Gå til innhold

Gode og dårlige kjøkkenløsninger


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg ville vurdert 80 cm. koketopp med fleksibel kokesone i stedet for 60 cm. om dere skal ha induksjonsvarme. Det tar jo litt ekstra av benkeplateplassen, men gir økt fleksibilitet ifht. gryte- og stekepannestørrelser, spesielt ved større middager. Koketoppen er ellers glimrende å bake på og er sånn sett nærmest for ekstra benkeplate å regne, når den ikke er i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Mari- skrev:

Jeg ville vurdert 80 cm. koketopp med fleksibel kokesone i stedet for 60 cm. om dere skal ha induksjonsvarme. Det tar jo litt ekstra av benkeplateplassen, men gir økt fleksibilitet ifht. gryte- og stekepannestørrelser, spesielt ved større middager. Koketoppen er ellers glimrende å bake på og er sånn sett nærmest for ekstra benkeplate å regne, når den ikke er i bruk. 

Kjøkkenet vårt er så lite (kun 2, 88 meter på den veggen komfyren er), at jeg tror det blir altfor stort. Er pluss at en kan bake på den da, så jeg skal ta det med i vurderingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Når det gjelder matpakker, så har jeg ikke smurt matpakker på minst ti år.

Det tenkte jeg faktisk på da jeg skrev det (altså at det kanskje var litt utdatert), men jeg regnet med at du forsto hva jeg mente 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
påskelilje

Måtte finne frem denne tråden igjen 🙂 Nå er vi i gang!!!

Det ble NYTT kjøkken - det gamle reiv vi i helga, og deler av det skal vi ha i en garasje der vi er i feriene - mannen gleder seg til å ha verktøy og sånn i skuffer og skap der!

Det lir INGEN hjørneløsninger. En rekke med kjøleskap - vask m/overskap - oppvaskmaskin og høyskap med stekeovn og mikro på den ene langveggen - og så lang benkeplate med masser av skuffer under vinduene på den andre siden. 80 cm koketopp foran vinduet - det blir lekkert 🙂

Så nå har vi laget til kjøkken på et soverom, og skal vaske opp i balje i 3 uker - noe 17-åringen himlet med øynene til 😮 😄 

Jeg gleder meg vanvittig til nytt kjøkken nå. Rart å se hvor gulnet parketten var blitt på noen og tjue år, da vi tok bort kjøkkeninnredningen! Blir nytt golv også nå, og nymalte rom 🙂 

Det ble forresten bare 1 vask, jeg måtte gi meg på det 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...