Gå til innhold

Psykose.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Nå har jeg store smerter i magen og ryggen, kanskje jeg ikke skal skrive om dette? Svetter også mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mye av det åndelige folk opplever kan høres mye sykere ut enn aliens, aliens er jo noe som virkelig eksisterer og det vil komme frem. Jeg tror på alt sammen når jeg er medisinert også, bare at da blir det svakere og jeg opplever ikke så mye. Og jeg har full kontroll nå. 

Det ser jo ut som at det er ting som gjentar seg i psykoser, og det ser ut som at det ligger litt til personligheten det bittelille jeg har forstått av det, f.eks. noen har svært mye engler, andre har demoner, noen igjen tror/opplever skremmende ting som å bli kontaktet av døde, overnaturlige vesener eller Gud for den saks skyld. Man har vel sett noe forskjell fra menn og kvinner på hva psykosene inneholder også.

Jeg husker mitt første møte med psykotiske mennesker var da jeg var tvangsinnlagt i 5 måneder på akuttavdeling som 19-åring. Der var det flere psykotiske pasienter jeg har tenkt på flere ganger siden og har i blant lurt på hvordan det går med dem i dag, så mange år senere. Jeg kom til å tenke på en ung gutt som ble innlagt en helg. Han sto i spiseavdelingen på kjøkkenet og knurret over at han så gjerne skulle ha knust de forbannede helvetes vinduene osv. og la ut i det lengste om fremgangsmåter for dette. "Du trenger virkelig å være her du" konkluderte en annen pasient og lot ham stå igjen. Jeg observerte det hele på avstand. Gjorde ikke annet på den tiden. Forsto det slik at denne gutten trodde på utenomjordiske vesener og at han egentlig var redd for de e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Det ser jo ut som at det er ting som gjentar seg i psykoser, og det ser ut som at det ligger litt til personligheten det bittelille jeg har forstått av det, f.eks. noen har svært mye engler, andre har demoner, noen igjen tror/opplever skremmende ting som å bli kontaktet av døde, overnaturlige vesener eller Gud for den saks skyld. Man har vel sett noe forskjell fra menn og kvinner på hva psykosene inneholder også.

Jeg husker mitt første møte med psykotiske mennesker var da jeg var tvangsinnlagt i 5 måneder på akuttavdeling som 19-åring. Der var det flere psykotiske pasienter jeg har tenkt på flere ganger siden og har i blant lurt på hvordan det går med dem i dag, så mange år senere. Jeg kom til å tenke på en ung gutt som ble innlagt en helg. Han sto i spiseavdelingen på kjøkkenet og knurret over at han så gjerne skulle ha knust de forbannede helvetes vinduene osv. og la ut i det lengste om fremgangsmåter for dette. "Du trenger virkelig å være her du" konkluderte en annen pasient og lot ham stå igjen. Jeg observerte det hele på avstand. Gjorde ikke annet på den tiden. Forsto det slik at denne gutten trodde på utenomjordiske vesener og at han egentlig var redd for de e.l.

Ja det kan vel ta ulike former. Måtte legge meg nå,tror ikke de syns det er greit at jeg skriver om dette. Får sluttre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det kan vel ta ulike former. Måtte legge meg nå,tror ikke de syns det er greit at jeg skriver om dette. Får sluttre nå. 

Hvem er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Glitter skrev:

Hvem er de?

Aliens. De har jo kontroll. Ber til hjelpere og engler nå. Har så vondt. Er redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Aliens. De har jo kontroll. Ber til hjelpere og engler nå. Har så vondt. Er redd. 

Høres ikke helt greit ut. Men jeg tror ikke de blir sinte. Du trenger ikke være redd. 

Jeg tenker at uansett om det er sånn eller ei, så er det slik det er for deg. Så derfor jeg sier det. Det er ikke ment som en bekreftelse på at jeg tror det er reellt. Jeg kan ikke gjøre hverken eller. Jeg kan bare lese hvordan du har det i forhold til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Glitter skrev:

Høres ikke helt greit ut. Men jeg tror ikke de blir sinte. Du trenger ikke være redd. 

Jeg tenker at uansett om det er sånn eller ei, så er det slik det er for deg. Så derfor jeg sier det. Det er ikke ment som en bekreftelse på at jeg tror det er reellt. Jeg kan ikke gjøre hverken eller. Jeg kan bare lese hvordan du har det i forhold til dette. 

Å takk. Nei håper ikke de er sinte på meg,kjennes jo ut som straff. Smertene kommer og går i styrke. Har bedt om hjelp fra hjelpere,engler og pleiadene. De må jo kunne hjelpe,jeg mente ikke noe vondt med å skrive om dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å takk. Nei håper ikke de er sinte på meg,kjennes jo ut som straff. Smertene kommer og går i styrke. Har bedt om hjelp fra hjelpere,engler og pleiadene. De må jo kunne hjelpe,jeg mente ikke noe vondt med å skrive om dem. 

Har ikke oppfattet at du har ment noe vondt. :) Prøv å fokusere på pusten og la tankene sveve forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Glitter skrev:

Har ikke oppfattet at du har ment noe vondt. :) Prøv å fokusere på pusten og la tankene sveve forbi. 

Takk. Har fått hjelp nå og er bedre. Det der kom kastet på meg. Vet jeg ikke bør skrive om de nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Takk. Har fått hjelp nå og er bedre. Det der kom kastet på meg. Vet jeg ikke bør skrive om de nå. 

Noen ganger kommer jo angst veldig plutselig og uventet. Jeg tror ikke det betyr at du har gjort noe du ikke skulle gjort. Det er frykten din for å ha gjort noe feil som gjør det. Ikke at du faktisk har gjort noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Glitter skrev:

Noen ganger kommer jo angst veldig plutselig og uventet. Jeg tror ikke det betyr at du har gjort noe du ikke skulle gjort. Det er frykten din for å ha gjort noe feil som gjør det. Ikke at du faktisk har gjort noe. 

Det var ikke angst men sterke smerter i magen og ryggen,så kom angsten. Og jeg ba om unskyldning til dem og. Ligger isengen og slapper av litt,det var en tøff opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det var ikke angst men sterke smerter i magen og ryggen,så kom angsten. Og jeg ba om unskyldning til dem og. Ligger isengen og slapper av litt,det var en tøff opplevelse. 

Kan jo ha vært psykosomatisk angst. 

Bra du slapper litt mer av nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
5 minutter siden, Glitter skrev:

Kan jo ha vært psykosomatisk angst. 

Bra du slapper litt mer av nå. 

Kanskje. Takk for at du var med meg,det hjalp på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje. Takk for at du var med meg,det hjalp på. 

Så bra. :) Håper kvelden blir bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
9 minutter siden, Glitter skrev:

Så bra. :) Håper kvelden blir bedre. 

Håper det, har komt meg opp i sofaen igjen nå :) Har ikke lyst å tenke mer på dem eller skrive mer om dem, skal legge meg tidlig å lese om heksemesterfamilien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Håper det, har komt meg opp i sofaen igjen nå :) Har ikke lyst å tenke mer på dem eller skrive mer om dem, skal legge meg tidlig å lese om heksemesterfamilien. 

Heksemesteren har jeg lest, den  er lett å bli oppslukt av. Jeg synes det er fint at du klarer å finne noe som kan  avlede litt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Martine skrev:

Heksemesteren har jeg lest, den  er lett å bli oppslukt av. Jeg synes det er fint at du klarer å finne noe som kan  avlede litt 😊

Ja den blir man oppslukt av, så nå legger jeg meg å leser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Aliens. De har jo kontroll. Ber til hjelpere og engler nå. Har så vondt. Er redd. 

Romvesener driver altså med overvåking av deg og det du skriver på et nettforum...

Det er faktisk fascinerende at du ikke forstår at dette ikke skjer. 

Anonymkode: 54be8...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er tredje gang jeg har det nå, får jeg det en fjerde gang tenkte jeg å ringe legevakten. Det er jo så vondt, men hva sier jeg? Kan jo ikke si det som det er, sa det til sønnen min men ikke mannen min. Han tror det er luft,både foran og bak fra skrittet og opp til halsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...