Gå til innhold

Dette må vel være somatisk?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Fionys skrev:

En ting du burde øve på er å følge dine egne meninger og følelser, og ut i fra dem finne ut hva du bør gjøre. Det er du selv som må avgjøre hva du trenger. Øv deg på å handle og ikke tenke og fundere på ting i evigheter, prøv å gjøre deg ferdig med en ting i stedet for å dvele med det i flere uker. Dra til lege hvis du føler det er riktig.

Helt enig. Dette er noe Stjernestøv kan øve på.

Lett å si, men vanskelig å gjennomføre når ambivalens er et av symptomene knyttet til lidelsen SS har. 

Anonymkode: eb3e7...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett å si, men vanskelig å gjennomføre når ambivalens er et av symptomene knyttet til lidelsen SS har. 

Anonymkode: eb3e7...3aa

Det er lettere sagt enn gjort. Stjernestøv er en fornuftig kvinne og jeg tror hun forstår at det ikke er snakk om en total endring, men det å være bevisst på det. Stjernestøv er sikkert meget og får en mestringsfølelse de gangene hun klarer det. 

Stopper her for jeg synes egentlig ikke det er greit å snakke om Stjernestøv på denne måten. Hun klarer helt fint å svare for seg selv.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionys skrev:

Det er lettere sagt enn gjort. Stjernestøv er en fornuftig kvinne og jeg tror hun forstår at det ikke er snakk om en total endring, men det å være bevisst på det. Stjernestøv er sikkert meget og får en mestringsfølelse de gangene hun klarer det. 

 

Jeg tenker at man vel ikke kan vite hva som gir andre en mestringsfølelse. Dessuten er det heller ikke gitt at det alltid er et mål å gjøre ting uten å samhandle med andre på forhånd. Kontakt er også noe som betyr mye for mange av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte ikke til lege nå om morningen, men har sjansen klokken ett igjen. Det er ikke så vondt i dag, er mer generelt uvel og føler jeg ikke har sovet nok selv om jeg har det. Kan jo være noe annet fysisk også enn galleblæren. 

Orker ikke krangle i denne tråden, men beklager hvis jeg støtet noen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte men det var over femten minutter i ventetid, det ble vondt og jeg tok paracet så da kom det seg litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ringte men det var over femten minutter i ventetid, det ble vondt og jeg tok paracet så da kom det seg litt. 

Går det ikke an å bestille time på nettet eller med sms?

Anonymkode: 9dc12...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går det ikke an å bestille time på nettet eller med sms?

Anonymkode: 9dc12...070

Jo det går, men sist når det handlet om gallestein fikk jeg melding om å ringe dagen etter. Prøver å holde ut jeg nå til 14 oktober da jeg skal ta ultralyd, får bare ta paracet. Har klart å spise i dag, når jeg ikke klarer det er det et dårlig tegn hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg burde ha rint i dag tidlig, nå er det kjempevondt igjen. 

Da ringer du i morgen tidlig. 

Anonymkode: 9dc12...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da ringer du i morgen tidlig. 

Anonymkode: 9dc12...070

Ja får gjøre det. Uff er redd det er noe annet farlig jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært til lege nå og fikk noe for smertene, ketorax. Har jeg aldri hørt om, men kunne ikke ta dem med vival og ikke kjøre. Kjører jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er litt redd for å ta ketorax, kunne jeg ikke bare fått tramadol. Sa jo jeg hadde prøvd det før og tålte det. Håper smertene holder seg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Men jeg er litt redd for å ta ketorax, kunne jeg ikke bare fått tramadol. Sa jo jeg hadde prøvd det før og tålte det. Håper smertene holder seg unna. 

Tror Ketorax er et kraftigere valg enn Tramadol. Jeg tenker legen har tatt deg på alvor og gitt deg det beste alternativet. Forhåpentligvis har det god smertedempende effekt for deg. Og kanskje du opplever en beroligende effekt som bonus, også.

Anonymkode: eb3e7...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror Ketorax er et kraftigere valg enn Tramadol. Jeg tenker legen har tatt deg på alvor og gitt deg det beste alternativet. Forhåpentligvis har det god smertedempende effekt for deg. Og kanskje du opplever en beroligende effekt som bonus, også.

Anonymkode: eb3e7...3aa

Ok tusen takk for det, får håpe det hjelper på anfallene ja. Kjenner jo smerter hele tiden men for det tar jeg paracet, det er de anfallene det er til å bli gal av. Har vært ganske hyppige i det siste og er ikke til å holde ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok tusen takk for det, får håpe det hjelper på anfallene ja. Kjenner jo smerter hele tiden men for det tar jeg paracet, det er de anfallene det er til å bli gal av. Har vært ganske hyppige i det siste og er ikke til å holde ut. 

Ketorax er et A preparat og skal brukes med stor varsomhet. Det er med andre ord narkotikaklassifisert. Ikke overstige det legen har sagt og eksperimentering på egenhånd . Blir smertene for ulidelige må du heller ta kontakt med lkege igjen.. 

Anonymkode: 1c18d...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ketorax er et A preparat og skal brukes med stor varsomhet. Det er med andre ord narkotikaklassifisert. Ikke overstige det legen har sagt og eksperimentering på egenhånd . Blir smertene for ulidelige må du heller ta kontakt med lkege igjen.. 

Anonymkode: 1c18d...7c5

Ok. Jeg skal bare ta en som han sa og når smertene er uutholdelige, tar ikke ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stjernestøv skrev:

Har vært til lege nå og fikk noe for smertene, ketorax. Har jeg aldri hørt om, men kunne ikke ta dem med vival og ikke kjøre. Kjører jo ikke. 

Ketorax er svært effektivt, god grunn til å tro at det vil dempe smertene! Jeg tror du knapt nok kunne fått noe som var mer effektivt. Noen har også god virkning av høy dose voltaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Ketorax er svært effektivt, god grunn til å tro at det vil dempe smertene! Jeg tror du knapt nok kunne fått noe som var mer effektivt. Noen har også god virkning av høy dose voltaren.

Ok. Men det er ikke farlig å ta? Hvis det skulle være noe annet enn gallestein? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Men det er ikke farlig å ta? Hvis det skulle være noe annet enn gallestein? 

Nei, ikke farlig😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Nei, ikke farlig😀

Ok, tusen takk :) Han spurte i dag om flere i familien hadde hatt gallestein, min bestemor hadde det og ble operert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...