Gå til innhold

Det er vanskelig å skille det fysiske og psykiske fra hverandre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, kupton skrev:

Godt å få oppleve dette selv om det er etter mitt aktive yrkesliv. Da jeg hevdet dette i 1984, så kolleger rart på meg.

"Rart" på den måten at du i blikket deres så at de hadde lyst til å kaste seg over deg, presse deg inn i en tvangstrøye, medisinere deg og kaste deg på isolat? 😂

Anonymkode: f5f22...760

58 minutter siden, kupton skrev:

Godt å få oppleve dette selv om det er etter mitt aktive yrkesliv. Da jeg hevdet dette i 1984, så kolleger rart på meg.

Tenk så flott det hadde vært om noen hadde tatt det du sa den gangen seriøst. Da hadde forskningen og deretter behandlingen vært bedre enn nå vil jeg påstå. 

Anonymkode: b8b1c...365

Takk endelig, så slipper kanskje andre om noen år den meningsløse behandlingen psykiatrien tilbyr nå. Jeg har helt siden jeg ble syk sagt at jeg trenger spesifik rehabilitering av hjernen for å gjenopprette funksjoner og hindre videre tap. Hva får jeg? , jo meningsløse bla bla timer hos psykolog i flere ti  år. Hvem er gal her?  jeg eller helsevesenet som tilbyr det samme år etter år uten at jeg blir frisk . Jeg må bare ta til takke med den steinalder behandling i mangel på noe bedre.

Men i USA holder de på med noe behandling som ligner på den som kommer i fremtiden så de er nå ihvertfall på riktig vei.

Anonymkode: 7f213...6bb

Annonse

2 timer siden, Kalevaala skrev:

Hei!

mulig det. Men det gjelder vel de med mer alvorlige psykiske lidelser.

mye av psykiatri handler også mer og mer om «sutre—psykiatri», det oppleves nok dramatisk for enkelt individet, men så syk er man nok ikke.

derfor viktig skille mellom det psykiske og fysiske.

Endret av Madelenemie
4 minutter siden, Madelenemie skrev:

derfor viktig skille mellom det psykiske og fysiske.

Også sutringen har sitt utgangspunkt et eller annet sted i hjernen.

Jeg nevner på nytt et særdeles godt utsagn fra professor i rettspsykologi, Kirsten Rasmussen: "Jeg synes det er påfallende at jeg så ofte må minne leger og psykologer på at det en en sammenheng mellom psyken og hjernen".

1 time siden, kupton skrev:

Hvordan gjøres dette?

Vis du ser på PNP som står for PsychoNeuroPlasiticty, et senter i Texas.  Der driver de med neurotherapy og mye annet som det står om på hjemmesiden deres. 

Anonymkode: 7f213...6bb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...