Gå til innhold

Hvilke land har du ønsker om å dra til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.9.2020 den 11.45, stjernestøv skrev:

Jeg og har lyst til Island :) 

Jeg også. Island er fascinerende etter hva jeg har hørt. 

Anonymkode: 51fc9...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Island er fascinerende etter hva jeg har hørt. 

Anonymkode: 51fc9...db0

Ja, og der kommer heksemesteren fra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Island er fascinerende etter hva jeg har hørt. 

Anonymkode: 51fc9...db0

Jeg har vært på en tur til Island. Vi hadde bl.a en rundreise med guide ene dagen, så geysir, besøkte flere steder. Utrolig fin opplevelse! 
Jeg er så heldig at når vi igjen kan reise, så skal jeg få bli med en som kommer fra Island. Skal få oppleve hans Island, blir litt annerledes enn når jeg var der som turist.

Jeg gleder meg skikkelig!

Så håper dere som har lyst får tatt turen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle vært i Alpene og stått på ski uka etter landet stengte ned, i sør-Frankrike forrige helg og midt i det Afrikanske kontinentet i sommer. Jeg kunne godt tenkt meg reprise av den års-reiseplanen. Ellers sier jeg som Ekstra og Grendal - akkurat nå kunne jeg dratt hvor som helst der jeg fikk sol & varme, strand og god mat/gode drinker. Ville ikke vært lei meg om flyet tok meg til Sør-Amerika for å servere meg dette. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Grendel skrev:

Akkurat i år savner jeg å dra til et varm land. Det er ikke så nøye hvilket land bare det sorterer under "Syden", har strand og paraplydrinker.

En eller annen sydendestinasjon frister her og😅😎 Kun for voksne med topp service og fasiliteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 11.45, stjernestøv skrev:

Jeg og har lyst til Island :) 

Island skuffet meg litt. Naturmessig er det egentlig som Norge bortsett fra mer vulkansk stein. Men hovedproblemet er egentlig at alle naturopplevelsene der luktet skikkelig dritt (f.eks varme kilder og sånt - alt stinket svovel). 
 

Reykjavik var i bunn og grunn som en middels stor norsk by (som Stavanger f.eks). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Kayia skrev:

Jeg skulle vært i Alpene og stått på ski uka etter landet stengte ned, i sør-Frankrike forrige helg og midt i det Afrikanske kontinentet i sommer. Jeg kunne godt tenkt meg reprise av den års-reiseplanen. Ellers sier jeg som Ekstra og Grendal - akkurat nå kunne jeg dratt hvor som helst der jeg fikk sol & varme, strand og god mat/gode drinker. Ville ikke vært lei meg om flyet tok meg til Sør-Amerika for å servere meg dette. :) 

Bryr du deg overhodet ikke over klimautslipp og miljøet??

Anonymkode: 74a99...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, ISW skrev:

Men hovedproblemet er egentlig at alle naturopplevelsene der luktet skikkelig dritt (f.eks varme kilder og sånt - alt stinket svovel). 
 

Det var litt utfordrende at vannet luktet ja, følte meg ikke ren etter å ha dusjet. Tenna ble pusset med kjøpevann, ellers hadde det kanskje gått ille 😂

Vi hadde rundtur det vi også var steder det lukta ikke var like intens. 
 

For øvrig, som flere er inne på, kunne jeg reist hvor som helst nå. Syden frister. Jeg har hatt mange fine opplevelser i Norge også, men det er noe med det der når vi ikke kan, da vil jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Island skuffet meg litt. Naturmessig er det egentlig som Norge bortsett fra mer vulkansk stein. Men hovedproblemet er egentlig at alle naturopplevelsene der luktet skikkelig dritt (f.eks varme kilder og sånt - alt stinket svovel). 
 

Reykjavik var i bunn og grunn som en middels stor norsk by (som Stavanger f.eks). 

Hvor i alle dager var du på Island hvis du så Norge i hver krok?  Reykjavik er langt fra å ligne på Stavanger.

Anonymkode: 8cb83...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Shira! skrev:

Det var litt utfordrende at vannet luktet ja, følte meg ikke ren etter å ha dusjet. Tenna ble pusset med kjøpevann, ellers hadde det kanskje gått ille 😂

Vi hadde rundtur det vi også var steder det lukta ikke var like intens. 
 

For øvrig, som flere er inne på, kunne jeg reist hvor som helst nå. Syden frister. Jeg har hatt mange fine opplevelser i Norge også, men det er noe med det der når vi ikke kan, da vil jeg. 

Det er varme vannet som lukter, ikke det kalde.  Med mindre du bruker vanligvis varmt vann til å pusse tennene så hadde det godt bra. Lukta er stort sett av varme vannet i Reykjavik og ikke andre steder.

De som drar kun til Reykjavik har ikke sett islandsk natur.  Den ligner overhodet ikke på Norge, og månelandskapet finnes ingen andre steder.  Norge har skog alle steder.  Island har det kun i byene hvor det har vært plantet trær.

Anonymkode: 8cb83...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er varme vannet som lukter, ikke det kalde.  Med mindre du bruker vanligvis varmt vann til å pusse tennene så hadde det godt bra. Lukta er stort sett av varme vannet i Reykjavik og ikke andre steder.

De som drar kun til Reykjavik har ikke sett islandsk natur.  Den ligner overhodet ikke på Norge, og månelandskapet finnes ingen andre steder.  Norge har skog alle steder.  Island har det kun i byene hvor det har vært plantet trær.

Anonymkode: 8cb83...941

Jeg opplevde at det luktet, sikkert fordi det ble lukt på badet når jeg brukte varmt vann, det er uvant (vi hadde base i Reykjavik, så det var der jeg brukte mest vann) Jeg lot ikke dette forringe opplevelsen min, jeg bare valgte å bruke annet vann til tannpuss, noe en ofte gjør på tur.

 

Jeg var rundtomkring jeg, jeg lærte bl.a det om trær og plantingen av dem. Jeg fikk se mye annet enn kun by. Så og opplevde mye, men har enda nye igjen.

 

I tidligere innlegg i denne tråden skriver jeg at jeg skal få oppleve enda mer av Island når det lar seg gjøre igjen. Det ser jeg frem til. 

Endret av Shira!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, ISW skrev:

Island skuffet meg litt. Naturmessig er det egentlig som Norge bortsett fra mer vulkansk stein. Men hovedproblemet er egentlig at alle naturopplevelsene der luktet skikkelig dritt (f.eks varme kilder og sånt - alt stinket svovel). 
 

Reykjavik var i bunn og grunn som en middels stor norsk by (som Stavanger f.eks). 

Å det var jo trist. Hadde nå store forventninger til Island og varme kilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt det med å reise, men skulle jeg reist ville det vert til et varmt engelsktalende sted med fine strender, kanksje Bondi Beach i Australia, eller et eller annet sted i Florida i USA, sitte i sola og se på surfere (ville ikke surfet selv jeg ville druknet ganske fort). Noe sånt. Om det var 1 time gåtur unna ville jeg dratt idag, men vil jo koste titusenvis og masse styr, så da dropper jeg det, så mye er det ikke verdt.

 

Offtopic:

11 timer siden, Kayia skrev:

Jo. Gjør du? 

Hvorfor lyver du. Bare vær ærlig, du bryr deg ikke nok om klimaendringene til å endre oppførsel til å gjøre ditt for å redde kloden. Det er OK du er ikke alene ca 99% av folk er slik som deg, det er menneskelig å være slik, du trenger ikke kombinere egoistisk oppførsel, med virtue signaling. Det bare ser merkelig ut. Og er meget lite overbevisende just fui.

Anonymkode: 90bc1...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Å det var jo trist. Hadde nå store forventninger til Island og varme kilder. 

Island skuffer ikke.  99% av dem som kommer hit blir fasinert.  Ikke bry deg om de få som ikke blir det.  De har sine grunner.

Anonymkode: 8cb83...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ISW skrev:

Island skuffet meg litt. Naturmessig er det egentlig som Norge bortsett fra mer vulkansk stein. Men hovedproblemet er egentlig at alle naturopplevelsene der luktet skikkelig dritt (f.eks varme kilder og sånt - alt stinket svovel). 
 

Reykjavik var i bunn og grunn som en middels stor norsk by (som Stavanger f.eks). 

Jeg var på Island sommeren 2018. Hadde drømt om det helt fra jeg var 15 år!

Jeg ble veldig fascinert, av både språket, de menneskene vi traff, geysirene og lukta fra de varme kildene. Vi var først på 4 dagers rideleir (sov på samme sted, lange dagsturer), deretter 3 dager på privat besøk hjemme hos noen, og så 2 dager bare vanlige turister. Vi hadde mye regn, og det var jo litt kjipt, når resten av Europa hadde tidenes varmeste sommer! 

Jeg vil gjerne tilbake dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Island skuffer ikke.  99% av dem som kommer hit blir fasinert.  Ikke bry deg om de få som ikke blir det.  De har sine grunner.

Anonymkode: 8cb83...941

Ok. Det er nå godt å vite det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...