Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei! Jeg leste i bladet "i form" at kostholdet kunne ha stor betydning for synet vårt. Dette har jeg også hørt av en optiker. Etter at jeg begynte å spise mye gulrøtter har jeg faktisk merket at synet har blitt bedre. Er det andre matvarer som har positiv virkning på synet vårt??? I så fall, hvilke???? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Vitamin A, B-kompleks, nypevitamin C-kompleks og vitamin E er alle generelt gunstige for øynene og synet. Naturlige vit A-kilder: Tran, lever, gulrøtter, grønne og gule grønnsaker, egg, melk og meierivarer, margarin og gule frukter. Naturlige vit B-kilder: Ølgjær, ris med skall, hel hvete, havremel, peanøtter, melk, innmat, kjøtt, fisk, de fleste grønnsaker, egg. Naturlige vit C-kilder: Sitrusfrukter, bær, grønne grønnsaker, bladgrønnsaker, tomater, blomkål, poteter. Naturlige vit E-kilder: Hvetekim, soyabønner, vegetabilske oljer, brokkoli, rosenkål, bladgrønnsaker, spinat, hele frøkorn, grovmalt mel og egg. (kilde: Earl Mindell "Vitaminguiden", Orion Forlag) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Godt svar fra Birdie! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.