Gå til innhold

Dongeriskjørt

Anbefalte innlegg

På 19.8.2020 den 22.36, cilie skrev:

Jeg går med skjørt rett over knærne hele tiden, men føler meg mer vel i formelle sammenhenger med strømpebukse nå når jeg veier for mye. P

Jeg bruker også skjørt - alltid - men mine skjørt er alltid til midt på leggen. Den klesstilen har jeg hatt siden jeg var 22 år. Er veldig glad i jeansskjørt om jeg får tak i riktig lengde, men det er vanskelig å få tak i synes jeg. Ellers går det mye i florlette skjørt med et par-tre lag som likevel ser hverdagslige ut. Jeg liker derimot ikke strømpebukse og går istedenfor med knestrømper. For ordens skyld aldri sandaler :) 

Men om jeg bare skal være hjemme å slenge og jeg er litt frossen av meg, hender det jeg graver frem en og annen myk fleecebukse - det er de eneste buksene jeg eier foruten treningsbukser... ;) Kanskje jeg skal det i dag...?

Fortsetter under...

Bruker ikke selv skjørt, men i går var jeg et sted hvor en hadde olaskjørt som gikk litt over knærne og med tights til (vedkommende var på jobb)  Jeg synes det var helt greit, faktisk litt fint. Hadde det ikke vært for denne tråden, så hadde jeg neppe tenkt noe over hva hun hadde på seg.

På 19.8.2020 den 20.00, påskelilje skrev:

Jeg har arvet et dongeriskjørt av min datter 😊 Det sitter fint, men er kanskje litt kortere enn jeg selv ville ha valgt det (godt over knærne).

Spørsmålet er da: Hvis jeg skal bruke det på jobb, eller andre "offentlige " steder, synes jeg at jeg må ha noe under. Er det teit med tights til rett under knærne? Eller til midt på leggen? Eller er det bare strømpebukse som gjelder? Nå er det for varmt med strømpebukse, så da blir det i tilfelle høstantrekk.

Jeg er ikke tilhenger av tights til korte skjørt (eller tunika...). og spesielt ikke 3/4 lange tights. Som høstantrekk kan det være fint derimot, om du kombinerer skjørtet med lang tights eller strømpebukse, støvletter, gjerne lave, og en ullgenser eller cardigan. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...