Gå til innhold

dette kan da ikke stemme??

Gjest trener

Anbefalte innlegg

Gjest trener

jeg er en jente som har slitt med å gå ned i vekt selvom jeg trener MASSE (7 ganger i uka (aerobic, styrke, morgentur)). Sikkert fordi jeg får muskler. Noen sier jeg kanskje spiser for lite (1400 kcal per dag (er 168 og veier 68)), og at kroppen derfor går i sparemodus. Men selvom den gjør det skal man vel gå ned i vekt, skal man ikke? det er vel ikke fordi jeg spiser for LITE at jeg veier mye? det blir jo helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen din går nok på sparepluss allerede,så jeg vet ikke om det hjeper å spise enda mindre,men det er vel verdt forsøket.Minst like viktig er jo hva du spiser,men det vet du vel en del om?Knekkebrød av helkornsrug,alle typer fullkorsbrød,gir mye fiber,metter godt altså.Ikke bruk smør,bare hvitost.Man bør drikke skummet melk.Råkost er det beste,med noen sitrondråper(vitaminopptaket blir bedre).Drikk tran,sanasol og te& kaffe utenom vanlige måltider,slik at de ikke hindrer næringsopptak.

Drikk vørterøl!Lett-youghurt er bra og flatbrød.Spinat og tunfisk.

Spis mest mulig på formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest (ikke undertegnet)

Hei.

Det med at kroppen går på sparepluss er essensielt her. Fordi; dersom mat inntaket blir svært lite stiller kroppen seg inn på at den må spare hvert lille gram som kommer inn i kroppen. Dette er IKKE måten du bør gå ned i vekt på..ved å ha så lavt matinntak. Dersom man skal få høyere forbrenning ved å trene må man få i seg nok næring. Det er nemlig dannelsen av flere mitokondrier i muskelcellene (cellens forbrennings fabrikk) som gjør at man for økt forbrenning av å trene. Disse dannes som følge av at kroppen trenger mer energi ved fysisk aktivitet. Det kreves energi for at disse skal dannes.

Dersom man ikke har energi nok tilgjengelig få å få dannet flere mitokondrier og dermed øke forbrenningen vil kroppen bryte ned den energien som er lettest tilgjengelig og det er musklene og ikke fett. Dessuten vil kroppen suge til seg absoøutt all næring den kan få slik at når en begynner å spise normalt igjen etter en sånn sulteperiode vil kroppen skynde seg å lage ett lager tilfelle den blir utsatt for en slik "sulteperiode" igjen (en vil altså legge på seg)

Ble litt rotete dette..men, men. Tror moralen er: For å få opp forbrenningen må man få i seg nok energi til å få fart på sakene. Ellers blir en bare trøtt og slapp. Uten mat å drikke...duger helten (som kjent) ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei.

Det med at kroppen går på sparepluss er essensielt her. Fordi; dersom mat inntaket blir svært lite stiller kroppen seg inn på at den må spare hvert lille gram som kommer inn i kroppen. Dette er IKKE måten du bør gå ned i vekt på..ved å ha så lavt matinntak. Dersom man skal få høyere forbrenning ved å trene må man få i seg nok næring. Det er nemlig dannelsen av flere mitokondrier i muskelcellene (cellens forbrennings fabrikk) som gjør at man for økt forbrenning av å trene. Disse dannes som følge av at kroppen trenger mer energi ved fysisk aktivitet. Det kreves energi for at disse skal dannes.

Dersom man ikke har energi nok tilgjengelig få å få dannet flere mitokondrier og dermed øke forbrenningen vil kroppen bryte ned den energien som er lettest tilgjengelig og det er musklene og ikke fett. Dessuten vil kroppen suge til seg absoøutt all næring den kan få slik at når en begynner å spise normalt igjen etter en sånn sulteperiode vil kroppen skynde seg å lage ett lager tilfelle den blir utsatt for en slik "sulteperiode" igjen (en vil altså legge på seg)

Ble litt rotete dette..men, men. Tror moralen er: For å få opp forbrenningen må man få i seg nok energi til å få fart på sakene. Ellers blir en bare trøtt og slapp. Uten mat å drikke...duger helten (som kjent) ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...