Gå til innhold

Kupton. Noen spørsmål ang henvisning.

Anbefalte innlegg

Går i samtaleterapi hos en avtalespesiellist. . I det siste har jeg vært veldig plaget med psykiske plager som er utenfor psykologens spesialfelt. Siden det er noen år siden sist jeg var ved DPSen trengs det ny henvisning. Psykologen mener at fastlegen bør skrive henvisningen til DPSen og fastlegen mener psykologen bør skrive den. Problemet er at de mener at man da må gå igjennom papirer fra tidligere fra DPS og andre behandlere. At det er en tidkrevende jobb å skrive henvisningen? Jeg liker egentlig ikke tanken på at de skal lese igjennom alle disse papirene. Og jeg mister litt motet når det skal være så vanskelig. Hvem bør henvise? Og hva skal være med i henvisningen?. Og kan de fritt lese alle tidligere journaler?

Anonymkode: c71e6...d9f

Fortsetter under...

Det er ingen klare regler for dette med henvisning. Jeg synes det er naturlig at avtalespesialisten henviser i dette tilfellet. Beskriver dine problemer, hva som behandles i timene, og hvilke problemer som er utenfor hans/hennes spesialfelt og som ønskes behandlet på DPS. Jeg mener dette er 20 minutters arbeid.

Juridisk gjelder for behandlere "Need to know"-prinsippet. De kan søke de opplysninger de mener er relevante for å gi deg best mulig behandling. Nå kan det være vanskelig/umulig å vite hva dette er før en har lest hele journalen.

Jeg anbefaler på det sterkeste at du ikke her fester deg ved det juridiske, men at du har tillit til at de som behandler deg vil ditt beste, og best behandling oftest kan gis når en har mest mulig opplysninger om pasienten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...