Gå til innhold

Hvis du fikk 100 millioner på betingelsen at du ble lam i begge beina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du har fulgt med på influensere i Norge rundt om vet du at dette er fin måte både med tanke på investering - forume. 

Anonymkode: 70906...aca

Ulempen ved en karriere som "influenser" (jeg foretrekker å kalle det reklameselger) er at den er relativt kort. Jeg ser ikke helt for meg at de som er på topp nå, har samme fanklubben rundt seg når de nærmer seg 50-årene. Dessuten håper jeg verden (og lovverket) går såpass framover at vi kvitter oss med det forstyrrende mellomleddet disse selgerne representerer, og erstatter dem med f.eks. KI-genererte glansbilder. 

En annen ting er at ikke hvem som helst kan tjene mange millioner på den måten. Man må f.eks. være fotogen, det er jo en bransje basert på "se-på-meg" / "hvem er penest". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har jo armer som fungerer så livet ditt blir slik du velger å se det med de belastningene eller utfordringer du velger fokus på det. Dersom du vil se det som en hindring blir det hindring. 

Anonymkode: 70906...aca

Det blir en reduksjon av opplevelsene jeg er interessert i og setter pris på.

Det er seriøse grunner til at det regnes som en alvorlig funksjonshemning å være lam i begge beina, selv om man har armene i behold. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er eldre 

Anonymkode: 70906...aca

Er det derfor du er så elendig til å stave? Du har gamle, giktiske fingre - men er påfallende orientert om "influenserbransjen", samtidig som du ikke vet hva forsikring er? 

Særlig. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (5 minutter siden):

Er det derfor du er så elendig til å stave? Du har gamle, giktiske fingre - men er påfallende orientert om "influenserbransjen", samtidig som du ikke vet hva forsikring er? 

Særlig. 

Giktsiske fingre? Det er fordi jeg har mye kunnskap om mye forskjellig. Det er ikke så lett og skrive riktig når en blir engasjert liksom. Vet hva forsikring er men ikke hvorfor det er lurt når det ikke er lurt når sjansen for og få dem er nesten null kontra innbo for eksempel som en ofte får brukt masse Ila livet. 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (12 minutter siden):

Det blir en reduksjon av opplevelsene jeg er interessert i og setter pris på.

Det er seriøse grunner til at det regnes som en alvorlig funksjonshemning å være lam i begge beina, selv om man har armene i behold. 

Å ja. Men en kan jo lære å gå igjen hvis man vil nok og er motivert. 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (14 minutter siden):

Ulempen ved en karriere som "influenser" (jeg foretrekker å kalle det reklameselger) er at den er relativt kort. Jeg ser ikke helt for meg at de som er på topp nå, har samme fanklubben rundt seg når de nærmer seg 50-årene. Dessuten håper jeg verden (og lovverket) går såpass framover at vi kvitter oss med det forstyrrende mellomleddet disse selgerne representerer, og erstatter dem med f.eks. KI-genererte glansbilder. 

En annen ting er at ikke hvem som helst kan tjene mange millioner på den måten. Man må f.eks. være fotogen, det er jo en bransje basert på "se-på-meg" / "hvem er penest". 

Hvorfor håper du på det? Hvis du har en god idè, noe du brenner for samt har gode idèer ligger muligheten for en lang yrkeskarriere foran deg. Ta noen bilder i solen og reklamere for noe du liker så sender legger du det ut på soMe mange ganger så blir du rik 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men en kan jo lære å gå igjen hvis man vil nok og er motivert. 

Tull. Les om f.eks. Dagfinn Enerly.

Dessuten var premisset for denne diskusjonen at man skulle bli lam i begge bein. Da antok jeg at det ikke var midlertidig. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (2 minutter siden):

Tull. Les om f.eks. Dagfinn Enerly.

Dessuten var premisset for denne diskusjonen at man skulle bli lam i begge bein. Da antok jeg at det ikke var midlertidig. 

Nå synes jeg du var litt for streng 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du har en god idè, noe du brenner for samt har gode idèer ligger muligheten for en lang yrkeskarriere foran deg.

Da må du i det minste begynne å lese gjennom det du skriver.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke så lett og skrive riktig når en blir engasjert liksom.

Joda - jeg får det til, enda så gammel og kunnskapsløs jeg er 😛

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta noen bilder i solen og reklamere for noe du liker så sender legger du det ut på soMe mange ganger så blir du rik 

Da foreslår jeg at du logger av DOL og starter med det. Takk for underholdningen og god helg!

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (Akkurat nå):

Da må du i det minste begynne å lese gjennom det du skriver.

Da foreslår jeg at du logger av DOL og starter med det. Takk for underholdningen og god helg!

Jeg vil ikke bli det da, for jeg er for gammel. 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (4 timer siden):

Det er jo ganske langvarig hvis den går helt til 70 år. Min opphørte automatisk ved 60 år (dvs. jeg skrev kanskje under på den betingelsen 30 år tidligere...) . Den var veldig dyr de siste årene (før 60), naturlig nok, siden den også dekket uførhet som følge av sykdom, som jo er det vanligste. 

Ang. spørsmålet: Jeg verdsetter førlighet høyere enn millioner det vil bli vanskelig å få brukt. Beklager, arvinger 😉

Ja jeg tror ikke noen tilbyr slike betingelser lenger. Nå er summen som utbetales etter fylte 70 svært liten, så man får vel omtrent kjøpt seg en robotstøvsuger og knapt nok det...

Som deg er førlighet langt mer foretrukket enn penger for meg også, men det er det kanskje lettere å si når man ikke må snu på krona uten tilførsel av ekstra millioner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om du kan bruke pengene når du går av med pensjon selv om du ikke har blitt ufør i tiden du går av? 

Anonymkode: 70906...aca

Nei, en forsikring er jo ikke sparing. Om man ikke blir ufør får man kr 0 og alt man har betalt inn gjennom årene er ren utgift. Om du ønsker å realisere penger når du går av med pensjon må du spare, enten på konto, i fond, i form av aksjer/verdipapirer el l.

Jeg har gjort begge deler, dvs både sikret meg gjennom forsikring og satt av midler til sparing månedlig i flere tiår. Jeg begynte å spare da jeg avsluttet studiene. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (2 minutter siden):

Ja jeg tror ikke noen tilbyr slike betingelser lenger. Nå er summen som utbetales etter fylte 70 svært liten, så man får vel omtrent kjøpt seg en robotstøvsuger og knapt nok det...

Som deg er førlighet langt mer foretrukket enn penger for meg også, men det er det kanskje lettere å si når man ikke må snu på krona uten tilførsel av ekstra millioner. 

Hvor mange millioner har du da? Jeg har seks millioner i formue men jeg et fremdeles fattig. 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange millioner har du da? Jeg har seks millioner i formue men jeg et fremdeles fattig. 

Anonymkode: 70906...aca

Jeg redegjør ikke for økonomi konkret på dol, men jeg har så jeg greier meg både på papiret og i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Nei, en forsikring er jo ikke sparing. Om man ikke blir ufør får man kr 0 og alt man har betalt inn gjennom årene er ren utgift. Om du ønsker å realisere penger når du går av med pensjon må du spare, enten på konto, i forn, i form av aksjer/verdipapirer el l.

Jeg har gjort begge deler.

Jeg har ikke hørt om forn. Er dette en ny sparingsform? Jeg sparer i fond livslang sparing. 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Jeg redegjør ikke for økonomi konkret på dol, men jeg har så jeg greier meg både på papiret og i praksis.

Hva er det da ca over eller under 30?

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det da ca over eller under 30?

Anonymkode: 70906...aca

Skjønner ikke - hva er over eller under 30?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke - hva er over eller under 30?

Hvorfor er det så vanskelig og forstå hva jeg mener? 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det så vanskelig og forstå hva jeg mener? 

Anonymkode: 70906...aca

Sier du, som ikke forsto at "forn" var en tastefeil for "fond" 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (4 minutter siden):

Sier du, som ikke forsto at "forn" var en tastefeil for "fond" 🙃

Det kunne bety noe annet…. Dere er på lag mot meg akkurat som det var på skolen. 

Anonymkode: 70906...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...