andreandre Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 jeg er en gutt på 18 år og jeg er ganske tynn,jeg er ca1.83 høy og veier ikke mer enn 60kg. jeg er kraftig i beina/lårene men magen,brystet, og armene er veldig tynn. hva er galt jeg spiser normalt og litt til, er det noe jeg kan få på apoteket for å få lagt på meg litt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei andreandre, Når jeg sammenligner BMI og alder, er du litt tynn, ja. For meg høres det ut som om du kan ha godt av å bygge litt muskler i disse områdene du er tynn, samtidig som du øker kaloriene du spiser. Øke kaloriene kan du gjøre ved å bare spise mer, eller også sørge for at det du spiser er mer kaloririkt. Dersom du vil, kan du kjøpe noe som heter Afi-Nutrin eller Semper på apoteket. Dette er et pulver som du blander ut i melken din – eller annen mat – for å øke kalori- og proteininnholdet. Men du trenger ikke gjøre dette. Du kan bare prøve å spise litt mer hver dag, eller være litt mer raus med bruken av vegetabilske oljer i matlagingen, og f.eks knaske noen nøtter eller solsikkefrø til snacks. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fysioterapeut Ole Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Ellers saa drar du til Sverige (hvis du bor naere grensen) og kjoeper et "weight gain" produkt der. Dette er et pulver med karbohydrater og protein. Det er av hoey kvalitet og prisene er MYE lavere enn paa apoteket og i Norge. Det er vel ogsaa mulig aa bestille det fra Sverige via Internett. Naa anbefaler jeg deg aa kjoepe en 5 kgs boks med en gang, da blir det mye billigere. Twinlab har gode produkter som blander seg lett ut i skummet melk og smaker godt (ikke minst). Mange kjoeper seg en 1 kgs boks og tar 3 spiseskjeder en gang om dagen - det er bortkastede penger. Det lureste er aa veie opp produktet og regne ut kaloriene slik at du faar en drikk med 200 - 300 kcal ogsaa drikker du den ETTER de vanlige maaltidene dine. Da har du 600 - 900 kcal ekstra per dag! Ellers anbefaler jeg deg aa kjoepe deg noen boeker om ernaering, spesifikt for kroppsbygging helst. Men ogsaa en bok som dekker grunnleggende ting. Jeg vet de har en knall bok paa www.healthforlife.com. Den er paa English hvis det er greit. Og tilslutt - begynn aa trene litt med vekter hvis du ikke allerede gjoer det. Igjen - skaff noen boeker og gjoer det riktig. Husk at aa bare legge paa deg fett - det kommer bare til aa henge der og kommer aldri til nytte. Muskler er mye tyngre enn fett og er nyttige. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.