Gå til innhold

Andre som har problemer med huske hvilken dag det er?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

F.eks. tro det er mandag, når det er søndag. Eller at der er fredag når det egentlig er onsdag. Det er bare rot.

Anonymkode: 0999a...82c

Om det ikke er særlig forskjell på hverdag og helg er ikke det så rart, synes jeg. For meg er forskjellen stor, og jeg roter ikke i hverdagen, men det har hendt jeg gjør det i lengre ferier. Tror ikke jeg noen gang har bommet med mer enn én dag.

Jeg roter lite ang dager, men det er jo fordi jeg jobber 5 dager, og har fri 2 dager hele tiden. I tillegg legger jeg inn møter, avtaler og aktiviteter inn i outlook, og får dermed et visuelt bilde av hva som skal skje kommende uke, slik at dagene har hvert sitt innhold. Jeg kan blande dagene i ferier, når det er færre ting som skjer.

For et par helger siden var vi på hyttetur med venner fra fredag til lørdag. Da vi kjørte hjem på lørdag, sa mannen min at han hadde søndagsfølelse. Jeg ble forvirret, for jeg var overbevist om at det VAR søndag 😄 Herlig da å ha en hel fridag til før jobb på mandag,  og i tillegg ha vært på tur med venner 😄

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

F.eks. tro det er mandag, når det er søndag. Eller at der er fredag når det egentlig er onsdag. Det er bare rot.

Anonymkode: 0999a...82c

Under corona-tiden med kun hjemmekontor, kunne jeg av og til lure på hvilken dag det egentlig var. 

Det har jeg stort sett kontroll på - også i ferier - av en eller annen grunn. Enkelte dager glipper det, men det gjør det selvsagt for alle tror jeg når alle dager blir helt like, men jeg er opptatt av å lage litt forskjell på hverdag og helg selv om jeg ikke er på jobb de ukene også. Det å forsøke å holde orden på de årstall og datoer jeg kan, har vært viktig for meg opp igjennom hele livet.

PS: Jeg kan også spørre Siri på iPhonen "hvilken dag er det i dag?" og hun informerer om dag og dato, og går ut ifra at Google assistant kan det samme :) 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...