Gå til innhold

Søvn problemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg sliter veldig med søvn har prøvd det meste nå. Mogadon hjelper heller ikkje. Finnes det noe sterkere enn mogadon?

Anonymkode: 64d93...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før fantes flunipam (også solgt under navnet rohypnol), som også er ett benzo. Jeg vet ikke om dette kan fåes på registreringsfritak nå, men man kunne det før. Men det er nok ikke så mange leger som ville skrevet det ut, det er ett A preparat. Egentlig er det ikke så skummelt som man kan få inntrykk av, men blir noe populært blant blandingsmisbrukere så får det ett rykte på seg. 

 

Det finnes andre ikke benzo varianter som har søvnighet som bivrikning. Nozinan (antipsykotikum), Remeron og Tolvon (antidepressiva), og gammle allergimedisiner som feks Valergan. Jeg vet ikke hva du har prøvd. Du sier noe "sterkere", det virker forskjellig fra folk til folk. Benzodiazepiner som flunipam og  mogadon er mest behagelig, men vanskeligst å få, da det er vanedannende..

Anonymkode: fb78b...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv får jeg heller ikke sove på Apodorm (synonymt med Mogadon) alene, men må legge til nedsløvende medisiner. Da klarer jeg meg som oftest uten vanedannende sovemedisiner, noe som jo er en svært stor fordel på flere måter. Sovemedisiner er ikke anbefalt annet enn ved akutte og kortvarige søvnproblemer (kortere enn 4 uker inkl. nedtrapping). Er søvnproblemene kroniske eller langvarige, anbefales enten ikke-medikamentell behandling eller andre medisiner hvor man utnytter bivirkninger som gir døsighet. Ofte er et fint sted å starte å se på årsaken til hvorfor du har søvnproblemer og om disse kan behandles.

Selv har jeg hatt søvnproblemer nå i 18 år og det er først de siste to-tre årene at vi har begynt å se en gradvis og liten bedring i søvnen i form av at jeg trenger mildere og mindre doser nedsløvende medisiner for å sove. Jeg har et mål og et håp om å en dag få sove uten medisiner, men vi skal ikke lenger tilbake enn 5 år før jeg fnøs av den tanken og så på det som en umulighet. Nå tror jeg det er mulig - en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før fantes flunipam (også solgt under navnet rohypnol), som også er ett benzo. Jeg vet ikke om dette kan fåes på registreringsfritak nå, men man kunne det før. Men det er nok ikke så mange leger som ville skrevet det ut, det er ett A preparat. Egentlig er det ikke så skummelt som man kan få inntrykk av, men blir noe populært blant blandingsmisbrukere så får det ett rykte på seg. 

 

Det finnes andre ikke benzo varianter som har søvnighet som bivrikning. Nozinan (antipsykotikum), Remeron og Tolvon (antidepressiva), og gammle allergimedisiner som feks Valergan. Jeg vet ikke hva du har prøvd. Du sier noe "sterkere", det virker forskjellig fra folk til folk. Benzodiazepiner som flunipam og  mogadon er mest behagelig, men vanskeligst å få, da det er vanedannende..

Anonymkode: fb78b...baf

Jeg brukte  flunipam innimellom for mange år siden uten at jeg sov nevneverdig. Nå bruker jeg quetiapin med mye bedre effekt (er bedre nå enn den gangen, men har fortsatt store problemer med å sove uten medisiner)  Så medikamenter virker så forskjellig på folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før fantes flunipam (også solgt under navnet rohypnol), som også er ett benzo. Jeg vet ikke om dette kan fåes på registreringsfritak nå, men man kunne det før. Men det er nok ikke så mange leger som ville skrevet det ut, det er ett A preparat. Egentlig er det ikke så skummelt som man kan få inntrykk av, men blir noe populært blant blandingsmisbrukere så får det ett rykte på seg. 

 

Det finnes andre ikke benzo varianter som har søvnighet som bivrikning. Nozinan (antipsykotikum), Remeron og Tolvon (antidepressiva), og gammle allergimedisiner som feks Valergan. Jeg vet ikke hva du har prøvd. Du sier noe "sterkere", det virker forskjellig fra folk til folk. Benzodiazepiner som flunipam og  mogadon er mest behagelig, men vanskeligst å få, da det er vanedannende..

Anonymkode: fb78b...baf

Synes ikke b-prep. er mer behagelig enn andre middel jeg har fått for søvn. Men har vel egentlig ikke tenkt på det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 21.10.2020 den 17.48):

Hei.

Eg sliter veldig med søvn har prøvd det meste nå. Mogadon hjelper heller ikkje. Finnes det noe sterkere enn mogadon?

Anonymkode: 64d93...eaa

Hvordan går det med deg nå, et år etter du skrev dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...