Gjest palsebo Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei! Skulle ha meg noen e-vit tabl. Og dama bak disken sa eg burde ta 4 tabletter i plassen for 2 som det sto på pakken. Mener at det er 30mg e-vit pr. kapsel. Noen som vet om det er lurt å ta 4 til dagen? Eller var dette bare eit triks for å få selge mer... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei palsebo, Anbefalt daglig tilførsel av vitamin E er 10 mg for menn og 8 mg for kvinner. Et inntak av 30 mg skulle derfor være nok. Matvarer som inneholder mye vit. E inkluderer hvetekim, vegetabilske oljer, nøtter, grønne bladgrønnsaker, og eggeplomme. Vitamin E er trygt å innta opp til 300-500 mg. Høyere inntak kan forårsake muskel svakhet, høye nivåer av triglycerider i blodet, hodepine, kvalme, diare og forsinket blod-koagulering. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plasebo Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Hei palsebo, Anbefalt daglig tilførsel av vitamin E er 10 mg for menn og 8 mg for kvinner. Et inntak av 30 mg skulle derfor være nok. Matvarer som inneholder mye vit. E inkluderer hvetekim, vegetabilske oljer, nøtter, grønne bladgrønnsaker, og eggeplomme. Vitamin E er trygt å innta opp til 300-500 mg. Høyere inntak kan forårsake muskel svakhet, høye nivåer av triglycerider i blodet, hodepine, kvalme, diare og forsinket blod-koagulering. Vennlig hilsen Hei! Sjønner om du ikke har tid til å svare på dette, men om du skulle få anledning lurer eg på.... Når dagsbehovet er på 10 mg e-vit, hvorfor lager de da kapsler med 30 mg? Og hvorfor anbefaler de å ta 2-4 kapsler til dagen? Da får en jo mange ganger mer en det kroppen trenger.... Hva skjer med overskuddet? Ønsker deg en god Påske! Og en fin dag! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.