Gå til innhold

Kvinnelige prester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kristen følger man bibelen.

Anonymkode: 3b784...4d4

Hva er det å følge bibelen?  Skal du halshugge naboen din hvis han stjeler din kone?

Anonymkode: 05827...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg er veldig glad jeg ikke er kristen. Jeg var det før. Det er urealitstiske krav som stilles i den religionen. Og den gud de snakker om er ikke god. Han er en diktator. Og kirkehistorien er en historie om undertrykkelse, inkvisisjoner, heksebrenninger og udemokratiske strømninger. Nei jeg er glad att i dag er det bare utvannet kristendom igjen. Selvfølgelig er bibelen imot homofili og kvinnelige prester. Dette att de vedtar seg vekk fra denne teologien er bare nok en spiker i kista til det religiøse åket de har presset på oss de siste 1000 år.

Nei, jeg er glad jeg er fritenker. Og ikke lar min tenkning kun leve innenfor rammene av bibelen. Bibelen er en bok jeg synes er dårlig skrevet, den er også ganske slem. Ingen ting i bibelen er av det gode. Det er en manual om hvordan gud er alt og du er ingenting. Det er en manual i fortrykkelse og ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg er veldig glad jeg ikke er kristen. Jeg var det før. Det er urealitstiske krav som stilles i den religionen. Og den gud de snakker om er ikke god. Han er en diktator. Og kirkehistorien er en historie om undertrykkelse, inkvisisjoner, heksebrenninger og udemokratiske strømninger. Nei jeg er glad att i dag er det bare utvannet kristendom igjen. Selvfølgelig er bibelen imot homofili og kvinnelige prester. Dette att de vedtar seg vekk fra denne teologien er bare nok en spiker i kista til det religiøse åket de har presset på oss de siste 1000 år.

Nei, jeg er glad jeg er fritenker. Og ikke lar min tenkning kun leve innenfor rammene av bibelen. Bibelen er en bok jeg synes er dårlig skrevet, den er også ganske slem. Ingen ting i bibelen er av det gode. Det er en manual om hvordan gud er alt og du er ingenting. Det er en manual i fortrykkelse og ulykke.

Bibelen er metaforer og du skal tolke den ut fra deg selv.  Veldig mange kristne støtter homofile og kvinnelige prester.  Mange prester støtter samkjønnede ekteskap og vier dem i kirken.  Mye av det som står i bibelen om nåde, tilgivelse og ta vare på sine minste er bra og vi lever etter det.

Hvis vi hadde møtt nordmenn som levde for tre tusen år siden hadde vi ikke forstått et kvekk av hva de mente.  Det er ikke bare ordene, men hva de la i ordene.  Hvorfor skulle vi da forstå Moses bøker?  Kristendommen blir tolket forskjellig i forskjellige land.  Vi praktiserer ikke kristendommen på samme måte som afrikanere eller sør-amerikanere.

Våre tanker i dag kommer til å bli helt merkelig om hundre år, enda mer om tusen år og hva da med to tusen eller tre tusen år?

Anonymkode: 05827...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bibelen er metaforer og du skal tolke den ut fra deg selv.  Veldig mange kristne støtter homofile og kvinnelige prester.  Mange prester støtter samkjønnede ekteskap og vier dem i kirken.  Mye av det som står i bibelen om nåde, tilgivelse og ta vare på sine minste er bra og vi lever etter det.

Hvis vi hadde møtt nordmenn som levde for tre tusen år siden hadde vi ikke forstått et kvekk av hva de mente.  Det er ikke bare ordene, men hva de la i ordene.  Hvorfor skulle vi da forstå Moses bøker?  Kristendommen blir tolket forskjellig i forskjellige land.  Vi praktiserer ikke kristendommen på samme måte som afrikanere eller sør-amerikanere.

Våre tanker i dag kommer til å bli helt merkelig om hundre år, enda mer om tusen år og hva da med to tusen eller tre tusen år?

Anonymkode: 05827...4b6

Jeg tviler på att kristendommen overlever 200 år til. Med mindre det blir veldig mye krig og konflikter. Den troende andelen av befolkningen har stupt de siste tiår. Mange er medlem i statskirken, slikk att de kan følge en tradisjon, veldig mange av disse tror ikke på gud engang. De synes det er koselig i kirken.

 

I Islam er det lite reformasjon, derfor har de bedre sjangse for å overleve. Der er de fortsatt på middelalder nivå, når det gjelder verdier. Når en kultur reformeres og utvikler seg så dør gammel overtro ut. Derfor har en kultur som islam lengre igjenn enn kristendommen, som allerede er ganske utvannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg er veldig glad jeg ikke er kristen. Jeg var det før. Det er urealitstiske krav som stilles i den religionen. Og den gud de snakker om er ikke god. Han er en diktator. Og kirkehistorien er en historie om undertrykkelse, inkvisisjoner, heksebrenninger og udemokratiske strømninger. Nei jeg er glad att i dag er det bare utvannet kristendom igjen. Selvfølgelig er bibelen imot homofili og kvinnelige prester. Dette att de vedtar seg vekk fra denne teologien er bare nok en spiker i kista til det religiøse åket de har presset på oss de siste 1000 år.

Nei, jeg er glad jeg er fritenker. Og ikke lar min tenkning kun leve innenfor rammene av bibelen. Bibelen er en bok jeg synes er dårlig skrevet, den er også ganske slem. Ingen ting i bibelen er av det gode. Det er en manual om hvordan gud er alt og du er ingenting. Det er en manual i fortrykkelse og ulykke.

Stakkars deg. Jeg ber for deg.

Anonymkode: b70d9...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg. Jeg ber for deg.

Anonymkode: b70d9...d82

Jeg ser helst du holder okkultismen din til deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg tviler på att kristendommen overlever 200 år til. Med mindre det blir veldig mye krig og konflikter. Den troende andelen av befolkningen har stupt de siste tiår. Mange er medlem i statskirken, slikk att de kan følge en tradisjon, veldig mange av disse tror ikke på gud engang. De synes det er koselig i kirken.

 

I Islam er det lite reformasjon, derfor har de bedre sjangse for å overleve. Der er de fortsatt på middelalder nivå, når det gjelder verdier. Når en kultur reformeres og utvikler seg så dør gammel overtro ut. Derfor har en kultur som islam lengre igjenn enn kristendommen, som allerede er ganske utvannet.

Der tror jeg ikke du har rett.  Den troende andelen har stupt i Norge og kanskje flere steder i Eruopa.  Det er flere og flere kinesere f.eks. som blir kristne.  Religioner kommer til å forandre seg, men to hundre år er kort tid.  Det er koselig med tradisjoner og veldig koselig i kirken.

Anonymkode: 05827...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der tror jeg ikke du har rett.  Den troende andelen har stupt i Norge og kanskje flere steder i Eruopa.  Det er flere og flere kinesere f.eks. som blir kristne.  Religioner kommer til å forandre seg, men to hundre år er kort tid.  Det er koselig med tradisjoner og veldig koselig i kirken.

Anonymkode: 05827...4b6

Historien skraphaug er full av religioner som var store, som nå bare er glemt. Manikeisme feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg ser helst du holder okkultismen din til deg selv.

Okkultisme, så DÉT tror du på?

Anonymkode: b70d9...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Historien skraphaug er full av religioner som var store, som nå bare er glemt. Manikeisme feks.

Er det ikke påfallende at kristendommen fortsatt er aktuell, etter 2000 år? 

Og har det ikke slått deg at når det finnes så mye ondskap i verden, må det finnes noe ujordisk godt også? Se på alle de jævlene som styrer verden. Det er et maktspill. Kennedy-drapene... Presidentvalget i USA og samarbeidet med Israel. 

Bomben i Beirut. Vi vet egentlig hvem som står bak.

Anonymkode: b70d9...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange steder.

bl.a.

I 3. Mosebok 18:22 står det skrevet: «Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom».

13. Mosebok 20:13 blir samme tema nevnt: «Når en mann ligger hos en annen mann, som en ligger hos en kvinne, da har de begge gjort en motbydelig gjerning. De skal dø. Deres blod være over dem!»

Paulus første brev til korintierne (6:9-10): «Eller vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Verken horkarer eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller de som lar seg bruke til unaturlig utukt, eller menn som øver utukt med menn, eller tyver eller pengegriske eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike»

I Romerbrevet 1:27 blir homofili kalt «skammelig utukt» og «forvillelse»: «På samme vis forlot også mennene den naturlige omgang med kvinnen og brant i sitt begjær etter hverandre. Menn drev skammelig utukt med menn, og fikk på sin egen kropp den straff de fortjente for sin forvillelse».

I Paulus første brev til Timoteus (8-11) blir homofili nevnt i samme setning som blant annet ugudelige, urene og drapsmenn.

 

Anonymkode: 3b784...4d4

Men de to første der er gamle testamentet, så er man kristen holder man seg borte fra disse med mindre man ikke tror på oppstandelsen av jesus og dermed "sletting" av det gamle testamentet.

I Paulus nevnes det, men det er altså ikke verre enn de som har sex utenfor ekteskapet, skiller seg, drikker alkhol, er rike, baktaler folk eller stjeler fra andre. Så har du hatt sex før ekteskapet er det altså like mye synd som homofili!

Forsovidt er ikke skammelig utukt det samme som ulovelig. BDSM er for mange også skammelig utukt, men det er ikke ulovelig.

Anonymkode: fa724...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de to første der er gamle testamentet, så er man kristen holder man seg borte fra disse med mindre man ikke tror på oppstandelsen av jesus og dermed "sletting" av det gamle testamentet.

Anonymkode: fa724...6e7

Så du følger heller ikke de ti bud?

Anonymkode: 3b784...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okkultisme, så DÉT tror du på?

Anonymkode: b70d9...d82

Kristne er okkultister. Eller har du sett gud? Gud er en skjult gud, ergo er kristendommen okkultisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Kristne er okkultister. Eller har du sett gud? Gud er en skjult gud, ergo er kristendommen okkultisme.

Gud har latt seg se gjennom Jesus, en mann det er bevist vandret på jorden og kalte seg for Guds sønn, for rundt 2000 år siden. Har du sett Jesus og kjenner ham, har du sett Gud. Ingenting okkult ved det. 

Anonymkode: e30b9...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Worrisome Plenty skrev:

Historien skraphaug er full av religioner som var store, som nå bare er glemt. Manikeisme feks.

Religioner utvikler seg og går over i hverandre.  Den gamle åsatroen i Norden er ikke glemt.  Det finnes en aktiv menighet på Island.  Da de nordiske land ble kristne så  smeltet det sammen med gamle troen og slik er det nå.  Det er stor forskjell på norsk kirke og afrikanske kirker.  Jeg ser ingenting galt i det.

Anonymkode: 05827...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke påfallende at kristendommen fortsatt er aktuell, etter 2000 år? 

Og har det ikke slått deg at når det finnes så mye ondskap i verden, må det finnes noe ujordisk godt også? Se på alle de jævlene som styrer verden. Det er et maktspill. Kennedy-drapene... Presidentvalget i USA og samarbeidet med Israel. 

Bomben i Beirut. Vi vet egentlig hvem som står bak.

Anonymkode: b70d9...d82

Satan.

Anonymkode: 3b784...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satan.

Anonymkode: 3b784...4d4

Ja han står jo bak omtrent alt som er vondt? Absolutt alt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud har latt seg se gjennom Jesus, en mann det er bevist vandret på jorden og kalte seg for Guds sønn, for rundt 2000 år siden. Har du sett Jesus og kjenner ham, har du sett Gud. Ingenting okkult ved det. 

Anonymkode: e30b9...59b

Blah blah blæh! Selvfølgelig er det okkult. Jeg kan anbefale zyprexa om du personlig har sett eller hørt gud...

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Worrisome Plenty skrev:

Blah blah blæh!

Hvorfor provoserer dette deg?  Du trenger ikke tro på dette.

Anonymkode: 05827...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja han står jo bak omtrent alt som er vondt? Absolutt alt? 

Jeg tror ikke på Satan.

Anonymkode: 3b784...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...