Gå til innhold

Jeg synes vi skal sykeliggjøre alt!!

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Leste dette i en artikkel nå noen dager siden. Kopierte ikke linken, men har den sisten uken kommet over 2 artikler der det nevnes at diagnoser er i ferd med å bli et problem. Det blir snart umulig for oss å ikke passe inn i en diagnose. Kan vi ikke bare være som vi er? Så lenge vi ikke skiller oss kraftig ut.... 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457696-jeg-synes-vi-skal-sykeliggj%C3%B8re-alt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
25 minutter siden, laban skrev:

Er det ikke omtrent slik det fungerer? En diagnose betyr ikke nødvendigvis at det er noe som skal eller kan forandres. 

Hæ? Men vi får jo mer følelse av å gjøres syke dersom vi skal ha diagnoser?! Det er som om det finnes en eneste oppskrift på hvordan vi skal være

31 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hæ? Men vi får jo mer følelse av å gjøres syke dersom vi skal ha diagnoser?! Det er som om det finnes en eneste oppskrift på hvordan vi skal være

Det jeg kommenterte på, var at du skrev "Kan vi ikke bare være som vi er?". Det er vel ikke sånn at de som kjenner til diagnosen din, konstant påpeker at du må slutte å være slik.

På meg virker det som om det er du selv som vil være noe annet - og ikke bare finne ut om det kanskje er noe du kan få hjelp til å redusere, slik at det blir mindre plagsomt for deg, men forandre deg til noe som er fullstendig, gjennomgripende annerledes. Det kan de færreste, og det er ikke poenget med diagnoser. 

UtakknemligDiva
3 minutter siden, laban skrev:

Det jeg kommenterte på, var at du skrev "Kan vi ikke bare være som vi er?". Det er vel ikke sånn at de som kjenner til diagnosen din, konstant påpeker at du må slutte å være slik.

På meg virker det som om det er du selv som vil være noe annet - og ikke bare finne ut om det kanskje er noe du kan få hjelp til å redusere, slik at det blir mindre plagsomt for deg, men forandre deg til noe som er fullstendig, gjennomgripende annerledes. Det kan de færreste, og det er ikke poenget med diagnoser. 

Grunnen er at jeg ikke liker meg. Det som gjør mitt liv spennede er når plutselige forandringer skjer. Men det er hele tiden snev av noen i meg. Den jenta fra den lille bygda som var litt sjenert og stille... og det er nok aspergersen som gjør det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...