Gå til innhold

Det er mye hat og dritt på DOL nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er en eller flere, men det er altså så dårlig stemning her i forhold til slik det pleide å være. Ord om idioti og eupf, og hvem som fortjener behandling og ikke. Det er blitt riktig så ukoselig her. Jeg kan diskutere skarpt selv, og har sikkert trått over streken selv. Men nå føler jeg att det er noen som forsurer miljøet noe helt utrolig. En eller flere som kritiserer alt og alle, på en ganske bøllete grov måte.

 

Man skal liksom stå til doms for ting man snakker om når man søker hjelp og info om sin psyke. Latterliggjøring og hets. Nei, DOL begynner å skli ut. Personlig kunne jeg sikkert vært flinkere til å ikke svare på tiltale, men jeg blir provosert og tar i gjen.

Anonymkode: 6a861...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er en eller flere, men det er altså så dårlig stemning her i forhold til slik det pleide å være. Ord om idioti og eupf, og hvem som fortjener behandling og ikke. Det er blitt riktig så ukoselig her. Jeg kan diskutere skarpt selv, og har sikkert trått over streken selv. Men nå føler jeg att det er noen som forsurer miljøet noe helt utrolig. En eller flere som kritiserer alt og alle, på en ganske bøllete grov måte.

 

Man skal liksom stå til doms for ting man snakker om når man søker hjelp og info om sin psyke. Latterliggjøring og hets. Nei, DOL begynner å skli ut. Personlig kunne jeg sikkert vært flinkere til å ikke svare på tiltale, men jeg blir provosert og tar i gjen.

Anonymkode: 6a861...902

Det har jeg ikke lagt merke til. Det er riktig trivelig her nå i forhold til "gode" gamle dager når det virkelig gikk hardt for seg (sør vs morsk, osv).

Anonymkode: d861b...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var verre for noen uker siden (eller litt lenger - dårlig tidsoppfatning), men tror at admin muligens har slått hardere ned på ufin opførsel og at de ikke når frem slik de gjerne vil med sin ufinhet siden innlegg slettes/skjules. Om det følges opp på annen måte vet jeg jo ikke, men hadde vært fornuftig...

Men ang. å så tvil om andres behandling, rett til behandling, hvor mye behandling man bør få osv. (behandling kan også være innleggelser her), mener jeg at vi ikke har noen verdens ting med og at dette får være opp til den det gjelder og behandler(e). Om man får mange medisiner, god samtaleoppfølgning og/eller mange innleggelser, vil jeg ikke si at det bety at vedkommende er "heldig". Jeg tenker at det betyr at vedkommende på en eller annen måte har et høyt lidelsestrykk og har behov for hjelp, men det er bra at h*n er blitt fanget opp og får hjelp av psykiatrien. Det er fint at noen får det og flere skulle nok ha fått det. Det at andre er misunnelig, sure og bitre for at de selv ikke får hjelp og da må rakke ned på andre pga. det, er et personlighetstrekk jeg ikke hadde vært spesielt stolt av å inneha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er relativt ny her, men jeg må si at jeg er overrasket over den manglende støtten som mange ofte får. Svarer er ofte; du har sikkert eupf og bare skriker høyt. Jeg har aldri noensinne møtt så mye stigma rundt den diagnosen som her inne.

 

Anonymkode: 6eace...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er relativt ny her, men jeg må si at jeg er overrasket over den manglende støtten som mange ofte får. Svarer er ofte; du har sikkert eupf og bare skriker høyt. Jeg har aldri noensinne møtt så mye stigma rundt den diagnosen som her inne.

 

Anonymkode: 6eace...9f4

Ja ellers så er det ofte å se kommentarer om at "du forsurer forumet" kun pga at noen forteller sin mening, og hets mot aspergere og at du kan umulig ha asperger om du er sånn og sånn. 

Anonymkode: 92a15...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Admin skrev:

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette.

Admin

99% av alt hat og hets her utføres av AnonymBruker. Det er for enkelt å lire av seg alt mulig dritt under vissheten at man framstår anonym.

Jeg etterlyser strengere kontroll med AnonymBruker. F.eks å nekte hetsere å poste som anonym, eller å deanonymisere innlegg fra hetsere. Det kunne hatt en fin preventiv effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ISW skrev:

99% av alt hat og hets her utføres av AnonymBruker. Det er for enkelt å lire av seg alt mulig dritt under vissheten at man framstår anonym.

Jeg etterlyser strengere kontroll med AnonymBruker. F.eks å nekte hetsere å poste som anonym, eller å deanonymisere innlegg fra hetsere. Det kunne hatt en fin preventiv effekt. 

Dette støtter jeg fult og helt og er én av grunnene til at jeg er for at anonym bruker-funksjonen bør avskaffes eller begrenses. Det er så vidt jeg kan se anonyme brukere, som i stor grad står for hets og negative uttalelser på forumet og som kommer med ufine og upassende bemerkninger/kommentarer til andre brukere. Det er allerede en lavere terskel for å gjøre dette i sosiale medier når man ikke sitter ansikt til ansikt fremfor en person og ikke med sitt fulle navn på et anonymt internett, men terskelen blir ytterligere lavere når anonymiteten blir fullstendig.

Jeg er også enig med @ISW at det burde fått mer konsekvens for den enkelte bruker å opptre ufint. Jeg forstår at mange her kan være sårbare i dårlige perioder av sin sykdomsprosess eller -periode, men det fratar en likevel ikke for ansvar å oppføre seg som noenlunde dannet menneske. Det er få brukere her som ser ut til å være i en slik forfatning at de ikke ser ut til å vite hva de holder på med uansett, dvs. at de er tilregnelige og må kunne stilles til ansvar og man bør kunne forvente noe. Jeg håper i hvert fall at dette kan tas opp til vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er relativt ny her, men jeg må si at jeg er overrasket over den manglende støtten som mange ofte får. Svarer er ofte; du har sikkert eupf og bare skriker høyt. Jeg har aldri noensinne møtt så mye stigma rundt den diagnosen som her inne.

 

Anonymkode: 6eace...9f4

Det er dessverre enkelte fastgrodde karakteristika og kunnskapsløse utdaterte, generaliserende, fordummende fordommer som går igjen her. 
 

Det syns jeg er leit for de utsatte. Vi kan bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et spark mot anonyme. Noen av dere vil til og med forby oss å delta her. Vi er sure, misunnelige, onde osv osv. Jeg er anonym og passer ikke inni det dere beskriver. Jeg er anonym og har ogs fått mye sure kommentarer fra både anonyme og de med nic. Jeg blir oftere oversett og blir oftere missforstått. Like mye fra de med nic. Kanskje det er ytterst få anonyme som lager kvalme? Og kanskje det til og med er en med kjent nic som holder på med hets som anonym?. Jeg har vært her i mange år og har oppført meg fint. Jeg har likt meg her men føler mer og mer at jeg ikke er velkommen.

 

Anonymkode: c101d...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda et spark mot anonyme. Noen av dere vil til og med forby oss å delta her. Vi er sure, misunnelige, onde osv osv. Jeg er anonym og passer ikke inni det dere beskriver. Jeg er anonym og har ogs fått mye sure kommentarer fra både anonyme og de med nic. Jeg blir oftere oversett og blir oftere missforstått. Like mye fra de med nic. Kanskje det er ytterst få anonyme som lager kvalme? Og kanskje det til og med er en med kjent nic som holder på med hets som anonym?. Jeg har vært her i mange år og har oppført meg fint. Jeg har likt meg her men føler mer og mer at jeg ikke er velkommen.

 

Anonymkode: c101d...b89

Hvorfor tar du det personlig når det ikke er deg det gjelder? Alle vet jo at de fleste AB oppfører seg, men at det er noen som ikke gjør det er det jo ikke tvil om. Derfor blir anonym bruker spesielt nevnt i tråder som denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Glitter skrev:

Hvorfor tar du det personlig når det ikke er deg det gjelder? Alle vet jo at de fleste AB oppfører seg, men at det er noen som ikke gjør det er det jo ikke tvil om. Derfor blir anonym bruker spesielt nevnt i tråder som denne. 

Hadde ikke regnet med forståelse. Men det er en tydelig generalisering av anonyme fra en del brukere. 

Anonymkode: c101d...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke regnet med forståelse. Men det er en tydelig generalisering av anonyme fra en del brukere. 

Anonymkode: c101d...b89

Noen er veldig ivrige på å klage over de hersens AB-ene. Men det er stort sett bare når de er uenige med dem da. 😂

Anonymkode: b5421...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke regnet med forståelse. Men det er en tydelig generalisering av anonyme fra en del brukere. 

Anonymkode: c101d...b89

Skriv med nick da?

Anonymkode: d861b...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skriv med nick da?

Anonymkode: d861b...b4d

Klarer ikke det pga min psykiske lidelse. Klarer så vidt å skrive som anonym. 

Anonymkode: c101d...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke det pga min psykiske lidelse. Klarer så vidt å skrive som anonym. 

Anonymkode: c101d...b89

Hvilken psykisk lidelse hindrer noen i å skrive med nick? 🤔

Anonymkode: 83237...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enda et spark mot anonyme. Noen av dere vil til og med forby oss å delta her. Vi er sure, misunnelige, onde osv osv. Jeg er anonym og passer ikke inni det dere beskriver. Jeg er anonym og har ogs fått mye sure kommentarer fra både anonyme og de med nic. Jeg blir oftere oversett og blir oftere missforstått. Like mye fra de med nic. Kanskje det er ytterst få anonyme som lager kvalme? Og kanskje det til og med er en med kjent nic som holder på med hets som anonym?. Jeg har vært her i mange år og har oppført meg fint. Jeg har likt meg her men føler mer og mer at jeg ikke er velkommen.

 

Anonymkode: c101d...b89

Jeg skrev at anonyme kom med 99% av dritten. Det er ikke det samme som at 99% av anonyme skriver dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ISW skrev:

Jeg skrev at anonyme kom med 99% av dritten. Det er ikke det samme som at 99% av anonyme skriver dritt. 

Bra svart.😊

Anonymkode: c101d...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...