Gå til innhold

Kvinner hvordan ser dere på menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på Orange is the new black, for annen gang. Og som siste gang så biter jeg meg merke i att mannfolk fremstilles som ganske enkle, veldig sleske og kåte. De svikter når det gjelder og de er ekle mot damene. Nå vet jeg ikke hvor representativt den manusforfatterens mannsyn er, men hvordan ser egentlig kvinner på menn?

Anonymkode: a2373...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser på de som individer på lik linje med kvinner. Finnes dårlige personer blant både kvinner og menn. Når det gjelder å skulle være mer enn vennskapelig så er jeg redd menn. Men det er på grunn av ting jeg har vært utsatt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på Orange is the new black, for annen gang. Og som siste gang så biter jeg meg merke i att mannfolk fremstilles som ganske enkle, veldig sleske og kåte. De svikter når det gjelder og de er ekle mot damene. Nå vet jeg ikke hvor representativt den manusforfatterens mannsyn er, men hvordan ser egentlig kvinner på menn?

Anonymkode: a2373...795

De fleste menn jeg kjenner er snille, omsorgsfulle og hjelpsomme, men det finnes jo både kvinner og menn som er av den typen man helst bør ligge unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Og når jeg ser på film så fremstilles kvinnen som sutrete, et offer, alltid den fornuftige, den bekymrede, den bedratte. American Pie var veldig in når jeg var yngre, morsomme filmer, men framstillinga av kvinner liker jeg ikke. Det er alltid kvinnene som legges ned. Mens menn blir vinnere jo fler kvinner de har hatt. 
 

Ja hvordan ser jeg på menn? Jeg er nok litt gammeldags. Jeg sier ikke til andre hvordan de skal leve. Men jeg synes folk nå er veldig løse. Har sex med alt og alle. Jeg klarer ikke synes synd på folk som får kjønnssykdommer, når de er så dumme å drikker seg drita, «oops jeg ble gravid :( , har fått kjønnssykdom». 
huff og huff.. jaja, uhell kan skje. Folk blir gravide med beskyttelse også. 

Jeg synes det er mannens oppgave å være den sterke i forholdet. Jeg synes det er avtennende med menn som er «englete». Jeg finner ikke helt riktig ord. 
Jeg liker ikke menn som lager bråk heller altså. Men jeg liker at han bryr seg om andre, gjerne har nettverk og Ok økonomi. Jeg er så sær at jeg vil ikke forsørges av en mann, liker kontrollen selv, så han må ikke være rik eller ha mer penger enn meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg synes det er mannens oppgave å være den sterke i forholdet. Jeg synes det er avtennende med menn som er «englete». Jeg finner ikke helt riktig ord. 
Jeg liker ikke menn som lager bråk heller altså. Men jeg liker at han bryr seg om andre, gjerne har nettverk og Ok økonomi. Jeg er så sær at jeg vil ikke forsørges av en mann, liker kontrollen selv, så han må ikke være rik eller ha mer penger enn meg. 

 

Det skal ikke være lett.

Anonymkode: d93ba...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på Orange is the new black, for annen gang. Og som siste gang så biter jeg meg merke i att mannfolk fremstilles som ganske enkle, veldig sleske og kåte. De svikter når det gjelder og de er ekle mot damene. Nå vet jeg ikke hvor representativt den manusforfatterens mannsyn er, men hvordan ser egentlig kvinner på menn?

Anonymkode: a2373...795

kvinner har da blitt stereotypisk fremstilt på fjernsyn i alle år , derfor er det litt kult at rollene plutselig er snudd om synes jeg. Er kjempe glad i menn jeg så det har ikke noe med det å gjøre og fatter egentlig ikke helt sammenligningen :) 

Anonymkode: ca016...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg synes det er mannens oppgave å være den sterke i forholdet. Jeg synes det er avtennende med menn som er «englete». Jeg finner ikke helt riktig ord. 

Jeg liker ikke menn som lager bråk heller altså. Men jeg liker at han bryr seg om andre, gjerne har nettverk og Ok økonomi. Jeg er så sær at jeg vil ikke forsørges av en mann, liker kontrollen selv, så han må ikke være rik eller ha mer penger enn meg. 

Jeg må innrømme at jeg ikke tenner på menn med lite selvtillit, ikke at jeg tenner på de som er brautende og fremhever seg selv heller, men han må være trygg på seg selv og en stødig kar. 

Når det kommer til økonomi så er det viktig for meg å forsørge meg selv, men det er helt greit at mannen min har mer penger enn meg. Eller det har han jo ikke i ren valuta, men han tjener mer og har adskillig mer i aksjer enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns  menn er greie i grunn, men det finnes jo alltids frekke menn som det finnes frekke kvinner. Frekke folk liker jeg ikke, men stort sett er folk greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kjedelig TV hvis man skal lage episoder om greie og vanlige menn. Det er heller ikke dem man lager tråder om på DOL og Kvinneguiden, men siden det er de andre det stadig fokuseres på kan det feilaktig se ut som veldig mange kvinner er sammen med og omgås drittsekker. Jeg ser på menn flest som ålreite og jeg kjenner ingen mannshatere(tror jeg). Det er viktig å huske på at for hver negative tråd om menn kunne det vært skrevet minst ti positive. Det skjer bare ikke, for folk skriver når de har problemer og ikke når de har det bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...