Gå til innhold

Burde jeg ringe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hypoman, men nå virker det som om det er i ferd med å utvikle seg. Jeg har ikke sovet siden torsdag natt. Nå i dag har jeg begynt å se auraer og sånn igjen. Burde jeg ringe akutt amb team? Men tenk hvis det " bare" er hypomani. Hvor går grensen? Jeg økte dosen med zyprexa til 20, gjorde null forskjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg er hypoman, men nå virker det som om det er i ferd med å utvikle seg. Jeg har ikke sovet siden torsdag natt. Nå i dag har jeg begynt å se auraer og sånn igjen. Burde jeg ringe akutt amb team? Men tenk hvis det " bare" er hypomani. Hvor går grensen? Jeg økte dosen med zyprexa til 20, gjorde null forskjell.

Jeg synes at du bør ringe nå om du har mulighet. Husker ikke om du har type 1 eller 2, men ved type 1 er det svært viktig å få slått ned hypomanien sånn at den ikke utvikler seg til mani. AAT har tilgang på vakthavende lege/psykiater som kan fortelle deg hvilke medisiner og hvilke doser du bør ta for å komme ned. Lykke til! 

Skrevet

Ring.

De kan avgjøre veien videre. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Ja du bør ringe og høre hva de anbefaler deg å gjøre. 

Skrevet
2 minutter siden, Beatha skrev:

Jeg synes at du bør ringe nå om du har mulighet. Husker ikke om du har type 1 eller 2, men ved type 1 er det svært viktig å få slått ned hypomanien sånn at den ikke utvikler seg til mani. AAT har tilgang på vakthavende lege/psykiater som kan fortelle deg hvilke medisiner og hvilke doser du bør ta for å komme ned. Lykke til! 

2 minutter siden, Fru2020 skrev:

Ring.

De kan avgjøre veien videre. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg har type 1. Ja, jeg tror vel egentlig det er best å ringe. Men føler meg så dum. Det er jo liksom alltid noe med meg. 

Skrevet
34 minutter siden, RamonaK skrev:

Jeg har type 1. Ja, jeg tror vel egentlig det er best å ringe. Men føler meg så dum. Det er jo liksom alltid noe med meg. 

Det er mindre heldig å la være å gjøre noe - du viser ansvar for deg selv og din egen situasjon ved nå å ta grep. Du viser det både for deg selv, hjelpeapparatet og barnevernet.

Skrevet
7 timer siden, Fru2020 skrev:

Hvordan gikk det igår? Ringte du og fikk hjelp?

Nei, de sa det ikke var lurt.

Skrevet

Borderline er så mangfoldig. Det må gjøres en individuell vurdering av hva det er viktigst å ta tak i. 
dbt(Linehan) ble spesielt utviklet for de med uttalt selvskadeadferd. 

Skrevet
Akkurat nå, kupton skrev:

Borderline er så mangfoldig. Det må gjøres en individuell vurdering av hva det er viktigst å ta tak i. 
dbt(Linehan) ble spesielt utviklet for de med uttalt selvskadeadferd. 

Ja jeg vet ikke om det jeg holder på som selvskading, mye sex involvert, knuse ting. Rus for å slippe unna følelser. Kutter meg og sånn er noe jeg gjør veldig sjeldent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...