Gå til innhold

Røyker du cannabis? Ville du gjort det om det var lovlig?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd 1 gang. Det ble massivt panikkanfall, og fikk ikke sove på 1 døgn. Jeg lo litt rett etter inhalering, men det var det. Rett inn  på dass med panikkanfall. Det virker veldig vanlig å røyke cannabis. Populærkulturen er veldig pro cannabis virker det som. Nå hevder mange de får medisinske effekter av stoffet også .Men så langt er det bare bevist god effekt på MS, kvalme ved cellegift og en til som jeg har glemt.

Selv har jeg schizofreni og skal ikke røyke slikt. Så jeg kommer nok aldri til å prøve igjen. Hva mener du om stoffet? Synsing oppmuntres. Ordet er fritt, ordet er ditt!

Anonymkode: aaabe...7fd

Fortsetter under...

Annonse

1 minutt siden, Glitter skrev:

Jeg røyker ikke. Hadde det vært lov hadde jeg røyket sativa innimellom. 

cannabis sativa heter planten ja, husker jeg lærte meg det på ungdomsskolen og tegnet planten :) 

Jeg bruker medisinsk cannabis, både som te og vape.

Utskrevet for nervesmerter og kronisk smertesyndrom. Har prøvd de ulike typene som er med ulikt forhold mellom cbd og thc. Nå har jeg sterkeste sorten på resept.

Jeg har dessverre ikke oppleve veldig bedring, annet enn på søvn. Jeg sovet mye bedre. Er enda i utforskningsfasen på dose og inntaksmetode. Ikke gitt opp enda. Det er dog kostbart da jeg må dekke det selv.

Hadde det vært lovlig, ikke kun som medisinsk tenker jeg, men lovlig som alkohol, hadde jeg helt sikkert prøvd. 
Usikker på jeg mener om at det skulle vært lov.  
Er for medisinsk cannabis, noen har veldig god effekt av det, andre ikke, men når det kan hjelpe noen så må vi utforske det mer.

Anonymkode: c8319...f43

Annonse

Jeg opplever at det er et aspekt som glemmes i den evinnelige cannabisdebatten. 

Jeg er enig i at det sannsynligvis ikke er farligere å røyke en joint enn å drikke en sixpack med øl. Men misbruket, om man kan kalle det for det, vil ofte skje annerledes med alkohol og cannabis. Selv om det finnes alkoholikere, er det å drikke alkohol døgnet rundt ikke forenelig med et normalt liv, blant annet fordi det stinker fyll av deg. Alkohol i rusgivende mengder (altså ikke f.eks ett glass vin til middag) drikkes derfor mest på fest eller i sosiale situasjoner eller i helgene. 

Folk som røyker cannabis, gjør det veldig sjelden bare på fest. Det er en nattings (for å få sove), ofte en mornings, og jevnt og trutt misbruk gjennom dagen. Det gjør deg til slutt til et fælt, sløvt, kranglete og paranoid menneske (det blir du som regel også hvis du er kronisk på fylla), og er noe helt annet enn å drikke en sixpack med øl i helgen. 

Altså: Andelen hasjrøykere som røyker nærmest hver dag er langt høyere enn andelen mennesker som drikker alkohol som ruser seg hver dag. Selv om en joint ikke er farligere enn en «fyll», så er det veldig stor forskjell i hvordan misbruket foregår.

Endret av ISW
Drømmeautomat
44 minutter siden, ISW skrev:

Andelen hasjrøykere som røyker nærmest hver dag er langt høyere enn andelen mennesker som drikker alkohol som ruser seg hver dag. Selv om en joint ikke er farligere enn en «fyll», så er det veldig stor forskjell i hvordan misbruket foregår.

Skjønner at dette er den personlige oppfatning, men har du kilder til noe som underbygger den?

33 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Skjønner at dette er den personlige oppfatning, men har du kilder til noe som underbygger den?

Jeg vet at du ønsker å diskreditere mennesker som er kritisk til cannabis, men du vet like godt som meg at det jeg skriver stemmer. Cannabis brukes sjelden på fest og brukes daglig av mange. 

Av de kanskje 500 menneskene jeg har kjent som røyker cannabis, vil jeg si at over 400 røyket daglig eller nærmest daglig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...