Gå til innhold

Sønnen min er forkjølet/ vond hals / lett feber

Anbefalte innlegg

Min sønn har fått en forkjølelse med vond hals og lett feber. Han er voksen og bor på hybel. Er reglene slik at han ikke skal gå på jobb med disse symptomene? Vet jo ikke om det er korona. Jeg har bedt han ringe lege i morgen, og teste seg. Han sier at han skal gjøre det, pluss høre om han må holde seg hjemme fra jobb. 

Anonymkode: 8e2df...4b9

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn har fått en forkjølelse med vond hals og lett feber. Han er voksen og bor på hybel. Er reglene slik at han ikke skal gå på jobb med disse symptomene? Vet jo ikke om det er korona. Jeg har bedt han ringe lege i morgen, og teste seg. Han sier at han skal gjøre det, pluss høre om han må holde seg hjemme fra jobb. 

Han skal ringe legen i morgen tidlig og selv om det ikke er korona skal han holde seg hjemme til han er symptomfri.

37 minutter siden, Lillemus skrev:

Han skal ringe legen i morgen tidlig og selv om det ikke er korona skal han holde seg hjemme til han er symptomfri.

Han sier at han skal gjøre det. Ja man skal nok holde seg hjemme ved slike symptomer nå. Viktig. 

På 3.9.2020 den 22.55, Drømmeautomat skrev:

Ingen med symptomer fra luftveiene skal gå på jobb, og ja, han bør få testa seg.

Enig i det. Pratet med en venninne om dette med forkjølelse, vond hals og feber. Hun mente at jeg burde roe meg. Og qt det er vel helt normalt å bli forkjølet nå på høsten uten at man bør holde seg hjemme. Jeg mener at jeg er ikke hysterisk. Og at jeg gjorde det rette med å si til sønnen at han må oppsøke lege, og følge legens råd. Han skal teste seg for korona på mandag. Har isolert seg hjemme inntil det. 

Vi har testet oss flere ganger uten å spørre lege. Drar på drop-in testing eller bestiller time via nettet. Forkjølelsessymptomer er grunn god nok. Dessuten bor vi en plass med mye smitte. Er selvfølgelig hjemme ved symptomer. 

Anonymkode: 74a6c...298

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. Pratet med en venninne om dette med forkjølelse, vond hals og feber. Hun mente at jeg burde roe meg. Og qt det er vel helt normalt å bli forkjølet nå på høsten uten at man bør holde seg hjemme. Jeg mener at jeg er ikke hysterisk. Og at jeg gjorde det rette med å si til sønnen at han må oppsøke lege, og følge legens råd. Han skal teste seg for korona på mandag. Har isolert seg hjemme inntil det. 

Høres ut som om venninnen din med fordel kan følge litt bedre med på myndighetenes retningslinjer. 

20 timer siden, frosken skrev:

Høres ut som om venninnen din med fordel kan følge litt bedre med på myndighetenes retningslinjer. 

Det er sant. Hun var vemmelig som kunne fortelle til meg at jeg er hysterisk.  For det er ikke hysterisk å ønske å få familie eller seg selv testet om man har veldig vondt i halsen, hoster opp slim , hoster mye, vond mage, tett i nese, vondt i hodet og feber. Er nok venninnen min som ikke helt vet hvor alvorlig det er om min sønn skulle smittet folk som ikke tåler det. Min sønn er i karantene. Han har testet seg. Han er meget stolt over sitt eget valg med å være med å bidra at ingen blir skremt eller smittet (om det skulle uheldigvis være korona) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...