Gå til innhold

Det er mye hat og dritt på DOL nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, laban skrev:

Det er jo ikke usannsynlig at noen kan finne på å gjøre det iblant. Men det er et stykke fra det og til det jeg siterte: De fleste med nick bruker anonymfunksjonen for å spre dritt. Ingen er unntatt regelen. 

Ja. Det er det. Jeg leste ikke så nøye før jeg svarte ser jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Krapylium skrev:

Eller skal rette på meg selv der, begge to kunne komme med fornuftige innlegg til andre brukere.. men de likte fighten de i mellom..

Tror de elsket å hate hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at mange opptrer snilt når de bruker nicket sitt, men er stygg som faen selv når de skriver som anonymt. Stoler ikke på noen her nesten nå. Alle Nick kan være ulver i fåreklær. Tenk deg, de nickene du trodde var stødige, snille og støttende er som stygge sataner som anonym. 

Anonymkode: cb65e...ed5

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Jeg er relativt ny her, men jeg må si at jeg er overrasket over den manglende støtten som mange ofte får. Svarer er ofte; du har sikkert eupf og bare skriker høyt. Jeg har aldri noensinne møtt så mye stigma rundt den diagnosen som her inne.

 

Anonymkode: 6eace...9f4

Hei, 

Jeg ser at det ofte kommer en og annen kommentar av den typen du gjengir, men synes det er synd om det er de eneste kommentarene det legges merke til. I de aller fleste tråder, så vil flertallet skrive støttende. 

Enig i at personer med eupf alt for ofte blir utsatt for stigmatiserende kommentarer. Men jeg tror ikke nødvendigvis det er ønskelig at det kun skriver direkte støttende kommentarer. Noen ganger ligger det minst like mye omtanke i å ta det som blir skrevet så mye på alvor at man også motsier ting man er uenig i. 

Jeg synes ikke muligheten til å bruke anonym bruker bør fjernes, men samtidig vil det ofte være slik at de som gjør seg selv "gjenkjennelige" vil få mer ivaretakende kommentarer. Det er noe med at når man kjenner en persons historie - ofte ganske vanskelige historie - så vil den umiddelbare impulsen man får når et nytt innlegg leses, være empatisk og støttende. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver mer anonymt nå enn før. Fordi jeg har vært her så lenge. Hadde jeg skrevet alt under nick, kunne jeg blitt gjennkjent av noen. Selv om det ikke er sikkert.

Anonymkode: 6a861...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at mange opptrer snilt når de bruker nicket sitt, men er stygg som faen selv når de skriver som anonymt. Stoler ikke på noen her nesten nå. Alle Nick kan være ulver i fåreklær. Tenk deg, de nickene du trodde var stødige, snille og støttende er som stygge sataner som anonym. 

Anonymkode: cb65e...ed5

Påstanden din kan nok stemme for noen men jeg tror at den langt ifra stemmer for flertallet av de som velger å skrive med brukernavn. Jeg ser jo også at det er svært mange anonyme brukere som faktisk legger mye tid og krefter i svarene sine, men en ser jo bl.a. av denne tråden at vi mennesker er flinkere til å legge merke til det negative rundt oss enn det positive dersom vi bevisst ikke arbeider mot det. Man velger sin egen måte å tenke på: "dette skal jeg huske og komme på til senere" eller "dette må jeg virkelig ikke glemme". Samme situasjon og utgangspunkt, men to forskjellige måter å tenke på. Det beskrives nærmere bl.a. i boken "Tankevirus" av en forfatter jeg ikke husker navnet på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...