tror man har schizoaffektiv lidelse er en gave og til hjelp da man ikke står alene under åndskamp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tenker jeg fungerer veldig dårlig og har mye angst og migrene, det er bare fakta. Jeg tror jeg har negative symptomer som ved psykose, men tror det har andre grunner enn psykotiske symptomer. Har lest om mange dårlig fungerende som har hatt skremmende opplevelser, som opplever å ikke bli trodd. Og at de må slutte å snakke om det. Jeg tror det var lurt å slutte med medisiner og vil ikke ta det igjen, tar seroquel om kvelden da. 

 

24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg mener ikke jeg er frisk, da hadde jeg vel ikke sittet i sofaen hele dagen. Hadde vel vært i jobb da og hatt et meningsfylt liv. 

 

Okei. Jeg håper du har rett i at det var riktig valg. :) Jeg vet ikke helt om dette med ailiens er noe du tror på når du er medisinert også, men fra mitt perspektiv høres det ikke helt friskt ut å tenke slik du gjør. En ting er det åndelige, det trenger ikke være noe sykt med det. Er jo mange som er alternativ og åndelig, men blir usikker når du snakker om ailiens. 

Men det er nå ikke det verste å tro på. Det viktigste er jo at ting ikke kommer ut av kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Marye skrev:

Det at psykiatrien tror man har schizoaffektiv lidelse er en gave og til hjelp da man ikke står alene under åndskamp 

Ja det har jeg tenkt og, og der kan man snakke åpent om det uten fordømmelse. I hvert fall føler jeg det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Glitter skrev:

 

 

Okei. Jeg håper du har rett i at det var riktig valg. :) Jeg vet ikke helt om dette med ailiens er noe du tror på når du er medisinert også, men fra mitt perspektiv høres det ikke helt friskt ut å tenke slik du gjør. En ting er det åndelige, det trenger ikke være noe sykt med det. Er jo mange som er alternativ og åndelig, men blir usikker når du snakker om ailiens. 

Men det er nå ikke det verste å tro på. Det viktigste er jo at ting ikke kommer ut av kontroll. 

Mye av det åndelige folk opplever kan høres mye sykere ut enn aliens, aliens er jo noe som virkelig eksisterer og det vil komme frem. Jeg tror på alt sammen når jeg er medisinert også, bare at da blir det svakere og jeg opplever ikke så mye. Og jeg har full kontroll nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mye av det åndelige folk opplever kan høres mye sykere ut enn aliens, aliens er jo noe som virkelig eksisterer og det vil komme frem. Jeg tror på alt sammen når jeg er medisinert også, bare at da blir det svakere og jeg opplever ikke så mye. Og jeg har full kontroll nå. 

Okei. Ja altså ingen kan jo si med sikkerhet at det ikke finnes annet liv der ute. Så. 

Bra du har kontroll. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Glitter skrev:

Okei. Ja altså ingen kan jo si med sikkerhet at det ikke finnes annet liv der ute. Så. 

Bra du har kontroll. :)

Ja det er sant, og en gang da min sønn var to år datt det ut en slags metall ting ut fra nesten min, jeg var på badet og kastet den i do. Det skulle jeg jo ikke ha gjort, men jeg var så redd dem og ville ikke ha noe med dem å gjøre. Og de hadde jo gjort det sånn at jeg ikke husket. 

Ja det er bra jeg har kontroll :) 

Leste en bok nå og den var skuffende, fant ut at jeg har opplevd like mye om ikke mer. Kunne selv ha skrevet bok om det, men jeg husker ikke årstall osv..min hukommelse er ikke god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er sant, og en gang da min sønn var to år datt det ut en slags metall ting ut fra nesten min, jeg var på badet og kastet den i do. Det skulle jeg jo ikke ha gjort, men jeg var så redd dem og ville ikke ha noe med dem å gjøre. Og de hadde jo gjort det sånn at jeg ikke husket. 

Ja det er bra jeg har kontroll :) 

Leste en bok nå og den var skuffende, fant ut at jeg har opplevd like mye om ikke mer. Kunne selv ha skrevet bok om det, men jeg husker ikke årstall osv..min hukommelse er ikke god. 

Det er nok mye å lese der ute. Ikke så lett å ha et åpent sinn rundt om det er sant eller ikke, men jeg begynner jo å lure i blant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Glitter skrev:

Det er nok mye å lese der ute. Ikke så lett å ha et åpent sinn rundt om det er sant eller ikke, men jeg begynner jo å lure i blant. 

Ja jeg tror på det jeg har lest, hvorfor skulle folk lyge om sånt? Det forstår jeg ikke, de blir jo bare latterliggjort mange ganger. Det er jo for at de vil at sannheten skal komme frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg tror på det jeg har lest, hvorfor skulle folk lyge om sånt? Det forstår jeg ikke, de blir jo bare latterliggjort mange ganger. Det er jo for at de vil at sannheten skal komme frem. 

Nei det ville jo vært rart å lyve om. Men spørsmålet er om det er noe som faktisk har skjedd, eller om det er produkt av psykose, men hvor de tror helt og fullt på det. 

Jeg fant nettopp ut at jeg må ha vært i rusutløst psykose i mars da jeg hadde en sprekk. Det skjedde noe da som var veldig rart, og som de jeg har fortalt det til har ment at det er virkelig rart om det der stemmer. Men jeg har vært helt sikker hele veien. Fram til det kom "bevis" på at det ikke skjedde for et par uker siden. Først da forstod jeg at jeg har vært i psykose. Selv om jeg har vært ute av psykosen i over 4 mnd, så har jeg likevel hatt vrangforestillingen om at det faktisk skjedde. For meg har det vært helt tydelig at det skjedde. Uansett hvor rart det virket. Men nå har jeg innsett at det ikke har skjedd. At det var psykose. 

Sier ikke at dette gjelder deg eller alle andres, men garantert noen. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Glitter skrev:

Nei det ville jo vært rart å lyve om. Men spørsmålet er om det er noe som faktisk har skjedd, eller om det er produkt av psykose, men hvor de tror helt og fullt på det. 

Jeg fant nettopp ut at jeg må ha vært i rusutløst psykose i mars da jeg hadde en sprekk. Det skjedde noe da som var veldig rart, og som de jeg har fortalt det til har ment at det er virkelig rart om det der stemmer. Men jeg har vært helt sikker hele veien. Fram til det kom "bevis" på at det ikke skjedde for et par uker siden. Først da forstod jeg at jeg har vært i psykose. Selv om jeg har vært ute av psykosen i over 4 mnd, så har jeg likevel hatt vrangforestillingen om at det faktisk skjedde. For meg har det vært helt tydelig at det skjedde. Uansett hvor rart det virket. Men nå har jeg innsett at det ikke har skjedd. At det var psykose. 

I psykiatrien er det nok psykose det de opplever. 

Ok. Jeg har aldri tvilt på mine opplevelser, kanskje noe av det bare .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

I psykiatrien er det nok psykose det de opplever. 

Ok. Jeg har aldri tvilt på mine opplevelser, kanskje noe av det bare .

Ja. Jeg tror nok det er vanskelig for omverden å skille hva som er psykotisk og hva som er ekte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...