Gå til innhold

Sluttet i jobben sin.. pga sosialangst/ panikkangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn sluttet i jobben sin pga sosialangst/ panikkangst. Det var jo helt feil å slutte, men han har desverre sagt opp jobben. Han hadde en jobb med mye kunder, og klarte ikke å håndtere det med tanke på den sterke sosial-angsten. 

Han er voksen, og bor hjemme hos faren. Jeg har for liten leilighet og dårlig inntekt. Han var sykemeldte etter en sykehusinnleggelse som skyldes overdose av en sterk medisin for angst. 

Noen tips til hvordan jeg kan råde han videre anngående arbeid? Han sier at han ikke er i psykisk form til å ta nytt arbeid nå.  Er det muligheter for han å få støtte av NAV til å komme i arbeid når man har psykisk problem? Fins det noen stønadsordninger dersom han ikke får bo videre hos faren?  Noen som vet litt om hvordan jeg kan gripe fatt i dette slik at sønnen kan klare seg godt med tanke på situasjonen? 

Anonymkode: 2b0c6...f94

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det muligheter for han å få støtte av NAV til å komme i arbeid når man har psykisk problem? Fins det noen stønadsordninger dersom han ikke får bo videre hos faren?  Noen som vet litt om hvordan jeg kan gripe fatt i dette slik at sønnen kan klare seg godt med tanke på situasjonen? 

Han må jo inn i NAV-systemet i alle fall, siden han har valgt å skru av inntekten sin (sykepengene). Hvis han er myndig er det ikke mye du kan gjøre, han må oppsøke NAV selv. De vet hva han har rett på. Å øke utgiftene akkurat nå ved å flytte ut virker ikke veldig lurt. Men dere bør ikke gi ham mer enn mat og tak over hodet, han må stå på egne ben og komme seg i en slags fast aktivitet.  

Anonymkode: 1c704...658

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn sluttet i jobben sin pga sosialangst/ panikkangst. Det var jo helt feil å slutte, men han har desverre sagt opp jobben. Han hadde en jobb med mye kunder, og klarte ikke å håndtere det med tanke på den sterke sosial-angsten. 

Han er voksen, og bor hjemme hos faren. Jeg har for liten leilighet og dårlig inntekt. Han var sykemeldte etter en sykehusinnleggelse som skyldes overdose av en sterk medisin for angst. 

Noen tips til hvordan jeg kan råde han videre anngående arbeid? Han sier at han ikke er i psykisk form til å ta nytt arbeid nå.  Er det muligheter for han å få støtte av NAV til å komme i arbeid når man har psykisk problem? Fins det noen stønadsordninger dersom han ikke får bo videre hos faren?  Noen som vet litt om hvordan jeg kan gripe fatt i dette slik at sønnen kan klare seg godt med tanke på situasjonen? 

Anonymkode: 2b0c6...f94

Hvis han ikke allerede går i behandling, så bør han snarest snakke med fastlegen sin. 

Jeg hadde vært svært skeptisk til å være for rask med å sykeliggjøre hans forhold til det å jobbe. Det kan fort føre til at han aldri kommer seg inn i arbeidslivet. Derimot ville jeg nok ha foreslått at han meldte seg arbeidsledig og kom i gang med å søke jobber igjen. 

Fullførte han VGS?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...