Gå til innhold

Så sivilpolitiet idag da jeg var ute

Anbefalte innlegg

Hadde vært på trening og skulle bare fylle litt bensin før jeg dro hjem så idet jeg er ferdig å fylle og har satt meg i bilen ser jeg den typiske sivilpolitibilen. Avlang Volvo sølvgrå med skilter som begynner på det jeg vet tilhører politiet. De kjørte inn på bensinplsssen, inn den ene innkjøring og ut den andre MENS de GLOR på meg. Det var 2 middelaldrende menn. Helt typisk politiet. Nå føler jeg meg overvåket. Men det var jeg jo fra før av. 

Anonymkode: e5b9a...40c

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært på trening og skulle bare fylle litt bensin før jeg dro hjem så idet jeg er ferdig å fylle og har satt meg i bilen ser jeg den typiske sivilpolitibilen. Avlang Volvo sølvgrå med skilter som begynner på det jeg vet tilhører politiet. De kjørte inn på bensinplsssen, inn den ene innkjøring og ut den andre MENS de GLOR på meg. Det var 2 middelaldrende menn. Helt typisk politiet. Nå føler jeg meg overvåket. Men det var jeg jo fra før av. 

Politiet har ikke egne typer bilskilt. De begynner på det samme som andre vanlige biler. Jeg sier ikke at du ikke blir overvåket for det har jeg ikke peiling på. 

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det politiets skilter begynner på mener du? De har nok like vanlige bilskilter som alle oss andre. Her i området er de fleste sivilpolitibilene svarte, ganske nye BMW'er.forøvrig. De durer forbi på veien utenfor her med "skjulte" blålys (i grillen f.eks.) stadig vekk. Du er ingen terrorist og du overvåkes ikke av politiet.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mat vrangforestillingene. 

Anonymkode: e6917...7d5

Det var slett ikke ment som mat for vrangforestillinger. Tvert imot mente jeg å oppfordre personen til å forsøke tenke gjennom hvilken reell grunn det skulle være for at h*n blir overvåket. Noen slik grunn ville h*n ikke finne  - ergo kunne kanskje vedkommnede klare å legge fra seg tanken på overvåkning.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som rent kjedsomt rutinert "kjøre rundt og se om alt er som det skal"-oppdrag der du bare ble en av mange andre de så som ikke skilte seg ut fra andre mennesker som var ute med sine ærender denne dagen. De er til for å opprettholde ro og orden i samfunnet, noe vi skal være svært takknemlige for. Alt handler ikke om deg :) 

Altså, om du vet personlig at politiet har grunn til å holde ett øye med deg, så kan du jo strengt talt ikke kalles paranoid. 

‘Det går an å være paranoid og likevel være forfulgt’

Konsentrer deg heller om å oppføre deg ordentlig i samfunnet, så det ikke er grunn til å holde deg under oppsyn. 

Og om du med hånden på hjertet kan si du klarer det...og likevel føler politiet er ute etter deg...Så er der fortsatt en grunn til at denne mistenksomheten henger igjen. Syns begrepet paranoia blir misbrukt. Det er vel nokså vanlig at folk føler seg litt utsatt og til og med litt overvåket ii ny og ne. Nettopp fordi det er få av oss som er helt skinnhellige.

Anonymkode: 6dd4b...75c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...