Gå til innhold

Tvangstanker!?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Og alt blir verre og verre. Jeg tenker mye på aldring, også hjernen. Det sies jo at alt blir verre å forandre jo eldre vi blir. Spesielt etter 25 så er det vanskeligere å forandre seg/lære nytt. 

Jeg tenker på at det sitter i genene mine å ha angst. Ser på mamma, jeg husker bestemor. Mamma hadde mye angst allerede fra før men hun har jo også bare blitt verre. Hun holder mer og mer igjen, direkte mer og mer redd for å miste kontroll. Er det dette jeg har å se frem til? 

Jeg føler jeg er dømt til å bli slik genene bestemmer. Så har jeg arvet angsten så blir fet bare verre med alderen. Og det er aå vanskelig å trosse den. For om jeg gjør noe jeg har lyst men angsten sier at dette bør jeg ikke så føler jeg at det vil straffe seg betraktelig at jeg gjør det likevel, mens andre bare gjør det. 

Jeg kan heller ikke spise mye lenger. Fordi det er ikke rent nok. Mye jeg spiste som ungdom. 
Jeg tåler ikke å lese så mye på media lenger. Fordi står det «brød/gluten skader deg» så tror jeg at bare jeg slutter å spise dette blir alt bra. Helt til det kanskje står «brød er noe av det beste for oss» og så går all virkning ut og jeg føler det er bortkastet at jeg anstrengte meg for å kutte ut brød. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457416-tvangstanker/#findComment-4005015
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...