Gå til innhold

Hvordan hadde du taklet..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enn å plutselig bli avvist av en behandler du har tillit til som forteller deg at du bruker hen bare som en container for å føle deg litt bedre etterpå...

Anonymkode: 437f4...ef2

I alle dager...! 😮

Anonymkode: e392f...b41

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enn å plutselig bli avvist av en behandler du har tillit til som forteller deg at du bruker hen bare som en container for å føle deg litt bedre etterpå...

Er det din erfaring? Høres ut som en uprofesjonell behandler. 

Anonymkode: 943d3...cb5

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en uprofesjonell behandler. 

Det trenger det ikke være. Det finnes en del pasienter som oppfører seg akkurat slik. Jeg mener at en kollega skrev et innlegg om det på DOL en gang. Tror det het "Prostitusjon uten sex".

5 minutter siden, kupton skrev:

Det trenger det ikke være. Det finnes en del pasienter som oppfører seg akkurat slik. Jeg mener at en kollega skrev et innlegg om det på DOL en gang. Tror det het "Prostitusjon uten sex".

Ok. Da får jeg håpe min behandler sier fra til meg hvis det er tilfelle, siden noen ga meg et slikt råd. 

10 timer siden, kupton skrev:

Tenk på om det er verdt å holde kontakten. 

Tusen takk for råd. Jeg har allerede begrenset kontakten til et minimum, men nå blir kontakten enda mindre. Jeg skal ikke ta mer initiativ. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er jo ikke å bli avvist, men å bli konfrontert med det som kan være sant. Spørsmålet er hva du vil gjøre med det.

Ikke ta alt av konfrontasjoner som kritikk og avvisning, da blir det litt enklere å leve

Anonymkode: e2a10...7cf

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bli avvist av din nærmeste familie (søsken, foreldre osv)? Ville det ikke vært vondt for deg? 

Jeg tror ikke det, fordi det virker så absurd. Jeg måtte vite hvorfor det var slik, hva hadde hendt som gjorde at de ønsket å avvise meg, og så vurdert om jeg er enig i deres forståelse. Dersom alle i min familie avviste meg ville jeg tatt et grundig oppgjør med meg selv. Det er spesielt dersom ALLE vendte meg ryggen, da ville jeg tenkt at her er det noe jeg ikke ser med meg selv og min person eller oppførsel..

Anonymkode: e2a10...7cf

Annonse

Det kommer an på situasjonen.

Om jeg for eksempel inviterer nær familie til julefeiring hos oss, og de takker nei fordi de ønsker en rolig feiring hos seg selv, kan jeg oppleve det som sårt. Det er derimot ingen reell avvisning av meg og mine, men ulike behov, som ligger til grunn. Mine følelser er her mitt ansvar. 

Om jeg derimot opplever at avtaler stadig blir brutt, kontakt og innsats for felleskapet bare går den ene veien og jeg ikke blir møtt med forståelse når jeg uttrykker skuffelse over dette, er avvisningen reell, og jeg ville tatt avstand for å ivareta meg selv. 

Anonymkode: ebf29...e60

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på situasjonen.

Om jeg for eksempel inviterer nær familie til julefeiring hos oss, og de takker nei fordi de ønsker en rolig feiring hos seg selv, kan jeg oppleve det som sårt. Det er derimot ingen reell avvisning av meg og mine, men ulike behov, som ligger til grunn. Mine følelser er her mitt ansvar. 

Om jeg derimot opplever at avtaler stadig blir brutt, kontakt og innsats for felleskapet bare går den ene veien og jeg ikke blir møtt med forståelse når jeg uttrykker skuffelse over dette, er avvisningen reell, og jeg ville tatt avstand for å ivareta meg selv. 

Jeg vet ikke hva jeg har gjort for at jeg skal bli avvist av familien min. Hadde jeg visst det, kunne jeg endret det. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg har gjort for at jeg skal bli avvist av familien min. Hadde jeg visst det, kunne jeg endret det. 

På hvilke måter avviser de deg? 

Har dere hatt et godt og nært forhold tidligere, eller har relasjonene generelt vært  dysfunksjonelle? 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilke måter avviser de deg? 

Har dere hatt et godt og nært forhold tidligere, eller har relasjonene generelt vært  dysfunksjonelle? 

Jeg har alltid trodd at vi har et godt forhold. Men jeg innser bare mer og mer at det har med meg å gjøre. Det er visse ting som taler for at det er meg det er noe galt med og som gjør andre lei av meg. Jeg får fortsette å jobbe med meg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...