Gå til innhold

Giske-saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men de to du beskriver der er jo idioter. Hvorfor har du ikke anmeldt ham i ettertid? 

Ingen av oss VET helt sikkert noe om Giske-saken. Jeg liker ikke arbeiderpartipolitikere generelt, men man skal ikke mene så sterkt om ting man ikke har noen forutsetning til å vite noe om. Enten er han en jævla drittsekk som ikke bare ber om unnskyldning og holder seg unna rampelyset for alltid, eller så er det noen som lyver om ham.

Anonymkode: 8f5f5...8ec

Man skal ikke mene så sterkt om noe man ikke har forutsetning for å vite noe om. Kloke ord. 

Anonymkode: cbf84...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enten er han en jævla drittsekk som ikke bare ber om unnskyldning og holder seg unna rampelyset for alltid, eller så er det noen som lyver om ham.

Anonymkode: 8f5f5...8ec

Jo, enten eller ja, men i fall løgn, så oppstår kimen til løgn sjelden av ingenting. Ingen røyk uten ild, sies det.

Jeg vet ikke hva eller hvem jeg skal tro på i denne saken og har med viten og vilje ikke fulgt med i detalj i  hva som har skjedd fra det brøt ut i julen for et par år siden eller så og frem til i dag for å skjerme meg selv litt, men jeg hørte f.eks. på Dagsnytt Atten podcast fra torsdag 27. august hvor varsler Reitan deltok. Det var med all tydelighet å lese ut fra den anspente stemmen hennes at hun holdt på å sprekke av innestengte følelser i debatten. Jeg tenker rent generelt at så lenge følelsene og ev. minner er så aktivert i en person, burde man vurdere å tre til side og la andre ta diskusjonen for å selv ikke bli for preget og engasjert, men samtidig er det kanskje nettopp de historiene og deltakerne media og journalistene ønsker seg.

Jeg så dokumentaren om Giske i Vårt lille land på TV2 for ett års tid siden hvor han gikk inn i offerrollen, slik jeg nå husker den, og jeg synes i likhet med @Ekstra (tror jeg) at den stilen kler ham særs dårlig. Giske er en politiker som står opp for det han mener og tør også å si meningene sine høyt og tydelig når han er enig og uenig på en god måte innen politikken, men det samsvarer rett og slett ikke med å ikle seg en offerrolle med full støtte fra kona. Men, for all del, bra han har god støtte rundt seg, hvis ikke hadde han risikert å bli tilsluttet en del av "klientellet" vi er noen av her på DOL ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er dette mange år siden. I dag kan jeg se at det burde bli varslet. Men som ung og ny i jobben var det utenkelig. Jeg forstår begge parter i Giskesaken egentlig. Jeg blir frustrert over at folk enten er så veldig imot Giske eller så veldig imot varslerene. Problemet blir når menn tar det som et personlig angrep mot alle menn og kvinner tar det som et personlig angrep mot alle kvinner. Da blir det en kjønnskamp som ingen har nytte av. 

Anonymkode: cbf84...c07

Ja, dessverre er vi skap sånn at det er lett å dette ned i en grøft. For meg som mann er det litt for lett å identifisere meg med en som får svakt begrunnede varsler mot seg og urimelig behandling i organisasjonen. For deg er det lettere å identifisere seg med hun som blir utsatt for en pågående gammel gris.

Jeg har aldri tvilt på at varslene er sanne. Hvis noen først skulle juge tror jeg de ville funnet på noe mer verre. Det er akkurat så ille at det er lett å tro på det. Samtidig er jeg i noen tilfeller skeptisk til varslernes tolkning av hans intensjoner.

Han hadde et rykte på seg lenge før dette ble en sak i nyhetene. Det er liten tvil om at han har lagt seg etter alt for unge jenter som han burde holdt seg langt unna. Det er ikke enkelttilfeller, men et mønster over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...