Gå til innhold

Hvor mange uker ferie er man pliktet til å ta?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ansatt i en deltidsstilling. Hvor mange ferieuker er jeg pliktet til å ta? 5 uker? 

Anonymkode: 87bd7...14a

Det står nok i arbeidsavtalen din, ikke alltid så lett når det er snakk om deltidsstillinger, men jeg tror nok du skal ha minst 3 friuker i strekk - dvs. du kan kreve å få det eller arbeidsgiver kan kreve at du tar det, dere kan komme til andre avtaler om uttak av ferie dersom det er greit for begge parter, men jeg tror ikke du kan forvente å jobbe hele året uten å ta ut noe ferie (med mindre du overfører den for å ta ut all ferien neste år i forbindelse med jordomseiling eller noe sånt).

Har hørt om et tilfelle der en arbeidstaker ikke var interessert i å ha fri lenge avgangen og derfor hadde fri en dag annen hver uke etter avtale med arbeidsgiver.

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Det står nok i arbeidsavtalen din, ikke alltid så lett når det er snakk om deltidsstillinger, men jeg tror nok du skal ha minst 3 friuker i strekk - dvs. du kan kreve å få det eller arbeidsgiver kan kreve at du tar det, dere kan komme til andre avtaler om uttak av ferie dersom det er greit for begge parter, men jeg tror ikke du kan forvente å jobbe hele året uten å ta ut noe ferie (med mindre du overfører den for å ta ut all ferien neste år i forbindelse med jordomseiling eller noe sånt).

Har hørt om et tilfelle der en arbeidstaker ikke var interessert i å ha fri lenge avgangen og derfor hadde fri en dag annen hver uke etter avtale med arbeidsgiver.

Ja, jeg har jo mye fri året rundt pga stillingsprosenten, så for meg virker det mye å ta ut 5 uker. 

Anonymkode: 87bd7...14a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...