Gå til innhold

Konspirasjonsteorier? Forbudt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ikke lov å skrive om konspirasjonsteorier her inne? Det er jo mange som tror på det, er det ikke ytringsfrihet? Hva er dere redd for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er brudd på forumets regler å skrive åpenbare usannheter. Uansett om det er en konspirasjonsteori eller ikke. 

Dette er et sted med mange sårbare mennesker, det er ikke Nyhetsspeilet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ISW skrev:

Det er brudd på forumets regler å skrive åpenbare usannheter. Uansett om det er en konspirasjonsteori eller ikke. 

Dette er et sted med mange sårbare mennesker, det er ikke Nyhetsspeilet. 

Bare lurer på hvem kan være sikker på at det er usannheter? Men det er jo sant det, går an å lese på nyhetsspeilet for de som har interesse for det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Bare lurer på hvem kan være sikker på at det er usannheter? Men det er jo sant det, går an å lese på nyhetsspeilet for de som har interesse for det og. 

Foreløpig får man forholde seg til at sannhet er det som er vitenskapelig bevist. 

Et innlegg som beskriver at vaksiner er laget for å redusere verdens befolkning, er en grov løgn. Og på et forum med sårbare mennesker, kan sånne innlegg føre til at mennesker tar farlige beslutninger og avstår fra viktig behandling. Derfor rapporterte jeg det, og antar også det var derfor det ble slettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ISW skrev:

Foreløpig får man forholde seg til at sannhet er det som er vitenskapelig bevist. 

Et innlegg som beskriver at vaksiner er laget for å redusere verdens befolkning, er en grov løgn. Og på et forum med sårbare mennesker, kan sånne innlegg føre til at mennesker tar farlige beslutninger og avstår fra viktig behandling. Derfor rapporterte jeg det, og antar også det var derfor det ble slettet. 

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konspirasjonsteorier i seg selv er ikke direkte forbudt, men stemningen på DOL er litt anderledes enn andre forum. Vi har en mye større takhøyde enn Egmonts andre forum, og vi har en mye mer direkte tone og kommuniksjon med brukerne. På andre siden fjerner vi også ting som vi anseer som triggrende for andre brukere, eller meninger som kan være til skade for brukerne våre.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Admin skrev:

Konspirasjonsteorier i seg selv er ikke direkte forbudt, men stemningen på DOL er litt anderledes enn andre forum. Vi har en mye større takhøyde enn Egmonts andre forum, og vi har en mye mer direkte tone og kommuniksjon med brukerne. På andre siden fjerner vi også ting som vi anseer som triggrende for andre brukere, eller meninger som kan være til skade for brukerne våre.

Admin

Ok. Jeg tenker jo mitt om sånt og blir nok veldig påvirket selv, tar lett ting for sannhet når det står svart på hvitt. Og noen ganger virker det logisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg tenker jo mitt om sånt og blir nok veldig påvirket selv, tar lett ting for sannhet når det står svart på hvitt. Og noen ganger virker det logisk. 

Det er nettopp det. Jeg som admin holder meg nøytral i slike saker, men skal man komme med påstander som er mot all tidligere vitenskap må det dokumenteres godt for å kunn få stå.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Admin skrev:

Det er nettopp det. Jeg som admin holder meg nøytral i slike saker, men skal man komme med påstander som er mot all tidligere vitenskap må det dokumenteres godt for å kunn få stå.

Admin

Ok. Ja du må vel ha en nøytral holdning midt oppi alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at de som tror på konspirasjonsteorier er gale folk, det er bare at konspirasjonsfolk ikke vet det selv og lever i fornektelse.

Anonymkode: c6d2a...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg tenker jo mitt om sånt og blir nok veldig påvirket selv, tar lett ting for sannhet når det står svart på hvitt. Og noen ganger virker det logisk. 

Hvorfor tror du ikke da på hva leger og andre fagfolk skriver?

Anonymkode: 5d694...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du ikke da på hva leger og andre fagfolk skriver?

Anonymkode: 5d694...bef

Jeg tror på mye av det de skriver også, men så er det de som påstår at de vet mer enn hva vi vanlige folk får vite. De sier folk er hjernevasket og tror blindt på myndighetene som fører oss bak lyset, og det med legemiddelindustrien og alt mulig. De tjener på at folk er syke osv, jeg har lett for å tro på de som sier de vet mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2020 den 19.42, ISW skrev:

Det er brudd på forumets regler å skrive åpenbare usannheter. Uansett om det er en konspirasjonsteori eller ikke. 

Dette er et sted med mange sårbare mennesker, det er ikke Nyhetsspeilet. 

Men en konspirasjonsteori går ikke under åpenbare usannheter.

Er du helt teit eller?

Anonymkode: db49a...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2020 den 20.10, ISW skrev:

Foreløpig får man forholde seg til at sannhet er det som er vitenskapelig bevist. 

Et innlegg som beskriver at vaksiner er laget for å redusere verdens befolkning, er en grov løgn. Og på et forum med sårbare mennesker, kan sånne innlegg føre til at mennesker tar farlige beslutninger og avstår fra viktig behandling. Derfor rapporterte jeg det, og antar også det var derfor det ble slettet. 

Det er ikke en grov løgn. Spør de som bor i india eller afrika, før du uttaler deg.

Anonymkode: db49a...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg tenker jo mitt om sånt og blir nok veldig påvirket selv, tar lett ting for sannhet når det står svart på hvitt. Og noen ganger virker det logisk. 

Det finnes nok av bevis, dessverre.

Anonymkode: db49a...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet jo at de som tror på konspirasjonsteorier er gale folk, det er bare at konspirasjonsfolk ikke vet det selv og lever i fornektelse.

Anonymkode: c6d2a...73d

Det er mange konspirasjonsteorier som er helt idiotiske og ulogiske - ja. Det er jeg enig i.

Men det er noen av teoriene som faktisk er basert på sanne uttalelser, til og med fra "mainstream media". Bare så du vet det. Mye om f.eks. Bill Gates er veldig, veldig godt dokumentert.

Anonymkode: db49a...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange konspirasjonsteorier som er helt idiotiske og ulogiske - ja. Det er jeg enig i.

Men det er noen av teoriene som faktisk er basert på sanne uttalelser, til og med fra "mainstream media". Bare så du vet det. Mye om f.eks. Bill Gates er veldig, veldig godt dokumentert.

Anonymkode: db49a...4f9

Du må gjerne vise dokumentasjon på at Bill Gates prøver å ta livet av folk for å redusere befolkningen.

Da mener jeg seriøs forskning og ikke fjas fra Donald Trump eller andre konspirasjonsnisser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 9.14, AnonymBruker skrev:

Det er mange konspirasjonsteorier som er helt idiotiske og ulogiske - ja. Det er jeg enig i.

Men det er noen av teoriene som faktisk er basert på sanne uttalelser, til og med fra "mainstream media". Bare så du vet det. Mye om f.eks. Bill Gates er veldig, veldig godt dokumentert.

Anonymkode: db49a...4f9

Nettopp. Noen tror jorda er flat også.

Anonymkode: c6d2a...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 9.14, AnonymBruker skrev:

Mye om f.eks. Bill Gates er veldig, veldig godt dokumentert.

Anonymkode: db49a...4f9

Kom gjerne med den dokumentasjonen her da.

Anonymkode: 5d694...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...