Gå til innhold

Det er mye hat og dritt på DOL nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hetser ingen smen skriver alltid som anonym. Grunnen til det er at min kombinasjon av diagnose, livssituasjon og utdannelse ikke er så vanlig. Jeg bryr meg ikke om de som henger her inne, så kunne ha skrevet med nic for dere .Men jeg vil helst unngå at folk jeg kjenner i det virkelige liv ,vis de skulle forvillet seg innom på DOL,  skulle kunne bla seg igjennom mitt facte nic og legge to og to sammen å vite at det er jeg som skriver her.

Veldig skjeldent jeg spør om noe selv her inne, men bruker av og til utdannelse min og erfaring til å svare andre.  Blir det slutt på å skrive anonymt så kommer ikke jeg til å skrive her mer.

Men jeg Irriterer meg også på noen brukere som kommer med de samme påstandene gang etter gang, spesielt de som får gode svar også det gang etter gang ,men det går fortsatt ikke inn. Noen er også ute etter å såre og er frekk.  Men jeg tenker at på et forum for psykisk syke bør det være litt god takhøyde også for disse.

Og så er det noen som lett lar seg krenke, kanskje det går ann å jobbe litt med sin egen krenkbarhet? Hva noen anonyme på nett mener, trenger en vel strengt tatt ikke ta så seriøst. Det går ann å se for seg at det er den største idiot av en taper som svarer .

Anonymkode: 92cc9...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ISW skrev:

99% av alt hat og hets her utføres av AnonymBruker. Det er for enkelt å lire av seg alt mulig dritt under vissheten at man framstår anonym.

Jeg etterlyser strengere kontroll med AnonymBruker. F.eks å nekte hetsere å poste som anonym, eller å deanonymisere innlegg fra hetsere. Det kunne hatt en fin preventiv effekt. 

Deanonymiserer innlegg er ikke mulig i programvaren. Men om noen begår regelbrudd under nick eller som anonymbruker så gir det fortsatt like mye reaksjoner fra min side. Jeg har tidligere prøvd noe av det du nevner, nemlig å fjerne muligheten for å poste som anonymbruker, resultatet de gangene har blitt at personene oppretter andre profiler hvor de bedriver hets og krangler med seg selv og andre også har de sin egen profil hvor de poster "snille" poster.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke lagt merke til. Det er riktig trivelig her nå i forhold til "gode" gamle dager når det virkelig gikk hardt for seg (sør vs morsk, osv).

Anonymkode: d861b...b4d

De hadde i d minste nick, og gikk stort sett på hverandre.. og hadde diskusjoner.. ikke hyggelige men ja.. nå er d noen innom som bare spyr ut galle rett å slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller skal rette på meg selv der, begge to kunne komme med fornuftige innlegg til andre brukere.. men de likte fighten de i mellom..

Endret av Krapylium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Admin skrev:

Deanonymiserer innlegg er ikke mulig i programvaren. Men om noen begår regelbrudd under nick eller som anonymbruker så gir det fortsatt like mye reaksjoner fra min side. Jeg har tidligere prøvd noe av det du nevner, nemlig å fjerne muligheten for å poste som anonymbruker, resultatet de gangene har blitt at personene oppretter andre profiler hvor de bedriver hets og krangler med seg selv og andre også har de sin egen profil hvor de poster "snille" poster.

Admin

Løser det ikke mye om anonymfunksjonen avskaffes på psykiatriforumet sånn at alle må skrive med nick? 

Anonymkode: cb65e...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løser det ikke mye om anonymfunksjonen avskaffes på psykiatriforumet sånn at alle må skrive med nick? 

Anonymkode: cb65e...ed5

Og dette følte du deg nødt til å skrive som anonymt?

Anonymkode: 92a15...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løser det ikke mye om anonymfunksjonen avskaffes på psykiatriforumet sånn at alle må skrive med nick? 

Anonymkode: cb65e...ed5

Vi vil i aller størst grad beholde AB funksjonen da noen temaer er rimelig sensitive, samt at noen ikke vil knytte alle opplysningene til sin bruker.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Admin skrev:

Deanonymiserer innlegg er ikke mulig i programvaren. Men om noen begår regelbrudd under nick eller som anonymbruker så gir det fortsatt like mye reaksjoner fra min side. Jeg har tidligere prøvd noe av det du nevner, nemlig å fjerne muligheten for å poste som anonymbruker, resultatet de gangene har blitt at personene oppretter andre profiler hvor de bedriver hets og krangler med seg selv og andre også har de sin egen profil hvor de poster "snille" poster.

Admin

Deanonymisering i etterkant må da være brudd på regelverk for å drive et forum 

Anonymkode: 2ad15...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som vil ha bort de anonyme. Når man sier at det bare er noen få av de anonyme som lager kvalme , hvorfor skal alle anonyme straffes for det? Bare noen få av de med nic forteller åpent om vanskelige ting i livet sitt og deler ærlig ang psykiske plager. Er det bare positivt å stenge ute de anonyme?. Er det ingen fordeler med muligheten til å skrive anonymt?. Når man går i terapi er personvern svært viktig for å tørre å åpne seg. For noen er det vanskeligere enn andre å snakke om personlige ting. Jeg har personlig blitt mye mer såret av folk med nic enn de anonyme. At en anonym kommer med nedsettende kommentarer svir mindre enn om en « kjent» med nic kommer med kritikk( eller det de liker å kalle konstruktiv kritikk😊). En del med nic har fått en slags status her inne slik at deres ord veier ofte  mye mer enn anonyme uttalelser. 
 

Anonymkode: c101d...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som vil ha bort de anonyme. Når man sier at det bare er noen få av de anonyme som lager kvalme , hvorfor skal alle anonyme straffes for det? Bare noen få av de med nic forteller åpent om vanskelige ting i livet sitt og deler ærlig ang psykiske plager. Er det bare positivt å stenge ute de anonyme?. Er det ingen fordeler med muligheten til å skrive anonymt?. Når man går i terapi er personvern svært viktig for å tørre å åpne seg. For noen er det vanskeligere enn andre å snakke om personlige ting. Jeg har personlig blitt mye mer såret av folk med nic enn de anonyme. At en anonym kommer med nedsettende kommentarer svir mindre enn om en « kjent» med nic kommer med kritikk( eller det de liker å kalle konstruktiv kritikk😊). En del med nic har fått en slags status her inne slik at deres ord veier ofte  mye mer enn anonyme uttalelser. 
 

Anonymkode: c101d...b89

Er helt enig i dette. Det er gjerne de med nic som kommer med oppgulp av verste kvalitet. 

Anonymkode: 92a15...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig i dette. Det er gjerne de med nic som kommer med oppgulp av verste kvalitet. 

Anonymkode: 92a15...43e

Det er ikke min oppfatning. 

Men jeg er enig i at AB ikke bør avskaffes, men at de som bruker AB for å spre dritt bør bli det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dette følte du deg nødt til å skrive som anonymt?

Anonymkode: 92a15...43e

Og dette følte du deg nødt til å svare meg som anonym? 😂

Anonymkode: cb65e...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Glitter skrev:

Det er ikke min oppfatning. 

Men jeg er enig i at AB ikke bør avskaffes, men at de som bruker AB for å spre dritt bør bli det. 

Problemet er at mange opptrer snilt når de bruker nicket sitt, men er stygg som faen selv når de skriver som anonymt. Stoler ikke på noen her nesten nå. Alle Nick kan være ulver i fåreklær. Tenk deg, de nickene du trodde var stødige, snille og støttende er som stygge sataner som anonym. 

Anonymkode: cb65e...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at mange opptrer snilt når de bruker nicket sitt, men er stygg som faen selv når de skriver som anonymt. Stoler ikke på noen her nesten nå. Alle Nick kan være ulver i fåreklær. Tenk deg, de nickene du trodde var stødige, snille og støttende er som stygge sataner som anonym. 

Anonymkode: cb65e...ed5

Ja er helt enig i dette. De fleste med nick bruker anonymfunskjonen for å spre dritt. Ingen er unntatt regelen. 

Anonymkode: 92a15...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at mange opptrer snilt når de bruker nicket sitt, men er stygg som faen selv når de skriver som anonymt. Stoler ikke på noen her nesten nå. Alle Nick kan være ulver i fåreklær. Tenk deg, de nickene du trodde var stødige, snille og støttende er som stygge sataner som anonym. 

Anonymkode: cb65e...ed5

Ja, det er sant. Har tenkt samme tanken selv, men. Hva skal man gjøre annet enn å håpe at admin tar seg av slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at mange opptrer snilt når de bruker nicket sitt, men er stygg som faen selv når de skriver som anonymt. Stoler ikke på noen her nesten nå. Alle Nick kan være ulver i fåreklær. Tenk deg, de nickene du trodde var stødige, snille og støttende er som stygge sataner som anonym. 

Anonymkode: cb65e...ed5

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er helt enig i dette. De fleste med nick bruker anonymfunksjonen for å spre dritt. Ingen er unntatt regelen. 

Anonymkode: 92a15...43e

De fleste med nick, intet mindre - og ingen unntak. Hm. Hvordan vet dere dette? Jeg tar det ikke personlig, jeg synes bare det er en litt underlig teori - som stadig gjentas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

 

De fleste med nick, intet mindre - og ingen unntak. Hm. Hvordan vet dere dette? Jeg tar det ikke personlig, jeg synes bare det er en litt underlig teori - som stadig gjentas.

Du vet du kommenterer på et forum hvor mange er psykisk syke eller i psykisk ubalanse? Det kan nok påvirke tankemåten. Paranoid kan man også være. 

Jeg tilhører den siste kategorien og drar herfra nå. Orker ikke dette med den mistenksomheten og usikkerheten. Alle er i mine øyne potensielle "overgripere", derfor har jeg ingenting her å gjøre lenger. 

Anonymkode: 83237...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

 

De fleste med nick, intet mindre - og ingen unntak. Hm. Hvordan vet dere dette? Jeg tar det ikke personlig, jeg synes bare det er en litt underlig teori - som stadig gjentas.

Ja de fleste gjør jo ikke det, men noen gjør det sikkert. Uten at jeg vet hvem "noen" er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitter skrev:

Ja de fleste gjør jo ikke det, men noen gjør det sikkert. Uten at jeg vet hvem "noen" er. 

Det er jo ikke usannsynlig at noen kan finne på å gjøre det iblant. Men det er et stykke fra det og til det jeg siterte: De fleste med nick bruker anonymfunksjonen for å spre dritt. Ingen er unntatt regelen. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...