Gå til innhold

Dette må vel være somatisk?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Føler jeg har feber og er fjern selv om jeg ikke har feber, har vondt i kroppen...spesielt magen, ryggen og under høyre ribben. Har ikke klart å spist noe særlig i dag, middagen som var ørret gikk i bosset. Føler meg syk og har lite krefter, tror jeg har en alvorlig fysisk sykdom og blir redd av det. Det er utmattende, er redd leger og psykiatri skal tro det er psykisk og ikke ta meg på alvor. Skal jo til ultralyd i oktober men det føles ut som evigheter til, avlyste sykepleieren denne uken for det er så tungt å snakke om ting og bli misforstått. Jeg føler meg i dårligere form enn det han oppfatter, dette er ikke bare angst. Hva gjør jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Føler jeg har feber og er fjern selv om jeg ikke har feber, har vondt i kroppen...spesielt magen, ryggen og under høyre ribben. Har ikke klart å spist noe særlig i dag, middagen som var ørret gikk i bosset. Føler meg syk og har lite krefter, tror jeg har en alvorlig fysisk sykdom og blir redd av det. Det er utmattende, er redd leger og psykiatri skal tro det er psykisk og ikke ta meg på alvor. Skal jo til ultralyd i oktober men det føles ut som evigheter til, avlyste sykepleieren denne uken for det er så tungt å snakke om ting og bli misforstått. Jeg føler meg i dårligere form enn det han oppfatter, dette er ikke bare angst. Hva gjør jeg? 

Du bestiller legetime i morgen?

Anonymkode: 9dc12...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bestiller legetime i morgen?

Anonymkode: 9dc12...070

Men hva om det er gallesten som legen trodde? Er det da vits i? Jeg vet jo ikke det før jeg har vært på ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men hva om det er gallesten som legen trodde? Er det da vits i? Jeg vet jo ikke det før jeg har vært på ultralyd. 

Kanskje ta noen blodprøver etc.

Anonymkode: 9dc12...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje ta noen blodprøver etc.

Anonymkode: 9dc12...070

Ja det kan jo være. Tok noen blodprøver sist men har ikke hørt noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Føler jeg har feber og er fjern selv om jeg ikke har feber, har vondt i kroppen...spesielt magen, ryggen og under høyre ribben. Har ikke klart å spist noe særlig i dag, middagen som var ørret gikk i bosset. Føler meg syk og har lite krefter, tror jeg har en alvorlig fysisk sykdom og blir redd av det. Det er utmattende, er redd leger og psykiatri skal tro det er psykisk og ikke ta meg på alvor. Skal jo til ultralyd i oktober men det føles ut som evigheter til, avlyste sykepleieren denne uken for det er så tungt å snakke om ting og bli misforstått. Jeg føler meg i dårligere form enn det han oppfatter, dette er ikke bare angst. Hva gjør jeg? 

Noen ganger får du det sånn som følge av dine psykiske vansker. Allikevel mener jeg det er riktig at du i morgen kontakter fastlegen og ber om en akutt-time, slik at det kan utelukkes at du har f.eks. galleblærebetennelse. Det vil være nyttig å få tatt blodprøver allerede nå, selv om du må vente på ultralyd:-)

https://nhi.no/sykdommer/magetarm/galleveier/betennelse-i-galleblaren/?page=7

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, frosken skrev:

Noen ganger får du det sånn som følge av dine psykiske vansker. Allikevel mener jeg det er riktig at du i morgen kontakter fastlegen og ber om en akutt-time, slik at det kan utelukkes at du har f.eks. galleblærebetennelse. Det vil være nyttig å få tatt blodprøver allerede nå, selv om du må vente på ultralyd:-)

https://nhi.no/sykdommer/magetarm/galleveier/betennelse-i-galleblaren/?page=7

 

Ok. Men legen tok jo blodprøver sist i forbindelse med galleblæren? Hadde han ikke sett noe på dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men legen tok jo blodprøver sist i forbindelse med galleblæren? Hadde han ikke sett noe på dem? 

Du hadde det ikke slik som nå da du tok blodprøvene. Da hadde du hatt noen smerteanfall, men nå virker det som om du har vedvarende vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Du hadde det ikke slik som nå da du tok blodprøvene. Da hadde du hatt noen smerteanfall, men nå virker det som om du har vedvarende vondt. 

Ja det er sant, får se om jeg ringer i morgen. Liker ikke å gå til lege så drøyer det helst lengst mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Føler jeg har feber og er fjern selv om jeg ikke har feber, har vondt i kroppen...spesielt magen, ryggen og under høyre ribben. Har ikke klart å spist noe særlig i dag, middagen som var ørret gikk i bosset. Føler meg syk og har lite krefter, tror jeg har en alvorlig fysisk sykdom og blir redd av det. Det er utmattende, er redd leger og psykiatri skal tro det er psykisk og ikke ta meg på alvor. Skal jo til ultralyd i oktober men det føles ut som evigheter til, avlyste sykepleieren denne uken for det er så tungt å snakke om ting og bli misforstått. Jeg føler meg i dårligere form enn det han oppfatter, dette er ikke bare angst. Hva gjør jeg? 

Hvorfor legger du ut dette på et psykiatriforumet hvis du tror det er fysisk? Tror nok du vet godt selv at dette bare er psykisk... 

Anonymkode: 52f35...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legger du ut dette på et psykiatriforumet hvis du tror det er fysisk? Tror nok du vet godt selv at dette bare er psykisk... 

Anonymkode: 52f35...793

For å få fornuftige svar fra folk som kjenner meg litt? Nei jeg tror ikke det bare er psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

For å få fornuftige svar fra folk som kjenner meg litt? Nei jeg tror ikke det bare er psykisk. 

Da ringer du morgen. Slutt å være så vinglete og ubesluttsom.

Anonymkode: 9dc12...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ringer du morgen. Slutt å være så vinglete og ubesluttsom.

Anonymkode: 9dc12...070

Slutt å vær så uhøflig, bry deg med dine egne innlegg. Kom med noe som kan være til hjelp eller la vær å svar.

Anonymkode: 40eec...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor legger du ut dette på et psykiatriforumet hvis du tror det er fysisk? Tror nok du vet godt selv at dette bare er psykisk... 

Anonymkode: 52f35...793

Unødvendig og feilaktig kommentar - mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å vær så uhøflig, bry deg med dine egne innlegg. Kom med noe som kan være til hjelp eller la vær å svar.

Anonymkode: 40eec...cde

Jøssenavn, spør man må man tåle svar. 

Anonymkode: 9dc12...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, stjernestøv skrev:

For å få fornuftige svar fra folk som kjenner meg litt? Nei jeg tror ikke det bare er psykisk. 

Ikke legg det ut her da. Det er ment for psykiske problemer, ikke fysiske. 

Anonymkode: 52f35...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke legg det ut her da. Det er ment for psykiske problemer, ikke fysiske. 

Anonymkode: 52f35...793

Kan hende hun er usikker på hva som er psykisk og hva som er somatisk og ønsker tilbakemelding på det? Det er vel ikke så unaturlig.

Anonymkode: b6761...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke legg det ut her da. Det er ment for psykiske problemer, ikke fysiske. 

Anonymkode: 52f35...793

Så fint at du med sikkerhet mener å alltid vite hva som kommer av hva da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøssenavn, spør man må man tåle svar. 

Anonymkode: 9dc12...070

Man må tåle å være normalt høflig

Anonymkode: 40eec...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du burde øve på er å følge dine egne meninger og følelser, og ut i fra dem finne ut hva du bør gjøre. Det er du selv som må avgjøre hva du trenger. Øv deg på å handle og ikke tenke og fundere på ting i evigheter, prøv å gjøre deg ferdig med en ting i stedet for å dvele med det i flere uker. Dra til lege hvis du føler det er riktig.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ringer du morgen. Slutt å være så vinglete og ubesluttsom.

Anonymkode: 9dc12...070

Helt enig. Dette er noe Stjernestøv kan øve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...