Gå til innhold

Hvis du fikk 100 millioner på betingelsen at du ble lam i begge beina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ville du gjort det? 

Eller hva med 100 millioner mot at du ble døv for resten av livet? 

Anonymkode: 3f80f...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321

Hørte på radioen at det hadde vært en undersøkelse et sted....  spørsmålet var; Ville du mistet 50 IQ eller gått opp 50kg?   Husker ikke helt hvor mange som hadde svart at de ville gått opp 50kg, men det var flesteparten av de spurte. 

Det er selvsagt fristende med 100 millioner på bok, men hva skal en med de hvis de ikke kan nytes fullt ut?  Nå er det mange som er lamme som har gode liv, men det gir jo mange begrensninger. Så jeg hadde nok valgt å hatt førligheten i beina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en temmelig god uføreforsikring som ville gitt meg mye penger i løpet av resterende leveår om den ble utløst i sin helhet. Jeg går på ingen måte og ønsker meg de pengene, og der har du svaret mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Jeg har en temmelig god uføreforsikring som ville gitt meg mye penger i løpet av resterende leveår om den ble utløst i sin helhet. Jeg går på ingen måte og ønsker meg de pengene, og der har du svaret mitt. 

Kan du bruke forsikringen når du går av med pensjon som tillegg ? 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ville du gjort det? 

Eller hva med 100 millioner mot at du ble døv for resten av livet? 

Anonymkode: 3f80f...f7f

Nei for man kan få 100 millioner hvis man jobber hardt uansett 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du bruke forsikringen når du går av med pensjon som tillegg ? 

Anonymkode: 70906...aca

Bruke? Om den utløses etter jeg har gått av med pensjon mener du? Svaret er i såfall ja, med forbehold om at jeg blir ufør. Summen blir imidlertid drastisk lavere jo eldre jeg blir og veldig begrenset etter fylte 70. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Bruke? Om den utløses etter jeg har gått av med pensjon mener du? Svaret er i såfall ja, men summen blir drastisk lavere jo eldre jeg blir og veldig begrenset etter fylte 70. 

Så det er fordel og skrive utføreforsikring til man går av da. Selv hvis man ikke er uføre at man får dobbelt opp til å bruke? 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det er fordel og skrive utføreforsikring til man går av da. Selv hvis man ikke er uføre at man får dobbelt opp til å bruke? 

Anonymkode: 70906...aca

Jeg skjønner ikke hva du mener? Tenker du at man ikke trenger ekstra penger om man er ufør mellom 70-85/90? I såfall er jeg uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hva du mener? Tenker du at man ikke trenger ekstra penger om man er ufør mellom 70-85/90? I såfall er jeg uenig. 

Jo jeg spør om du får både ufør selv hvis du ikke er ufør hvis du samtidig skal gå av med pensjon at du får ekstra penger fordi du har forsikring? 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo jeg spør om du får både ufør selv hvis du ikke er ufør hvis du samtidig skal gå av med pensjon at du får ekstra penger fordi du har forsikring? 

Anonymkode: 70906...aca

Om jeg blir mer enn 50%uflr får jeg utbetalt penger. Summen blir lavere jo eldre jeg blir helt til jeg dør. Dette kan da ikke være vanskelig å forstå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Om jeg blir mer enn 50%uflr får jeg utbetalt penger. Summen blir lavere jo eldre jeg blir helt til jeg dør. Dette kan da ikke være vanskelig å forstå? 

Det er ikke det jeg spør om eller mener…

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke det jeg spør om eller mener…

Anonymkode: 70906...aca

Da må du tydeliggjøre spørsmålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (28 minutter siden):

Om den utløses etter jeg har gått av med pensjon mener du? Svaret er i såfall ja, med forbehold om at jeg blir ufør. Summen blir imidlertid drastisk lavere jo eldre jeg blir og veldig begrenset etter fylte 70. 

Det er jo ganske langvarig hvis den går helt til 70 år. Min opphørte automatisk ved 60 år (dvs. jeg skrev kanskje under på den betingelsen 30 år tidligere...) . Den var veldig dyr de siste årene (før 60), naturlig nok, siden den også dekket uførhet som følge av sykdom, som jo er det vanligste. 

Ang. spørsmålet: Jeg verdsetter førlighet høyere enn millioner det vil bli vanskelig å få brukt. Beklager, arvinger 😉

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
laban skrev (26 minutter siden):

Det er jo ganske langvarig hvis den går helt til 70 år. Min opphørte automatisk ved 60 år (dvs. jeg skrev kanskje under på den betingelsen 30 år tidligere...) . Den var veldig dyr de siste årene (før 60), naturlig nok, siden den også dekket uførhet som følge av sykdom, som jo er det vanligste. 

Ang. spørsmålet: Jeg verdsetter førlighet høyere enn millioner det vil bli vanskelig å få brukt. Beklager, arvinger 😉

Hvorfor er det vanskelig? 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (35 minutter siden):

Da må du tydeliggjøre spørsmålet. 

Om du kan bruke pengene når du går av med pensjon selv om du ikke har blitt ufør i tiden du går av? 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det vanskelig? 

Anonymkode: 70906...aca

Ting blir jo faktisk litt vanskeligere når man ikke kan gå, selv om man er veldig rik. 

Jeg er mest interessert i å bruke penger på opplevelser, og da vil jeg gjerne ha full førlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 minutt siden):

Ting blir jo faktisk litt vanskeligere når man ikke kan gå, selv om man er veldig rik. 

Jeg er mest interessert i å bruke penger på opplevelser, og da vil jeg gjerne ha full førlighet. 

Du kan jo sitte i rullestol 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo sitte i rullestol 

Anonymkode: 70906...aca

Jeg vet det. Men jeg skrev at det ble vanskelig, og det står jeg for. Bare les om funksjonshemmede som forsøker å leve et normalt dagligliv, det finnes mange eksempler på at det er problematisk. Jeg har ikke noe ønske om å bruke de fantasi-millionene på assistenter som invaderer privatlivet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det. Men jeg skrev at det ble vanskelig, og det står jeg for. Bare les om funksjonshemmede som forsøker å leve et normalt dagligliv, det finnes mange eksempler på at det er problematisk. Jeg har ikke noe ønske om å bruke de fantasi-millionene på assistenter som invaderer privatlivet mitt. 

Dette kan du ikke så mye om leser jeg her. 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette kan du ikke så mye om leser jeg her. 

Anonymkode: 70906...aca

Om å være rik eller om å være funksjonshemmet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...