Gå til innhold

Giske-saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Ekstra skrev:

Tviler sterkt på at han er borte for godt. I årene som kommer vil han nok gjøre det han kan best;  lobbe for seg selv, og berede grunnen for et comeback. Antakelig vil han spille motvillig mot verv en tid, og han må til slutt liksom «nødes» til å påta seg et verv. Så ett til. Samtidig jobber tiden for ham...

I så fall kan det vel nesten betegnes som selvdestruktiv atferd;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Ekstra skrev:

Tviler sterkt på at han er borte for godt. I årene som kommer vil han nok gjøre det han kan best;  lobbe for seg selv, og berede grunnen for et comeback. Antakelig vil han spille motvillig mot verv en tid, og han må til slutt liksom «nødes» til å påta seg et verv. Så ett til. Samtidig jobber tiden for ham...

Jeg er sikker på at han dukker opp i en eller annen fremskutt posisjon, men tviler på om det blir i AP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg er sikker på at han dukker opp i en eller annen fremskutt posisjon, men tviler på om det blir i AP. 

Det tror jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Tipper han er hos Geelmuyden Kiese eller tilsvarende innen året er omme. Og han er nok allerede godt i gang med selvbiografien. Hashtag: #me 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ekstra skrev:

Tviler sterkt på at han er borte for godt. I årene som kommer vil han nok gjøre det han kan best;  lobbe for seg selv, og berede grunnen for et comeback. Antakelig vil han spille motvillig mot verv en tid, og han må til slutt liksom «nødes» til å påta seg et verv. Så ett til. Samtidig jobber tiden for ham...

Hei

det tror jeg ikke.

han begynner bli for gammel, dessuten ser han sliten ut, sikkert mye grunnet høyt alkoholforbruk.

men med han som med Northug, det skal noe til å komme tilbake i « gamet». Når man har forlatt sin post, frivillig eller ikke, så skal det helt spesielle kvalifikasjoner til for å ta tilbake sin posisjon og tillit.

det har verken Giske eller Northug, 
 

Giske har i hvertfall en iherdig kone som forvarer han i alt og bagatelliserer anklagene mot han, men jeg tror ikke det hjelper.

vi er kommet lengre på et vis, det fins mange dyktige kvinner og menn, man trenger ikke de klåfingrede med alkohol og atferdsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Jeg er sikker på at han dukker opp i en eller annen fremskutt posisjon, men tviler på om det blir i AP. 

Hei

jeg tviler også på at det blir AP

mulig en framskutt stilling... men tviler litt på det, han ser ekstremt sliten ut, så jeg tror han har mer alvorlige alkoholproblemer.

og med alt som nå har kommet frem, er det ikke så sikkert like mange som før vil tørre satse på en klåfingret, humoristisk, festglad mann med lite selvkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei

jeg tviler også på at det blir AP

mulig en framskutt stilling... men tviler litt på det, han ser ekstremt sliten ut, så jeg tror han har mer alvorlige alkoholproblemer.

og med alt som nå har kommet frem, er det ikke så sikkert like mange som før vil tørre satse på en klåfingret, humoristisk, festglad mann med lite selvkontroll.

Jeg tror ikke han er så utslitt selv om han ser sliten ut nå. Han dukket opp på AP - møte og holdt tale. De fleste ville gjemt seg bort om de fikk så mye motbør som ham. Han er nok usedvanlig tykkhudet, men kanskje enda viktigere at han har sterk støtte fra mange rundt seg, inkludert kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at noen menn rett og slett ikke klarer å sette seg inn i hvordan slik seksuell adferd virker inn på andre. Spesielt når de igjen og igjen slipper unna med det og kulturen i miljøet på en måte aksepterer det. Tror at når man da opplever så fatale konsekvenser som Giske har opplevd er det sannsynlig at det ikke vil gjenta seg. Regner med at han har forstått det nå .Samtidig har jeg stor forståelse for de som melder fra om opplevelser selv nå i etterkant. Det som er vesentlig her er at det stort sett har vært svært unge kvinner. Kvinner som ser opp til sine politiske ledere og som plutselig ser en helt annen og ubehagelig side av denne personen. Jeg husker selv sjokket jeg opplevde som nyutdannet sykepleier og skulle på fest med de ansatte. Den seriøse og respekterte overlegen som jeg hadde stor tillit til flørtet uhemmet og gjorde seksuelle tilnærmelser til meg ut på kvelden. Var da beruset. Han var på alder med min far og jeg hadde tenkt på han som en voksen og trygg mann. Veldig rart da å møte han igjen på jobb mandag morgen. Jeg sa aldri noe om dette til noen men sluttet å gå på fester med jobben. 

Anonymkode: cbf84...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Madelenemie skrev:

(....) 

vi er kommet lengre på et vis, det fins mange dyktige kvinner og menn, man trenger ikke de klåfingrede med alkohol og atferdsproblemer.

Det er jeg enig i. Han har egentlig ofret partiet for å kjempe sin egen sak..

Selv om Giske med god grunn føler seg urettferdig behandlet, så burde han innsett at det beste for partiet ville vært om han trakk seg tilbake.

Jeg mener det går an å være kritisk til både Giske og måten dette er håndtert. 

Jeg mener folk som har gjort noe galt, uansett om det er massemord skal få en rimelig behandling. Det vil si at de må vite hva de er anklaget for og de må få mulighet for å forsvare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk at noen menn rett og slett ikke klarer å sette seg inn i hvordan slik seksuell adferd virker inn på andre. Spesielt når de igjen og igjen slipper unna med det og kulturen i miljøet på en måte aksepterer det. Tror at når man da opplever så fatale konsekvenser som Giske har opplevd er det sannsynlig at det ikke vil gjenta seg. Regner med at han har forstått det nå .Samtidig har jeg stor forståelse for de som melder fra om opplevelser selv nå i etterkant. Det som er vesentlig her er at det stort sett har vært svært unge kvinner. Kvinner som ser opp til sine politiske ledere og som plutselig ser en helt annen og ubehagelig side av denne personen. Jeg husker selv sjokket jeg opplevde som nyutdannet sykepleier og skulle på fest med de ansatte. Den seriøse og respekterte overlegen som jeg hadde stor tillit til flørtet uhemmet og gjorde seksuelle tilnærmelser til meg ut på kvelden. Var da beruset. Han var på alder med min far og jeg hadde tenkt på han som en voksen og trygg mann. Veldig rart da å møte han igjen på jobb mandag morgen. Jeg sa aldri noe om dette til noen men sluttet å gå på fester med jobben. 

Anonymkode: cbf84...c07

Jeg mener at det riktige måten å håndtere sånt er å varsle internt så kort tid som mulig etterpå. Så bør ledelsen ta en alvorsprat med overlegen og si at det er uakseptabelt og at det oppleves ubehagelig. Hvis oppførselen gjentar seg så bør han miste stillingen.

Jeg er enig i at denne legen burde vite bedre i utgangspunktet, men jeg synes at sånne som ham fortjener å få en klar beskjed før saken blir for stor. Ikke at folk samler opp historier i flere år før det kommer et kjempesmell i media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg mener at det riktige måten å håndtere sånt er å varsle internt så kort tid som mulig etterpå. Så bør ledelsen ta en alvorsprat med overlegen og si at det er uakseptabelt og at det oppleves ubehagelig. Hvis oppførselen gjentar seg så bør han miste stillingen.

Jeg er enig i at denne legen burde vite bedre i utgangspunktet, men jeg synes at sånne som ham fortjener å få en klar beskjed før saken blir for stor. Ikke at folk samler opp historier i flere år før det kommer et kjempesmell i media.

Nå er dette mange år siden. I dag kan jeg se at det burde bli varslet. Men som ung og ny i jobben var det utenkelig. Jeg forstår begge parter i Giskesaken egentlig. Jeg blir frustrert over at folk enten er så veldig imot Giske eller så veldig imot varslerene. Problemet blir når menn tar det som et personlig angrep mot alle menn og kvinner tar det som et personlig angrep mot alle kvinner. Da blir det en kjønnskamp som ingen har nytte av. 

Anonymkode: cbf84...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Giske hadde kommet med en uforbeholden beklagelse da de første varslingssakene dukket opp, og om han hadde tatt en time-out på to eller tre år, hadde han hatt et politisk liv foran seg. Det er ingen tvil om at han er en av de dyktigste politikerne Ap har. 

Det betyr ikke at det også har vært et maktspill i kulissene, eller at pressedekning ikke har vært massiv og klart belastende, men jeg mener bestemt at han kan skylde seg selv og har skutt seg selv i foten.

Jeg kjenner disse sakene godt fra innsiden uten at jeg tilhører noen av fraksjonene. 

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, adhoc skrev:

Om Giske hadde kommet med en uforbeholden beklagelse da de første varslingssakene dukket opp, og om han hadde tatt en time-out på to eller tre år, hadde han hatt et politisk liv foran seg. Det er ingen tvil om at han er en av de dyktigste politikerne Ap har. 

Det betyr ikke at det også har vært et maktspill i kulissene, eller at pressedekning ikke har vært massiv og klart belastende,  men mener bestemt at han kan skylde seg selv og har skutt seg selv i foten.

Jeg kjenner disse sakene godt fra innsiden uten at jeg tilhører noen av fraksjonene. 

Tenk om varslerne løy eller overdrev, da? 

Anonymkode: 8f5f5...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenk om varslerne løy eller overdrev, da? 

Det er en hel del andre saker som ikke har blitt varslet, og jeg har ved to anledninger observert selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk om varslerne løy eller overdrev, da? 

Anonymkode: 8f5f5...8ec

 Hvis disse kvinnene har rett, ser du egentlig noe galt i det Giske gjorde?. Mener du at menn sånn generelt  er litt uskyldig offer for kvinners « prippenhet» ? Jeg tror at din holdning til slike saker generelt er avgjørende. 

Anonymkode: cbf84...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, adhoc skrev:

Det er en hel del andre saker som ikke har blitt varslet, og jeg har ved to anledninger observert selv. 

Jeg kjenner ikke deg, så ditt ord er egentlig i denne sammenhengen verdiløst. Beklager.

Anonymkode: 8f5f5...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hvis disse kvinnene har rett, ser du egentlig noe galt i det Giske gjorde?. Mener du at menn sånn generelt  er litt uskyldig offer for kvinners « prippenhet» ? Jeg tror at din holdning til slike saker generelt er avgjørende. 

Anonymkode: cbf84...c07

Det kan hende, vet ikke. Kommer an på. Hvor legger man lista liksom? Å klå på andre er i utgangspunktet ikke greit. 

Anonymkode: 8f5f5...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke deg, så ditt ord er egentlig i denne sammenhengen verdiløst. Beklager.

Anonymkode: 8f5f5...8ec

Pot calling kettle black 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende, vet ikke. Kommer an på. Hvor legger man lista liksom? Å klå på andre er i utgangspunktet ikke greit. 

Anonymkode: 8f5f5...8ec

Min far klådde på meg. Jeg sa det ikke til noen. En venn av min far klådde på noen jenter og fikk en dom på seg. I åresvis har jeg sittet å hørt på min far og kameraten om hvor hysteriske og prippen disse jentene var. Hvor urettferdig dette var osv. Jeg forstod at de ikke forstod. Hvor legger man lista liksom?. Tror at det må være opp til rettsvesenet å bedømme hvor lista skal ligge? Jeg opplever ikke at varsel ang Giske har vært overdrevent eller blåst opp fra jentene sin side. De har bare konkret beskrevet hva de opplevde og hvordan det føltes for dem. Hvordan andre har tolket det er en annen sak og der burde man hatt svært klare felles retningslinjer. For vi er nok farget av hvor hver enkelt av oss legger lista. 

Anonymkode: cbf84...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min far klådde på meg. Jeg sa det ikke til noen. En venn av min far klådde på noen jenter og fikk en dom på seg. I åresvis har jeg sittet å hørt på min far og kameraten om hvor hysteriske og prippen disse jentene var. Hvor urettferdig dette var osv. Jeg forstod at de ikke forstod. Hvor legger man lista liksom?. Tror at det må være opp til rettsvesenet å bedømme hvor lista skal ligge? Jeg opplever ikke at varsel ang Giske har vært overdrevent eller blåst opp fra jentene sin side. De har bare konkret beskrevet hva de opplevde og hvordan det føltes for dem. Hvordan andre har tolket det er en annen sak og der burde man hatt svært klare felles retningslinjer. For vi er nok farget av hvor hver enkelt av oss legger lista. 

Anonymkode: cbf84...c07

Ja, men de to du beskriver der er jo idioter. Hvorfor har du ikke anmeldt ham i ettertid? 

Ingen av oss VET helt sikkert noe om Giske-saken. Jeg liker ikke arbeiderpartipolitikere generelt, men man skal ikke mene så sterkt om ting man ikke har noen forutsetning til å vite noe om. Enten er han en jævla drittsekk som ikke bare ber om unnskyldning og holder seg unna rampelyset for alltid, eller så er det noen som lyver om ham.

Anonymkode: 8f5f5...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...