Gå til innhold

Flytting/ overlevere nøkler / avslutning av strøm

Anbefalte innlegg

Vi flytter den 15 september, men er allerede flyttet ut i forkant til nytt bosted. Vi leide leilighet. Jeg og han er litt uenig om dette med oppsigelse av strøm. Jeg har meldt oppsigelse til den 15 sept. Men han mener at vi kan gi nøklene nå til utleier selv om strømmen ikke blir sagt opp før 15 september fra vår side. Han mener at dersom de bruker strøm så er det nok ikke så mye. Strømmen står på meg. Er det ikke vanlig å si opp strømmen når man gir nøklene? Avtalen om avslutning av leie av leiligheten er satt til 15 september 

Anonymkode: b725b...a99

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi flytter den 15 september, men er allerede flyttet ut i forkant til nytt bosted. Vi leide leilighet. Jeg og han er litt uenig om dette med oppsigelse av strøm. Jeg har meldt oppsigelse til den 15 sept. Men han mener at vi kan gi nøklene nå til utleier selv om strømmen ikke blir sagt opp før 15 september fra vår side. Han mener at dersom de bruker strøm så er det nok ikke så mye. Strømmen står på meg. Er det ikke vanlig å si opp strømmen når man gir nøklene? Avtalen om avslutning av leie av leiligheten er satt til 15 september 

Jo. Er enig med deg i denne situasjonen siden det faktisk er 3 hele uker til den 15ende

Anonymkode: 1be18...dde

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi flytter den 15 september, men er allerede flyttet ut i forkant til nytt bosted. Vi leide leilighet. Jeg og han er litt uenig om dette med oppsigelse av strøm. Jeg har meldt oppsigelse til den 15 sept. Men han mener at vi kan gi nøklene nå til utleier selv om strømmen ikke blir sagt opp før 15 september fra vår side. Han mener at dersom de bruker strøm så er det nok ikke så mye. Strømmen står på meg. Er det ikke vanlig å si opp strømmen når man gir nøklene?

Selvfølgelig. 

https://www.los.no/kundeservice/flytte/

Anonymkode: 8671c...b03

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Er enig med deg i denne situasjonen siden det faktisk er 3 hele uker til den 15ende

Anonymkode: 1be18...dde

Ja jeg synes det er lurt å få avviklet strømmen i det man gir fra seg nøklene. Samboer har nå sagt seg enig i at vi gjør det slik som jeg mener er riktig. Jeg vil ta bilde av måleren i det vi gir nøklene også. Tror det er best  :) . Takk for svar og råd. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. 

https://www.los.no/kundeservice/flytte/

Anonymkode: 8671c...b03

Vi må nok ha strømmen så lenge vi ikke har gitt fra oss nøklene. Men leiligheten står tom med 25 grader strøm på badet fordi ellers luktet det dårlig på badet.

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må nok ha strømmen så lenge vi ikke har gitt fra oss nøklene. Men leiligheten står tom med 25 grader strøm på badet fordi ellers luktet det dårlig på badet.

Det hadde jeg ikke brydd meg om, det er jo huseiers problem. For jeg antar han er oppmerksom på det? 

Annonse

2 timer siden, Lillemus skrev:

Det hadde jeg ikke brydd meg om, det er jo huseiers problem. For jeg antar han er oppmerksom på det? 

Jeg mener det samme. Jeg kommer til å slå av temperatur på badet når jeg er innom på mandag.  Vil betale minst mulig for strøm inntil huseier har overtatt nøklene. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det samme. Jeg kommer til å slå av temperatur på badet når jeg er innom på mandag.  Vil betale minst mulig for strøm inntil huseier har overtatt nøklene. 

Men vet huseier om dette luktproblemet? Var det der da dere flyttet inn eller har det oppstått mens dere bodde der?

34 minutter siden, Lillemus skrev:

Men vet huseier om dette luktproblemet? Var det der da dere flyttet inn eller har det oppstått mens dere bodde der?

Det var der helt fra vi flyttet inn. Dårlig inneluft i leiligheten generellt.  Jeg kjenner ikke noe mer dårlig lukt på badet som ellers i leiligheten. Det er kun mannen min som kjenner spesiellt dårlig lukt på badet. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk å ikke skru strømmen helt av hvis det kan gi skader da. Man er fortsatt asvarlig så kjedelig om noe skjer også får dere ikke gjor noe fordi dere ikke er der.

Anonymkode: ca9f9...a51

Vet. Jeg bør nok ikke trykke strømmen helt av. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk å ikke skru strømmen helt av hvis det kan gi skader da. Man er fortsatt asvarlig så kjedelig om noe skjer også får dere ikke gjor noe fordi dere ikke er der.

Skal nok litt til før null varme på badet gir skader på denne tiden av året, men fra oktober - april er det definitivt noe å tenke på ja! 

13 timer siden, Lillemus skrev:

Skal nok litt til før null varme på badet gir skader på denne tiden av året, men fra oktober - april er det definitivt noe å tenke på ja! 

Såklart, men f.eks kjellern jeg bodde i var iskald innerst så skrudde vi av varmen på badet tok det ikke lange tia før det begynte å dryppe vann inn som normalt ville fordampet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...