Gå til innhold

Giske-saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå syns jeg folk bør skjerpe seg altså, og la mannen få være i fred! Kanskje var det bare en spøk da han sperret veien for den nye varsleren. De var jo beruset alle mann vil jeg tro. Var nok noe i gata at han ville vise henne at han syntes det var dumt at hun dro... Men idiotiske kvinnfolket hyler ut om overgrep ... Også nå, flere år etter metoo-saken. Hallooo-oo? Og Giske kan ikke unnskylde seg eller forklare seg offentlig om det, for da vil det bare bli tatt som at han bagatelliserer det hele... Trøste og bære, for et styr! 

Anonymkode: 6e227...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette blir nesten litt pinlig. Nå vet vi jo ikke hvordan dynamikken har vært ellers, men det forundrer meg hvor mange "feige" folk det er i politikken. 

Anonymkode: 86bb2...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Driter du deg kraftig ut som politiker, er det ofte ikke noen vei tilbake. Så det er ikke noen bombe att dette endte slik. Selv om det begynner å bli noen år siden han stakk tunga ned i halsen til intetanende kvinner. Det er mange om beinet og mange som ikke har den historien å bære på, som ellers har det AP sine medlemmer ser etter.

 

Jeg ville sagt det samme om Søviknes, det er vel litt i lufta att han skal tilbake i toppen av FrP, det tror jeg ikke er noen god ide. Du kan ikke komme deg videre som politiker etter å ha ligget med en 16 åring. Uansett hvor mye du angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå syns jeg folk bør skjerpe seg altså, og la mannen få være i fred! Kanskje var det bare en spøk da han sperret veien for den nye varsleren. De var jo beruset alle mann vil jeg tro. Var nok noe i gata at han ville vise henne at han syntes det var dumt at hun dro... Men idiotiske kvinnfolket hyler ut om overgrep ... Også nå, flere år etter metoo-saken. Hallooo-oo? Og Giske kan ikke unnskylde seg eller forklare seg offentlig om det, for da vil det bare bli tatt som at han bagatelliserer det hele... Trøste og bære, for et styr! 

Anonymkode: 6e227...299

Hei

jeg ønsker politikere som tar ansvar.

det har Giske vist at han ikke gjør.

som så mange andre, man har tillit til, eller respekterer. De har vist dårlige evner til egenkontroll og videre kan man med god grunn stille spørsmål ved deres lederegenskaper.

det er nok mange gode alternativer til politikkerne som Giske, med lav impulskontroll men som er god på festing.

jeg syns det er bra at det rettes kritikk og stilles spørsmål ved folkevalgtes livsstil, når det åpenbart er noe galt!

det være seg politikere som Giske eller idrettsutøvere som Northug.

utover det er jeg enig i at å akkurat nå... i nominasjonensperioden stå frem med at man ble så redd av at Giske «sperret veien» er litt søkt...

Det minner litt for mye om maktkamp og strategi, og det er uredelig.

men politikere som Giske, det håper jeg at vi slipper, til det er politikk for alvorlig!

 

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette blir nesten litt pinlig. Nå vet vi jo ikke hvordan dynamikken har vært ellers, men det forundrer meg hvor mange "feige" folk det er i politikken. 

Anonymkode: 86bb2...63b

Pinlig er rette ordet ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå syns jeg folk bør skjerpe seg altså, og la mannen få være i fred! Kanskje var det bare en spøk da han sperret veien for den nye varsleren. De var jo beruset alle mann vil jeg tro. Var nok noe i gata at han ville vise henne at han syntes det var dumt at hun dro... Men idiotiske kvinnfolket hyler ut om overgrep ... Også nå, flere år etter metoo-saken. Hallooo-oo? Og Giske kan ikke unnskylde seg eller forklare seg offentlig om det, for da vil det bare bli tatt som at han bagatelliserer det hele... Trøste og bære, for et styr! 

Anonymkode: 6e227...299

Han har vel aldri beklaget sin oppførsel, jeg tror rett og slett ikke han har innsett at den var mer enn upassende. I stedet har han beklaget at noen følte seg krenket, at det var en ukultur og at han ikke var «tilstrekkelig bevisst». Voksne mannen.  Ganske tydelig etter å ha konferert med medierådgivere om hvor mye han kunne si uten å innrømme noe. Nå et det han selv som er krenket. Men offerrollen kler ham ikke.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ekstra skrev:

Han har vel aldri beklaget sin oppførsel, jeg tror rett og slett ikke han har innsett at den var mer enn upassende. I stedet har han beklaget at noen følte seg krenket, at det var en ukultur og at han ikke var «tilstrekkelig bevisst». Voksne mannen.  Ganske tydelig etter å ha konferert med medierådgivere om hvor mye han kunne si uten å innrømme noe. Nå et det han selv som er krenket. Men offerrollen kler ham ikke.

Jeg har ikke så sans for Giske, - men jeg får ikke spesielt stor respekt for de som mange år etter står frem i mediene med historier slik den siste heller. Jeg synes ikke det er så kledelig med offerrolle for en del av kvinnene heller. Tror Giske gjør et godt valg for seg selv ved å gå ut av politikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, frosken skrev:

Jeg har ikke så sans for Giske, - men jeg får ikke spesielt stor respekt for de som mange år etter står frem i mediene med historier slik den siste heller. Jeg synes ikke det er så kledelig med offerrolle for en del av kvinnene heller. Tror Giske gjør et godt valg for seg selv ved å gå ut av politikken. 

 

Anonymkode: 8f04f...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av varslene synes jeg bare fremstår som storm i et vannglass for å være ærlig. 
 

Det fins en del forsmådde kvinner og. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, cilie skrev:

Noen av varslene synes jeg bare fremstår som storm i et vannglass for å være ærlig. 
 

Det fins en del forsmådde kvinner og. 

Har du vært en del av politikken de siste 20- 30 årene? Nei? Da bør du også være forsiktig med å uttale deg om varslerne.

Anonymkode: 8f04f...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært en del av politikken de siste 20- 30 årene? Nei? Da bør du også være forsiktig med å uttale deg om varslerne.

Anonymkode: 8f04f...f69

Ja, man skal alltid være forsiktig med å uttale seg om saksforhold der man ikke har hele det objektive oversiktsbildet. Dette gjelder selvfølgelig begge sider av saken. 
 

Jeg tar meg likevel retten til å mene noe om saker som er i offentligheten - basert på det som kommer frem. Og på bakgrunn av det står jeg ved det jeg skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, cilie skrev:

Ja, man skal alltid være forsiktig med å uttale seg om saksforhold der man ikke har hele det objektive oversiktsbildet. Dette gjelder selvfølgelig begge sider av saken. 
 

Jeg tar meg likevel retten til å mene noe om saker som er i offentligheten - basert på det som kommer frem. Og på bakgrunn av det står jeg ved det jeg skrev. 

Det må være fullt lovlig , det er jeg enig i. For mer informasjon kan jeg anbefale dax18 på nrk på torsdag som var.

Anonymkode: 8f04f...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært en del av politikken de siste 20- 30 årene? Nei? Da bør du også være forsiktig med å uttale deg om varslerne.

Anonymkode: 8f04f...f69

Rita Otervil har vært i politikken i mange år og ordfører siden 2003. Det er sjeldent å se henne gå så hardt ut:

https://www.dagbladet.no/nyheter/giske-er-utsatt-for-bakholdsangrep/72791481

"Det er bakholdsangrep og det er krevende måter ting gjøres på. Jeg skjønner at han må tenke på seg og familien sin. Han opplever at to minutter før noe skal gjøres, kommer det et varsel som det er umulig å forsvare seg mot. Kommer det på et tidspunkt der du har mulighet til å forsvare det, er det noe annet, sier Ottervik."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Grendel skrev:

Rita Otervil har vært i politikken i mange år og ordfører siden 2003. Det er sjeldent å se henne gå så hardt ut:

https://www.dagbladet.no/nyheter/giske-er-utsatt-for-bakholdsangrep/72791481

"Det er bakholdsangrep og det er krevende måter ting gjøres på. Jeg skjønner at han må tenke på seg og familien sin. Han opplever at to minutter før noe skal gjøres, kommer det et varsel som det er umulig å forsvare seg mot. Kommer det på et tidspunkt der du har mulighet til å forsvare det, er det noe annet, sier Ottervik."

 

 

Ja, for det betyr jo at hun må ta selvkritikk for jobben hun har gjort og det tror jeg ikke hun har lyst til.

 

"Dette er i strid med hva ordfører Rita Ottervik og leder i Trondheim Arbeiderparti Hanne Bjørnbet hevder i et innlegg i Adresseavisen. De skriver at det er jobbet systematisk med organisasjonskulturen i partiet de siste årene, og at det er brukt tid på etiske diskusjoner og refleksjoner rundt holdninger og akseptabel adferd.

Uansett hvilken versjon som er riktig, kunne det vært interessant å vite hva Ottervik og Bjørnbet, Ap-ledere gjennom en årrekke, har visst om ukulturen som Reitan, Skillingsås og flere har fortalt om de siste dagene. Og hva de i så fall har gjort for å bekjempe den. Problemet er at verken Ottervik eller Bjørnbet har ønsket å stille til intervju med oss. Heller ikke avisa Nidaros fikk ordfører Ottervik i tale. En forespørsel om intervju i forbindelse med fylkesårsmøtet og ledervalget ble besvart slik i en sms: «Har ikke tenkt å bidra i den».

Det danner seg et bilde av en partiorganisasjon som har stukket hodet i sanden når det kommer til metoo. Først da Trond Giske sto på trappene til å få det øverste tillitsvervet i Trøndelag, kom reaksjonen. Og da den kom, kom den til gagns."

 https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/kommentarer/2020/08/28/Et-parti-med-hodet-i-sanden-22575573.ece

 

 

 

 

Anonymkode: 8f04f...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er hard festing veldig vanlig blandt politikere i Trøndelagen?

Anonymkode: 00e9a...a5c

Ikke blant de conditionerte i Høyre.

I Bondepartiet og Arbeiderpartiet er det mye fyll og rabalder, som man kan forvente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

I denne saken er det neppe enten/eller. Giske har dårlig dømmekraft og har misbrukt posisjonen sin til å skaffe seg sex og AP har en partikultur der varsling brukes strategisk i forhold til posisjonering innad i organisasjonen. Velgerne flykter fra AP med god grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2020 den 0.25, frosken skrev:

. Tror Giske gjør et godt valg for seg selv ved å gå ut av politikken. 

Tviler sterkt på at han er borte for godt. I årene som kommer vil han nok gjøre det han kan best;  lobbe for seg selv, og berede grunnen for et comeback. Antakelig vil han spille motvillig mot verv en tid, og han må til slutt liksom «nødes» til å påta seg et verv. Så ett til. Samtidig jobber tiden for ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...