Gå til innhold

Hvilke land har du ønsker om å dra til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, ISW skrev:

Island skuffet meg litt. Naturmessig er det egentlig som Norge bortsett fra mer vulkansk stein. Men hovedproblemet er egentlig at alle naturopplevelsene der luktet skikkelig dritt (f.eks varme kilder og sånt - alt stinket svovel). 
 

Reykjavik var i bunn og grunn som en middels stor norsk by (som Stavanger f.eks). 

Hvor på Island var du??? Island er fantastisk! Jeg har vært der to ganger og vil gjerne tilbake igjen. Å ri inn i Merradalur der irrgrønt gress var omkranset av svarte lavaklipper og det fløy ravner over oss - det var helt utrolig, noe sånt finnes ingen andre steder! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hvor på Island var du??? Island er fantastisk! Jeg har vært der to ganger og vil gjerne tilbake igjen. Å ri inn i Merradalur der irrgrønt gress var omkranset av svarte lavaklipper og det fløy ravner over oss - det var helt utrolig, noe sånt finnes ingen andre steder! 

Vi galopperte på den sorte stranda - helt fantastisk! Den dagen vi skulle opp i fjellene var det dessverre tåke. Det var litt kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvor på Island var du??? Island er fantastisk! Jeg har vært der to ganger og vil gjerne tilbake igjen. Å ri inn i Merradalur der irrgrønt gress var omkranset av svarte lavaklipper og det fløy ravner over oss - det var helt utrolig, noe sånt finnes ingen andre steder! 

Mitt besøk på Island var nok litt preget av at det regnet stort sett hele tiden. Kjørte langs sydsiden av øya og så forsåvidt mye fint, men det gjør man jo i Norge også. Tror kanskje naturen er finere og mer øde om man kjører inn i landet (da trenger man 4wd) eller på nordsiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Offtopic:

Hvorfor lyver du. Bare vær ærlig, du bryr deg ikke nok om klimaendringene til å endre oppførsel til å gjøre ditt for å redde kloden. Det er OK du er ikke alene ca 99% av folk er slik som deg, det er menneskelig å være slik, du trenger ikke kombinere egoistisk oppførsel, med virtue signaling. Det bare ser merkelig ut. Og er meget lite overbevisende just fui.

Anonymkode: 90bc1...ee1

Det er nok du som er lite overbevisende. Jeg har flere ganger fortalt på DOL hvilke vaner og handlemønster jeg har endret for å redusere eget fotavtrykk, inkl mhp reisevirksomhet. Dette har du tydeligvis ikke gått med deg, og innlegget i denne tråden blir derfor noe tynt når du ønsker å arrestere meg. Skal du ta enkeltpersoner bør du ha belegg for det, og det har du tydeligvis ikke når det kommer til mine vaner og holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kayia skrev:

Det er nok du som er lite overbevisende. Jeg har flere ganger fortalt på DOL hvilke vaner og handlemønster jeg har endret for å redusere eget fotavtrykk, inkl mhp reisevirksomhet. Dette har du tydeligvis ikke gått med deg, og innlegget i denne tråden blir derfor noe tynt når du ønsker å arrestere meg. Skal du ta enkeltpersoner bør du ha belegg for det, og det har du tydeligvis ikke når det kommer til mine vaner og holdninger.

Folk later som de er miljøbevisste, sitter en time i mørket under earth hour og kildesorterer søppla og soler seg i glansen. Samtidig er det visstnok en menneskerett å dra på et par ferieturer til varme strøk og et par tre langweekends til europeiske storbyer i året. Det stinker hykleri lang vei. Det burde vært rasjonering på flyreiser. Kun én flyreise hvert femte år. 

Anonymkode: 74a99...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk later som de er miljøbevisste, sitter en time i mørket under earth hour og kildesorterer søppla og soler seg i glansen. Samtidig er det visstnok en menneskerett å dra på et par ferieturer til varme strøk og et par tre langweekends til europeiske storbyer i året. Det stinker hykleri lang vei. Det burde vært rasjonering på flyreiser. Kun én flyreise hvert femte år. 

Anonymkode: 74a99...e24

Jeg gjentar, du vet ingenting om meg og min atferd så slutt å adresser den generelle holdningen din til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kayia skrev:

Jeg gjentar, du vet ingenting om meg og min atferd så slutt å adresser den generelle holdningen din til meg. 

Jeg snakker generelt om folk flest.

Anonymkode: 74a99...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kayia skrev:

Ja ser nå at det var en annen som mente at jeg løy. 

Folk flest er hyklere når det kommer til miljøet.

Anonymkode: 74a99...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest er hyklere når det kommer til miljøet.

Anonymkode: 74a99...e24

Hvis man må ha perfekt rulleblad for å få lov til være engasjert kan vi bare gi opp med en gang. Da er det bare Greta Thunberg som for lov til å være engasjert, og jeg tror ikke hun vil klare å redde jorden alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest er hyklere når det kommer til miljøet.

Anonymkode: 74a99...e24

Du kan godt kalle meg en hykler når det kommer til miljø, hvis du får noe ut av det.  Hvorfor skal du kalle meg og andre som du vet ingenting om hyklere?  Det er noe hyklerisk over å kalle folk flest hyklere og antyde der med at du er bedre selv.  Noen flyr aldri pga. flyredsel.  Blir de da mindre hyklere?  Hvor miljøbevist er du når det kommer til mat?  Dyrker du frukt og grønnsaker selv, og holder høner og kyr?

Anonymkode: 8cb83...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ISW skrev:

Mitt besøk på Island var nok litt preget av at det regnet stort sett hele tiden. Kjørte langs sydsiden av øya og så forsåvidt mye fint, men det gjør man jo i Norge også. Tror kanskje naturen er finere og mer øde om man kjører inn i landet (da trenger man 4wd) eller på nordsiden. 

Naturen på sydsiden av Island er forskjellig fra Norge.  Du kan også være uheldig med vær i Norge.  Island er kun bebygget langs kysten så det er helt øde hvis du kjører inn i landet og mange steder er det kun sand.  Det er veldig fint nordpå og vestpå og langt fra likt Norge.  Tro meg jeg kjenner Island veldig godt, jeg vet godt hvordan værforholdene kan være, men det gjør ikke Island likt Norge.  Fargene i naturen er forskjellige, og smaken av islandske lammekjøttet kommer av beite som er vegetasjon helt forskjellig fra andre steder.  Kjøttet er krydret innenifra:)

Anonymkode: 8cb83...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

USA! Har ikke vært der siden jeg var sånn 2 år. L.A, N.Y eller Miami vet jeg ikke. Hvem som er mest verdt å se.

Hawaii har jeg lyst til.

Australia hadde vært kult.

London! 
 

Tyskland.

Tyrkia, der har jeg vært, og liker meg veldig godt.

Polen har jeg vært, men bare Krakow. Kunne tenkt meg Warszawa. 
 

Paris eller Nice. 
 

Se mer av Italia. Har bare vært i Milano, Roma og Palermo. Kunne tenkt meg å se Bari, Venezia og Firenze.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.9.2020 den 9.17, Grendel skrev:

Hvis man må ha perfekt rulleblad for å få lov til være engasjert kan vi bare gi opp med en gang. Da er det bare Greta Thunberg som for lov til å være engasjert, og jeg tror ikke hun vil klare å redde jorden alene.

Ikke sant, det er behov for å nyansere klimautslippdebatten litt mer enn det en moralsk pekefinger kan bidra til. I Norge - som i vesten forøvrig - er det aleneforeldre med mange barn som bidrar til minst utslipp, rett og slett fordi de bor mange på få kvadrat, i større grad enn gjennomsnittet bruker kollektivtransport, reiser mindre på ferie og kjøper mindre klær og mat. Det er likevel ikke et mål at hele vesten skal ha trang økonomi, i og med at det gir andre samfunnsmessig belastninger som feks dårligere psykisk og fysisk helse. 

PS. Også Greta Tunberg reiser en del, og hun bidrar lite til felles samfunnproduksjon. Det er ikke gitt at hennes atferdsmønster  er utelukkende miljøvennlig, selv om hun reiser med båt og tog når hun forflytter seg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 9.50, AnonymBruker skrev:

Du kan godt kalle meg en hykler når det kommer til miljø, hvis du får noe ut av det.  Hvorfor skal du kalle meg og andre som du vet ingenting om hyklere?  Det er noe hyklerisk over å kalle folk flest hyklere og antyde der med at du er bedre selv.  

Anonymkode: 8cb83...941

Jeg er ikke bedre selv. Men jeg later ikke som jeg bryr meg for å få større glorie. Jeg gir faen fordi jeg forstår vi aldri kommer til å klare å løse miljøproblemene. Det går til helvete uansett. Da velger jeg heller å kose meg så lenge det går.

Anonymkode: 74a99...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...