Gå til innhold

Hvorfor får så mange uføre folk barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor klarer de å få barn, men ikke å jobbe? Snakker nå om de som får barn mens de er for syke til å arbeide. 

Er vel ingen menneskerett å få barn? 

Anonymkode: 4e0b0...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange grunner til at folk ikke kan jobbe. Kategorisk kan man ikke si att uføre ikke bør få barn. Som ufør grunnet schizofreni har jeg heldigvis ingen barn.

Anonymkode: 556fd...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer de å få barn, men ikke å jobbe? Snakker nå om de som får barn mens de er for syke til å arbeide. 

Er vel ingen menneskerett å få barn? 

Anonymkode: 4e0b0...083

Det er en menneskerett, men bare i bokstavelig forstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer de å få barn, men ikke å jobbe? Snakker nå om de som får barn mens de er for syke til å arbeide. 

Er vel ingen menneskerett å få barn? 

Anonymkode: 4e0b0...083

Hvorfor synes du det er rart? Er det utenkelig for deg at man kan fungere på noen områder, men ikke andre? 

Anonymkode: f1a20...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer de å få barn, men ikke å jobbe? Snakker nå om de som får barn mens de er for syke til å arbeide. 

Er vel ingen menneskerett å få barn? 

Anonymkode: 4e0b0...083

Mener du at funksjonshemmede ikke skal få barn?  Blinde, døve eller de som sitter i rullestol (mange av dem kan være uføretrygdet) skal ikke få barn.  Det er ikke sykdom å sitte i rullestol, men det er en funksjonshemning.  Du må definere bedre for deg selv og oss andre hvem er for "syke" og hvem kan ikke ta hvilken som helst jobb før vi kan svare deg.

En tømrer kan ikke fortsette i sitt yrke etter å ha havnet i rullestol, men det vil være en større sjanse for en lærer.  Mener du at de som har hatt et fysisk arbeid før de havnet i rullestol skal ikke få barn, fordi de får uføretrygd, men de som har en annen type arbeid og greier å jobbe videre innenfor sitt yrke skal kunne få det?  Hvis du mener det så vær så snill og vis meg argumentene for det.

Anonymkode: 9fe0c...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor synes du det er rart? Er det utenkelig for deg at man kan fungere på noen områder, men ikke andre? 

Anonymkode: f1a20...603

Hvilke diagnoser er det snakk om da der da man fungerer med å ha barn (som krever utrolig mye av en), men ikke i en jobb? 

Anonymkode: 4e0b0...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer de å få barn, men ikke å jobbe? Snakker nå om de som får barn mens de er for syke til å arbeide. 

Er vel ingen menneskerett å få barn? 

Anonymkode: 4e0b0...083

Du vet at det i utgangspunktet kreves to for å lage barn eller? Inseminering er jo så klart en mulighet, men det er neppe den form for befruktning de uføre driver mest med. Vil tro at par der en er ufør, som velger å få barn, klarer å fordele oppgavene slik at den med begrensinger takler jobben. Tilrettelegging i arbeidslivet fungerer ikke like bra. Det er høye krav til produktivitet og noen trenger så mye tilrettelegging at det ikke er praktisk gjennomførbart. Man er ikke nødvendigvis sengeliggende 24 timer i døgnet selv om man er ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk spørsmål. Samme som jeg skal spørre deg hvorfor det er så mange fordomsfulle folk. Klarer du ikke tenke selv?

Anonymkode: 17ffa...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer man ikke arbeide så klarer man ikke ha barn heller.. Typisk også at disse uføre ikke bare får 1 barn, men gjerne 3-4 barn. 

Anonymkode: 4e0b0...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer man ikke arbeide så klarer man ikke ha barn heller.. Typisk også at disse uføre ikke bare får 1 barn, men gjerne 3-4 barn. 

Anonymkode: 4e0b0...083

Er du selv ufør og bitter på at du ikke har barn? Tenkte meg det ja.

Anonymkode: 17ffa...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du selv ufør og bitter på at du ikke har barn? Tenkte meg det ja.

Anonymkode: 17ffa...a48

Hva med å holde deg til tema istedenfor å drive brukerdebatt? Det er ikke lov. 

Anonymkode: 4e0b0...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kanskje at uføre burde steriliseres med en gang de blir uføre?  Du mener kanskje også at de bør pålegges sølibat med engang de blir erklært uføre?

Anonymkode: 9fe0c...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å holde deg til tema istedenfor å drive brukerdebatt? Det er ikke lov. 

Anonymkode: 4e0b0...083

Det var akkurat innenfor tema.  Har du barn?

Anonymkode: 9fe0c...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var akkurat innenfor tema.  Har du barn?

Anonymkode: 9fe0c...973

Jeg er ikke ufør så det har vel ikke noe å si for tema. 

Anonymkode: 4e0b0...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ufør så det har vel ikke noe å si for tema. 

Anonymkode: 4e0b0...083

Nå spurte jeg ikke om du var ufør, men om du hadde barn.

Anonymkode: 9fe0c...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å holde deg til tema istedenfor å drive brukerdebatt? Det er ikke lov. 

Anonymkode: 4e0b0...083

Brukerdebatt, ja. Muligens er det deg som ikke tåler spørsmål eller kommentarer som går på deg selv, for da trykker du på alarmknappen sånn at admin kommer og sletter? Bare vent, dette og spørsmålet om du har barn kommer til å bli slettet av admin i løpet av dagen fordi du -en anonym bruker- ikke tåler slikt. 

Garantert at admin nå kommer til å rydde i tråden, enten pga "negativ brukerdebatt" eller fordi tråden ikke holder seg til tema. 

Jeg synes det bør være lov å stille et slikt spørsmål når du kommer med hentydninger om at uføre ikke bør ha barn. Vet du at du med det har rammet mange her inne? 

Anonymkode: ab693...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å holde deg til tema istedenfor å drive brukerdebatt? Det er ikke lov. 

Anonymkode: 4e0b0...083

Er ikke lov?? Jeg kommer bare med antakelser, akkurat som deg. Eller vil du legge frem kilder på påstanden din?  Tenkte meg det ja.

Anonymkode: 17ffa...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det bør være lov å stille et slikt spørsmål når du kommer med hentydninger om at uføre ikke bør ha barn. Vet du at du med det har rammet mange her inne? 

Ts. har sagt at h*n ikke er uføretrygdet, men svarer ikke på om h*n har barn.  Noen ganger er det slik at ens bitterhet går ut over andre.  Det å si at uføretrygdede ikke skal ha barn er på linje med å sterilisere epilektere og tatere før i tiden.

Jeg er også litt usikker på om hva ts. mener om et par hvor den ene er uføretrygdet og den andre ikke.  

Anonymkode: 9fe0c...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Hvilke diagnoser er det snakk om da der da man fungerer med å ha barn (som krever utrolig mye av en), men ikke i en jobb? 

Anonymkode: 4e0b0...083

Det er ikke alle uføretrygdede med diagnoser.  Det kan neppe kalles en diagnose å sitte i rullestol, eller å mangle en arm.  

Anonymkode: 9fe0c...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvordan du tenker. Jeg har selv to små under 3 år og det er utrolig hardt arbeid. Har hatt mange jobber, men ingen så krevende som mamma-jobben. Her må vi være PÅ 24/7, løfte rundt på de små og være mentalt til stedet hele tiden. Psyken bør være sterk og fysikken likeså. Jeg utredes for revmatisk sykdom nå og tenker at om jeg hadde blitt gravid igjen nå, måtte eneste utvei blitt abort. Både av hensyn til min egen helse og barnet.

Vil si de fleste diagnoser som gjør en arbeidsufør ikke er forenelig med en travel småbarnshverdag. Så tenker vel at de uføre som får flere barn allerede har hjelpeapparatet godt inni bilde. Både helsestasjonen, familievern og barnevern. For ingen kan tvinge deg til å la være å få barn, men de kan tvinge deg til at det må skje med hjelp. Og tror de aller fleste som er syke(uføre med små barn innser dette og setter stor pris på denne hjelpen selv.

Anonymkode: 574e5...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...